عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خاطرنشان کرد: امروز فرهنگ تولید گرایی‌ از حياتي‌ترين‌ عناصر تاثيرگذار بر شيوه‌هاي‌ عملي‌ كار و توسعه‌ محسوب‌ مي‌شود و بي‌ترديد تحقق‌ توسعه‌ پايدار و همه‌جانبه‌ بدون‌ توجه‌ به‌ بنيانها و زيربناهاي‌ فرهنگي، عملي‌ و امكان‌پذير نيست.
کد خبر: ۸۶۰۳۳۷۰
|
۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
هدایت الله میر مرادزهی عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: به‌ گفته‌ بزرگان‌ مديريت، تحقق‌ و اجراي‌ توسعه‌ و تولید توسعه یافته درگرو انسانهاي‌ توسعه‌يافته‌ و به ويژه‌ مديران‌ توسعه‌يافته‌  بوده و اين‌ در شرايطي‌ است‌ كه‌ مقولاتي‌ نظير توسعه‌ منابع‌ انساني‌ و توسعه‌ مديريت‌ در برنامه‌ريزي‌هاي‌ تولیدی در كشور از توجه‌ و اعتبار لازم‌ برخوردار نبوده‌اند. ‌

وی با انتقاد از محتوای رشته های دانشگاهی که  با تخصص گرایی ارتباطی ندارد افزود: ‌در اين‌ راستا نيز محتواي‌ رشته‌هاي‌ دانشگاهي‌ و مراكز آموزش‌ عالي‌ كشور نشان‌ از اين‌ واقعيت‌ دارد كه‌ همراهي‌ نظامدار و هم‌افزا با توسعه‌ روزآمد ندارد و در نظام‌ دانشگاهي‌ فعلي‌ به‌ندرت‌ مي‌توان‌ به‌ متخصصاني‌ دست‌ يافت‌ كه‌ براي‌ تصميم‌گيري‌ در زمينه‌هاي‌ مختلف‌ توسعه، داراي‌ حداقل‌هاي‌ نگرش‌ چندمنظوره‌ باشند.‌

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خاطرنشان کرد: از ديگر سو امروز بر برنامه‌ريزان‌ توسعه‌ و تولید مسلم‌ شده‌ است‌ كه‌ با تقليل‌گرايي‌ و محدود كردن‌ گستره‌ موضوع‌ برنامه‌ريزي‌ به‌ اقتصادی تولید گرا، نه‌ تنها احساس‌ رفاه، ترقي‌ و تعالي‌ حاصل‌ نمي‌شود، بلكه‌ دلسردي‌ و نااميدي‌ از پيامدهاي‌ چنين‌ رويكردي‌ است.

وی خاطر نشان کرد: امروز فرهنگ تولید گرایی‌ از حياتي‌ترين‌ عناصر تاثيرگذار بر شيوه‌هاي‌ عملي‌ كار و توسعه‌ محسوب‌ مي‌شود و بي‌ترديد تحقق‌ توسعه‌ پايدار و همه‌جانبه‌ بدون‌ توجه‌ به‌ بنيانها و زيربناهاي‌ فرهنگي، عملي‌ و امكان‌پذير نيست.
 
"در واقع‌ سامان‌نيافتگي‌ تفكر علمي‌ و قرار نگرفتن‌ فرهنگ‌ تولیدی به‌عنوان‌ محور برنامه‌ريزي‌ توسعه، ازجمله‌ موانع‌ عمده‌ تحقق‌ برنامه‌هاي‌ توسعه‌ در كشور محسوب‌ مي‌شود که باید مسوولان توجه جدی داشته و تمهیدات لازم توسط دولتمردان در نظر گرفته شود".
ارسال نظرات