کد خبر: ۸۶۰۳۵۳۹
|
۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد؛ محمدرضا حبیبی شامگاه دیروز در نشست هم‌اندیشی قضات و محیط زیست که با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور برگزار شد، با بیان اینکه اهمیت محیط زیست به دلیل اهمیت رسیدگی به انسان است، اظهار داشت: محیط زیست سالم نقش مهمی در سلامت و پویای بیش از پیش جامعه بشری دارد.

رئیس کل دادگستری یزد گفت: توجه ویژه به بحث پیشگیری از جرائم زیست محیطی، در تدوین برنامه‌های حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست ضروری است.

حبیبی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی کمیته پیشگیری ویژه و رسیدگی به جرائم زیست محیطی افزود: عدم وجود قانون جامع، کامل و شفاف در حوزه محیط زیست، از جمله مهمترین ضعف‌های رسیدگی قضایی و اجرایی در این مورد است.

وی صدور مجوزهای کارشناسی نشده و فعالیت‌های غیر استاندارد واحدهای صنعتی مختلف در سطح جامعه را از جمله مهمترین عوامل تضعیف منابع محیط زیست دانست و بیان کرد: رسیدگی ویژه و دقیق زیست محیطی در راستای صدور مجوز پروانه فعالیت واحدهای صنعتی ضروری است.

رئیس کل دادگستری یزد تصریح کرد: تبیین و استفاده کامل، صحیح و مستمر مأموران و دست‌اندرکاران محیط زیست از اختیارات قانونی خود در برابر متجاوزان منابع طبیعی و محیط زیست، از جمله اقدامات ضروری به منظور حفظ بیش از پیش محیط زیست است.

وی پیگیری مأموران و دست‌اندرکاران محیط زیست را موتور محرک دستگاه قضایی استان در راستای رسیدگی سریع به جرائم زیست محیطی عنوان کرد و اظهار داشت: دستگاه قضایی استان یزد به شدت با متجاوزان محیط زیست برخورد می کند.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

ارسال نظرات