عضو اتاق بازرگانی:

لوازم آرایشی خارجی سرطان‌زاست!

در تولید بسیاری از لوازم آرایشی برندهای خارجی مواد حرام به کار رفته است
کد خبر: ۸۶۰۳۳۴۵
|
۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
به گزارش بسیج، عباس وطن پرور در رابطه با موضوع ورود برخی از برندهای لوازم آرایشی  و بهداشتی اروپایی بیان داشت: در شرایط کنونیِ کشور صنعت شوینده و لوازم آرایشی و بهداشتی دقیقا در همان شرایطی قرار دارد که بقیه صنایع قرار دارند منتهی با یک تلورانس.
وی ادامه داد: علی رغم تلاش‌های زیاد همکاران بنده و پیشرفت‌های زیادی که در این صنعت داشتیم اما متأسفانه از نظر تولید لوازم آرایشی به دانش فنی لازم دسترسی پیدا نکردیم. زیرا ما امکان پرداخت هزینه‎‌های ساخت "آر اند لی" را نداریم.
وی بیان داشت: علاوه بر آن بازار محدودی در اختیارمان است زیرا مردم بیشتر به کالاهای خارجی مشتاق هستند تا کالاهای ایرانی و همین بر محدودیت‌های دیگر این صنعت می‌افزاید.
عضو اتاق بازرگانی تأکید کرد: در داخل کشور، ما از مواد حلال در تولید لوازم آرایشی استفاده می‌کنیم در صورتی که بسیاری از مواد آرایشی خارجی که از بازار تهیه شده کنترل نشده است و کسی نمی‌تواند تضمین دهد که آیا همه موادی که در این ماده آرایشی استفاده شده حلال است یا خیر.
وی افزود: با این حال ایران سال‌ها دبیرخانه جهانی کنترل لوازم آرایشی بوده و در این مورد جایگاه بسیار بالایی را به دست آورده و ثابت کرده که هم از نظر تولید و هم از نظر مصرف می‌تواند اعتبار لازم را برای یک تولیدکننده تضمین کند.
وی در رابطه با ورود برندهای کشورهای دیگر به داخل ایران نیز به نسیم گفت: نمی‌توان در مورد صنایع از یک تولید گلخانه‌ای حمایت کرد این نوع حمایت نتیجه‌ای جز مانند صنعت خودرو نخواهد داشت.
وطن پرور اضافه داشت: با این حال اگر قرار باشد که ما دروازه های خود را به روی محصول خارجی باز کنیم باید به این موضوع دقت داشته باشیم که اگر یک کارخانه تولیدکننده خارجی معتبر می‌خواهد وارد بازار ایران شده و برای خودش سهمی را در نظر بگیرد، بخشی از تولیدش را باید به ایران منتقل کند.
وی تصریح کرد: این کارخانه‌ها باید با کارخانه‌های معتبر ایرانی قرارداد رسمی بسته و دانش خود را در اختیار آنان قرار دهند تا هم او از بازار ایران استفاده کند و هم ما به توسعه علم و تولید و اشتغالزایی کشورمان کمک کنیم.
وی اظهار داشت: این که ما دروازه‌های کشورمان را باز کرده و اجازه دهیم تنها کالای ساخته شده وارد ایران شود و طبیعتا در مقابل آن دلارهای نفتی خود را بفرستیم و به جای آن لوازم آرایشی وارد کشور کنیم به صلاح مملکت نخواهد بود.
وی افزود: هر چند که در حال حاضر با وجود واردات رسمی و قاچاق فراوان لوازم آرایشی این اتفاق می افتد، زیرا ما ضعف کنترل و نظارت در بازار توزیع داریم.
عضو اتاق بازرگانی تأکید کرد: متأسفانه هیچ گونه نظارت و حساسیتی در این مورد نیست، به طوری که وسایل آرایشی قاچاق پشت ویترین مغازه‌ها به راحتی به فروش می‌رود اما کسی هم به آن کار ندارد.
وی بیان داشت: "به من نوعی می‌گویند برو انبار لوازم قاچاق را پیدا کن، بیا گزارش بده تا ما آن‌ را پیگیری کنیم." مگر افراد علم غیب دارند تا بدانند که قاچاقچی جنس خودش را کجا انبار می‌کند؟ چطور افراد مسئول خبر ندارند آن وقت دیگران باید بدانند؟
وی با بیان این مطلب که قاچاق در حال حاضر مصونیت و امنیت پیدا کرده است، گفت: دور میدان ولی عصر و میدان ونک گاهی اوقات انبوهی از وسایل آرایشی قاچاق را روی هم ریخته و با قیمتی بسیار ارزانتر می فروشند، بدون شک این وسایل آلوده به املاح و فلزات سنگین است و سلامت مصرف کننده را به خطر خواهد انداخت و سرطان ایجاد خواهد کرد. پس چرا کسی این موضوعات را کنترل نمی‌کند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: با وجود این اوصاف ما با واردات قانونی لوازم آرایشی مشکل نداریم اما به شروطی که بتواند باعث ایجاد اشتغال در کشور شود، نه این که دلار بدهیم و جای آن لوازم آرایشی بگیریم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار