دانشجوی نخبه ابرکوهی گفت: تنها هدف من کمک به چرخه تولید کشور است و معتقدم هر جوان ایرانی با ایجاد تولید داخلی می تواند در رشته خود یک نهاد مرجع باشد.
کد خبر: ۸۶۰۳۴۷۹
|
۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از سروابرکوه، به بهانه روز دانشجو به سراغ یکی از دانشجویان نخبه شهرستان رفتیم که چندی پیش به عنوان نخبه اقتصاد مقاومتی استان یزد با سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران کشور دیدار و گفتگو کرد.
این دانشجوی نخبه ابرکوهی خود را اینچنین معرفی کرد: مهدی اکرمی فرزند احمد رضا، متولد 7 شهریور ماه 71 هستم که هم اکنون در مقطع کارشناسی ارشد رشته تولید و مدیریت پرورش طیور در واحد قائم شهر مشغل به تحصیل هستم.
وی که چندی پیش به عنوان نخبه اقتصاد مقاومتی استان یزد با سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار نقدی و سردار غلامی دیدار کرده بود، گفت: هر جوان ایرانی در رشته تحصیلی خود باید وارد عرصه کار شود و خودش برای آینده خود قدم بردارد و نباید منتظر باشد تا دیگری از راه برسد و برای او شغلی فراهم کند. دانشجویان امروز ایران اسلامی می توانند با تلاش خود و ایجاد اشتغال و تولید در رشته تحصیلی خود به یک نهاد مرجع تبدیل شده و علاوه بر کسب موفقیت آن را به دیگران نیز منتقل کنند.
مهدی اکرمی در رابطه با موفقیت های غیر درسی خود گفت: حدود 12 سال در زمینه ورزش های رزمی فعالیت می کردم و در همین راستا موفق شدم در سال 89 مقاوم اول کشوری در مسابقات وشو را کسب کنم. هم اکنون نیز افتخار این را دارم که به عنوان نخبه اقتصاد مقاومتی استان یزد معرفی شدم.
مهدی در ادامه مهم ترین عامل موفقیت خود در زمینه تحصیل و کار را علاقه فراوان معرفی کرد و افزود: پشتکار، امید، مأیوس نشدن از سیل مشکلات و مقاومت در برابر ناملایمات دیگر عواملی هستند که مرا در رسیدن به جایگاه فعلی یاری کردند.


این جوان موفق که هم اکنون تنها پرورش دهنده کبک و بلدرچین در شهرستان است تصریح کرد: اولین حامیان و مشوقان من در زمینه تحصیل و کارآفرینی خانواده ام بودند که با حمایت های آنان بسیاری از مشکلات را پشت سر گذاشتم؛ بعد از آن نیز اساتید دانشگاه و دوستانی که در زمینه پرورش طیور فعالیت داشتند با راهنمایی ها و ارائه تجربیات خود کمک قابل توجهی به من کردند.
وی در رابطه با هدف خود در زمینه کارآفرینی و پرورش طیور تصریح کرد: تنها هدف من این بود که بتوانم با تولید داخلی به کشور و جامعه خدمت کنم. نکته ای که در رابطه پروش طیور وجود دارد این است که دلالان و واسطه گران در این زمینه سود هنگفتی را نصیب خود می کنند که تولید کنندگان هرگز چنین سودی عایدشان نمی شود.
این دانشجوی نخبه ادامه داد: من نیز اگر تنها به دنبال کسب درآمد بودم می توانستم به سمت دلالی بروم، اما هدفی والاتر از این داشتم و تمام تلاشم این بوده که با اقدامی کوچک سهمی در بی نیازی کشورم داشته باشم و بعد از این نیز اگر خداوند یاری ام کند همین طریق را ادامه خواهم داد.
نماینده نخبه اقتصاد مقاومتی استان خاطرنشان کرد: از سال 88 عملا به مجموعه تولید کنندگان داخلی پیوستم و به لطف خداوند هم اکنون برای 15 نفر به صورت مستقیم و بیش از 200 نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد اشتغال کرده ام که این خود بهترین موفقیت برای من و انگیزه ای برای انجام کارهای بزرگ تر است.
مهدی در توصیه به دانشجویان گفت: یک دانشجو نباید انتظار داشته باشد که همه چیز برایش آماده و مهیا باشد؛ اگر بخواهد با استفاده از مدرک تحصیلی، خود را مطرح کند هرگز موفق نخواهد بود. لذا دانشجویی موفق است که بتواند بار علمی خود را افزایش داده و وارد بازار کار شود و تا جایی که می تواند برای به حرکت در آوردن چرخه تولید کشورش تلاش کند.
اکرمی در رابطه با وظیفه دانشجویان امروز در قبال شهدای دانشجو و ادامه راه آنها، بیان کرد: روزی در کشور ما نیاز بود که جوانان و دانشجویان به جبهه های جنگ اعزام شوند و در برابر دشمن غاصب ایستادگی کنند تا دشمن ذره ای از خاک وطن را به یغما نبرد، اما امروز جنگ، جنگ عقیده، فرهنگ و اقتصاد است. جوانان نسل امروز باید در جبهه جنگ نرم مقاومت را از شهدا آموخته و اجازه ندهند کشور دچار وابستگی و نیازمند حمایت بیگانگان شود.

ارسال نظرات