یگ دسته اول فوتبال باشگاههای کشور،
تیم فوتبال آلومینیوم اراک در هفته هجدهم رقابتهای لیگ دسته اول فوتبال باشگاههای کشور عصر روز دوشنبه در ورزشگاه امام خمینی (ره) به مصاف فجرشهید سپاسی شیراز صدر نشینی فعلی می رود.
کد خبر: ۸۶۰۳۴۸۲
|
۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج ، نماینده شیراز تا به اینجای رقابتها با کسب ۳۶ امتیاز صدرنشین بازیهاست و در طرف مقابل آلومینیوم اراک با کسب ۲۷ امتیاز در جای پنجم ایستاده است.

در این مسابقه که از ساعت ۱۴ آغاز خواهد شد، دو تیم در حالی به میدان می آیند که میزبان با امتیازات پرشماری که در هفته های اخیر کسب کرده است، خود را تا حدود زیادی به قافله مدعیان اضافه کرده است و در طرف دیگر فجرشهید سپاسی، از همان هفته چهارم تا به امروز، همواره یکی از دو تیم بالای جدول بوده است و بدون شک یکی از مدعیان جدی صعود به لیگ برتر در این بازیها خواهد بود.

آلومینیوم و فجرسپاسی، در حالی دوشنبه حساس ترین دیدار هفته هجدهم رقابتهای لیگ یک را برگزار می کنند که هر دو در آخرین دیدار خود طعم تساوی یک بر یک را چشیده اند.اراکیها در هفته ای که گذشت، در رشت مقابل داماش به این نتیجه دست یافتند و شیرازیها نیز در خانه مقابل فولاد یزد متوقف شدند.

روند آلومینیوم اراک بعد از کسب ۸ امتیاز از ۸ هفته ابتدایی لیگ، صعودی بوده است و آنها در ۹ هفته اخیر توانسته اند با کسب ۱۹ امتیاز خود را به جمع مدعیان برسانند. در طرف دیگر نیز فجری ها در ۹ بازی اخیر خود ۱۸ امتیاز اندوخته اند که این آمارها از این دو تیم بهترین تیم های لیگ در ۹ هفته اخیر را ساخته است.

شیرازی ها بعد از کسب ۹ امتیاز از ۵ بازی نخست، خود را به رده دوم رساندند و سپس روی دور پیروزی و البته گل نخوردن افتادند.۶ پیروزی پیاپی و نزدیک به ۵۸۰ دقیقه گل نخوردن، از فجر در حد فاصل هفته های ششم تا یازدهم تیمی وحشتناک برای رقبا ساخته بود.تیمی که مطابق انتظار و به لطف پیروزی هایش در هفته هشتم صدرنشین لیگ شد و البته با قبول شکست در هفته دوازدهم هم پس از مدتها دروازه اش را باز شده دید و هم صدر را به پیکان تهران سپرد.آنها پس از این شکست، دو تساوی پیاپی نیز کسب کردند تا شاید رقبایشان به این باور برسند که نتیجه گیری مقابل این تیم نیز امری دور از دسترس نخواهد بود.آنها در هفته پانزدهم بعد از سه هفته ناکامی پیروز شدند و بار دیگر به صدر رسیدند و تا به امروز جایگاهشان را حفظ کردند.پیروزی در هفته شانزدهم و البته تساوی مقابل فولاد یزد که به آن اشاره شد، مجموعه نتایج فجر پیش از تقابل با آلومینیوم را نشان می دهد.

فجرسپاسی در حالی در این دیدار میهمان آلومینیوم اراک خواهد بود که تا به اینجای کار که ۱۷ هفته از رقابتها گذشته است مجموعا ۲۲ گل و به طور میانگین در هر مسابقه ۱/۲۹ گل به ثمر رسانده است و ۸ بار نیز دروازه خود را باز شده دیده است که نشانگر میانگین ۰/۴۷ گل خورده در هر مسابقه است.ضمن اینکه آنها در طول این فصل در ۱۱ مسابقه از ۱۷ بازی خود توانسته اند دروازه شان را بسته نگه دارند.آماری که به خوبی گواه ظرفیت های بالای این تیم در زمینه ساختار دفاعی است.آنها با این تعداد گل زده و خورده، سومین خط حمله برتر و برترین خط دفاعی لیگ را در اختیار دارند.

در طرف مقابل شاگردان غلامرضا دلگرم در ۱۷ بازی، درست به مانند یاران علی اصغر کلانتری ۲۲ گل و بطور میانگین در هر دیدار ۱/۲۹ گل به ثمر رسانده و ۱۳ گل خورده یا بعبارتی ۰/۷۶ گل خورده در هر بازی به نام خود ثبت کرده اند و ۷ بار نیز در طول فصل موفق به کلین شیت شده اند.آلومینیومی ها به لطف این تعداد گل زده و خورده، سومین خط حمله و چهارمین خط دفاع برتر لیگ را در اختیار دارند.

آلومینیوم اراک در طول این مسابقات ۶ بار به پیروزی رسیده است که ۵ مورد آن به ۹ هفته اخیر بازمی گردد. مس رفسنجان، فولاد یزد، گیتی پسند اصفهان، خونه به خونه بابل، پاس همدان و شهرداری اردبیل تیم هایی هستند که مغلوب نماینده اراک شده اند. ۹۸ تساوی هم مقابل نام این تیم به ثبت رسیده که حاصل نبرد با نفت مسجد سلیمان، نساجی قائمشهر، پارسه تهران، ماشین سازی تبریز،آلومینیوم هرمزگان، نفت آبادان، پیکان تهران، مس کرمان و داماش گیلان بوده است.خیبر خرم آباد و گل گهر سیرجان نیز تنها تیم هایی بوده اند که در طول ۱۷ هفته ابتدایی لیگ توانسته اند آلومینیوم اراک را مغلوب کنند.

در طرف دیگر میدان، فجرسپاسی تا به امروز مقابل ۱۰ تیم خونه به خونه بابل، مس کرمان، داماش گیلان، گیتی پسند اصفهان، ایرانجوان بوشهر، نفت مسجد سلیمان، نساجی قائمشهر، پارسه تهران، آلومینیوم هرمزگان و خیبر خرم آباد پیروز شده است، مقابل ۶ تیم پیکان تهران، پاس همدان، شهرداری اردبیل، مس رفسنجان، گل گهر سیرجان و فولاد یزد به تساوی رسیده و تنها مقابل ماشین سازی تبریز طعم تلخ شکست را چشیده است.

ابراهیم صالحی با ۶ گل زده، مهدی چاه کوتاه زاده با ۴ گل، احمد حسن زاده و میلاد صارمی با ۳ گل، ایمان باصفا و سروش سعیدی با دو گل و شاهرخ غلامرضاپور و احمد عبداله زاده نیز هرکدام با یک گل گلزنان نماینده شیراز در این رقابتها بوده است و در طرف دیگر، عماد میرجوان با ۵ گل،جواد مولایی با ۴ گل، روح اله عرب با ۳ گل، میرمهدی قریشی و رضا سلیمانی با دو گل و سید میثم آقایی، حسین احمدلو، وحید نعمتی، رضا اعتمادی و صادق گشنی نیز هر کدام با یک گل زده گلزنان آلومینیوم اراک بوده اند.

باید بیش از هفته های پیش منتظر این هفته از رقابتهای لیگ دسته اول فوتبال باشگاههای کشور بود چرا که در این هفته از ۷ تیم بالانشین ۶ تیم به مصاف یکدیگر می روند و این به معنای رسیدن هیجان به اوج خود در این هفته خواهد بود.علاوه بر این مسابقه، پیکان تهران در شهرقدس میزبان مس کرمان خواهد بود و ماشین سازی تبریز نیز می بایست به مصاف مس رفسنجان برود.دیگر تیم بالانشین خونه به خونه بابل است که می بایست در این هفته مقابل شهرداری اردبیل صف آرایی کند.

بدون شک دوستداران فوتبال در استان مرکزی این شانس را دارا هستند که روز دوشنبه، یکی از دیدارهای با سطح بالای لیگ یک را از نزدیک تماشا کنند.دیداری که می تواند در صورت پیروزی آلومینیوم به فشرده تر شدن قسمت بالایی جدول بینجامد و در صورت پیروزی فجر نیز، موقعیت این تیم را در صدر جدول تثبیت کند.ضمن اینکه اراکیها این فرصت را دارند که با پیروزی در این دیدار، در صورتی که نتایج دیگر مسابقات به سودشان رقم بخورد، خود را در منطقه صعود ببینند.

منتظر نبرد داغ دو تیم مدعی آلومینیوم اراک و فجرسپاسی شیراز در سرمای پاییزی اراک باشید.

خبرنگار ورزشی : ا . آقارضی
ارسال نظرات