معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: فراهم سازي و امكان دسترسي به خدمات مورد نياز يكي از استراتیژي‌هاي مهم برنامه ملي كنترل و پيشگيري از ايدز مي باشد.
کد خبر: ۸۶۰۳۵۹۲
|
۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲


به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر؛ عبد المحمدخواجه ئیان رییس مرکز بهداشت استان بوشهر به مناسبت هفته اطلاع رسانی ایدز گفت: همزمان با توسعه خدمات آموزشي، مشاوره، مراقبت و درمان ايدز در کشور، در استان بوشهر نیز اقدامات مهمي صورت پذيرفته است.

رییس مرکز بهداشت استان بوشهر با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در خصوص ایدز اظهار کرد: خوشبختانه در سال‌های اخير در كشور ما به بیماری ایدز نگاه وي‍‍‍‍ژه‌اي شده است و اقدامات كنترلي زيادي در اين زمينه صورت گرفته است که از جمله این خدمات می‌توان به تاسیس مركز مشاوره بيماري‌هاي رفتاري، باشگاه مثبت، راه اندازی خطوط مشاوره تلفني ايدز  HOT LINE  و مشخص کردن بيمارستان‌هاي منتخب استان برای ارایه خدمات پيشگيري پس از مواجهه شغلی با اچ آي وي اشاره کرد.

خواجه ئیان افزود: مراكز مشاوره بيماري‌هاي رفتاري مکانی برای ارایه خدمات آموزش، مشاوره، مراقبت، درمان، پيشگيري و كاهش آسيب به افرادی است که  سابقه رفتار پرخطر مانند مصرف كنندگان تزريقي مواد ، افراد داراي روابط جنسي غیر ایمن و یا با مبتلایان به اچ.آي.وي و همچنین افرادی که برای کسب اطلاعات مراجعه کرده‌اند و نیز افراد در معرض مواجهه‌ی شغلي بوده می‌باشد.

وی تاکید کرد: دو اصل محرمانه بودن اطلاعات مراجعین بدون تاکید به ذکر نام  و رایگان بودن خدمات از اهم محورهای فعالیت این مراکز است.

این مقام مسئول بیان کرد: یکی از مراکز مورد نیاز برای حمایت از افرادی که با اچ آی وی زندگی می‌کنند و خانواده‌های آنان ، باشگاه‌های مثبت می‌باشد که درچند سال اخیر در استان راه اندازی شده است.

وی تصریح کرد: این مرکز در محيطي ايمن و امن در كنار مراكز مشاوره بيماري‌هاي رفتاري با همكاري بخش غير دولتي نقش ارتقاي خدمات مرتبط با پيشگيري مثبت و حمايت‌هاي رواني اجتماعي از كساني كه با اچ آی وی  و يا تحت تاثير اچ آي وي زندگي مي‌كنند ، برعهده دارد.

ارسال نظرات