فرمانده ناحیه ثارالله یزد:

موفقیت در ورزش متکی به توکل خداوند منان و پشت کار است

زارع کمالی بیان کرد: موفقیت در ورزش متکی به توکل به خداوند منان و تلاش و پشت کار است ورزش بر دو پایه استوار است
کد خبر: ۸۶۰۳۵۹۰
|
۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ثارالله با حضور در جمع ورزشکاران بسیجی حوزه مقاومت بسیج کوثر که برای برگزاری مسابقات ورزشی بین پایگاه ها، در کانون جوانان بسیج گرد هم آمده بودند حضور پیدا کرد و در مراسم افتتاحیه این مسابقات به ایراد سخنرانی پرداخت.

زارع کمالی در سخنان خود مطالب زیر را بیان کرد:

موفقیت در ورزش متکی به توکل به خداوند منان و تلاش و پشت کار است ورزش بر دو پایه استوار است:

1.       ورزش همگانی. 2. ورزش قهرمانی

البته بندگی خداوند و اعتقادات هر فرد از قهرمانی مهمتر است و ما بسیجیان باید با حضور موثر خود در میادین ورزشی الگوی مناسبی از اخلاق و رفتار و گفتار لسلامی را به جامعه معرفی  کنیم و از این طریق مایه جلب محبت و احترام برای نظام باشیم.

پس می توان هدف از ورزش را تربیت و تقویت شاخصه های دینی، معنوی و فعالیتهای فرهنگی دانست.

 در پایان ضن تشکر باید در تحقق سفارش مولایمان به جوانان مبتنی برتحصیل، تهذیب و ورزش تلاش کنیم دشمن برای اینکه مارا نوکر خود کند از زور و تزویر استفاده می کند و برای مقابله با این ابزار دشمن باید از سلاح تهذیب استفاده کنیم. تهذیب یعنی ساختن نفس و این با گناه نکردن و و انجام واجبات تحقق می یابد.

 با علم و تحصیل می توان جلوی ترفند دشمن ایستاد و به فرمایش مولای متقیان علی(ع) بدون علم زیر دست خواهیم بود و با ورزش و آمادگی جسمانی می توان جلو استکبار ایستاد. البته باید استعداد یابی کنیم بویژه در رشته هایی همچون شنا، تیر اندازی دومیدانی، آمادگی جسمانی و ورزشهای زرمی با توجه به سیره و ویژگیهای ائمه پیشرفت نماییم.

در ادامه وی در خصوص اهمیت اخلاق در ورزش و لزوم حفظ نظم و اخلاق چنین افزود: که این مسائل جزو شئون جدایی ناپذیر تفکر بسیجی و فردی که خود را علاقه مند به این منش می داند، هستند و به همین دلیل از نظر ما تیم برتر، تیمی است که بتواند با رعایت همه شئونات، در مسائل اخلاقی نیز سرآمد و برتر باشد و بتواند نماینده حقیقی ای برای همه بسیجیان باشد و طبیعی است که جوائز نفرات برتر نیز با در نظر گرفتن همین موارد اعطا خواهد شد.

زارع کمالی در پایان در خصوص شیوع گسترده استفاده از وسائل ارتباط جمعی پیشرفته و جدید از جمله موبایل و اینترنت و بازیهایی اینترنتی و رایانه ای بیان داشت: باید بسیار مراقب بود چرا که در پس پرده اهداف سرگرم کننده ای که برای چنین ابزارهایی عنوان می شود، اهداف عمیق تری وجود دارد و ساده انگارانه است که برخی تصور کنند صاحبان و مالکان و تهیه کنندگان چنین رسانه ها و محصولات چندرسانه ای با کیفیتی هدف بزرگی را دنبال نمی کنند. در حقیقت در پشت صحنه چنین کارهای دقیقی، دشمنان حقیقی انسان و وجدان و شریعت قرار دارند و هدف اصلی خود را ضربه زدن به کرامت انسانی و دین و اعتقادات و ایمان مخاطبان خود کرده اند و یکی از مصادیق آن همین توهین به نمادها و مقدسات دین اسلام در برخی از این بازیهای مشهوری که اخیرا طرفداران زیادی را به دنبال خود کشیده است، می باشد.

ارسال نظرات