کارگاه آموزشی در زمينه آسيب های اجتماعی مواد مخدر و محرک و آموزش مهارت های زندگی و فرزند پروری جهت آموزش اهالی منطقه آسیب خیز چلوچاپان شهرستان ارومیه برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۰۳۳۲۷
|
۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مساجد و محلات: کارگاه آموزشی در زمينه آسيب های اجتماعی مواد مخدر و محرک وآموزش مهارت های زندگی و فرزند پروری جهت آموزش اهالی منطقه آسیب خیز چلوچاپان شهرستان ارومیه برگزار شد.

سرهنگ طالبی معاون مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی در این مراسم گفت: هدف ما از تشكيل اين جلسات تنها رفع تكليف و انجام وظيفه اداري نيست خروجي اين همفكري و هم‌انديشي‌ها بايد راه چاره براي به چالش كشيدن اين معزل اجتماعي باشد ضمن اينكه پيكار در اين راه بايد تداوم داشته باشد چرا كه بسياري از جرائم و آسيب‌هاي اجتماعي به واسطه ظهور مواد مخدر در بطن جامعه تقويت و ريشه دوانده كه از جمله اين جرائم سرقت، فحشاء، قتل، آدم‌ربايي و خيلي موارد ديگر است كه ان شاءالله با مهار اين ابر آسيب روزي شاهد ريشه كن شدن اين معضلات از جامعه باشيم.
وي مهمترين بحث درحوزه اعتياد را پيشگيري عنوان كرد و ادامه داد: اگر در بحث مبارزه با اعتياد اطلاع‌رساني و آگاهي از مضرات و پيامدهاي اعتياد را به عموم در سرلوحه كار خود قرار دهيم ضربه‌اي بزرگ را بر پيكر سوداگران مرگ زده‌ايم كه به واقع سرمايه انساني هر جامعه را دستخوش آماج و تاراج گرفته‌اند.
وی همچنين سه حوزه دانش آموزي، دانشجويي، كارگري را آسيب‌پذيرتر از ساير حوزه‌ها عنوان كرد و گفت: نگراني عمده ما در استان از اين سه حوزه است و آنچه كه در اين راه بيشتر ميتواند ما را ياري كند حمايت و همراهي تمامي مسئولين استاني و استفاده از توان و ظرفيت سازمان‌هاي مردم ‌نهاد از طريق آگاه‌ سازي دقيق و اطلاع‌ رساني مستمر وارائه آموزش‌هاي پيشگيرانه به اين سه قشر در معرض خطر است.
وي همچنين با اشاره به اقدامات حوزه مقابله در استان گفت : اگربه موازات اقدامات مقابله اي درحوزه پيشگيري اقدامات لازم انجام مي شد قطعاً امروز وضعيت بهتري داشتيم و قضاوتي منصفانه است كه بگوييم به همت حضور و تلاش شبانه روزي نيروهاي انتظامي و اطلاعاتي است كه توانسته ايم مسير اقدامات فرهنگي را هموار كنيم .
خانم حسینی مشاور اورژانس اجتماعی نیز در این کارگاه اهداف اورژانس اجتماعی را چنین معرفی کرد .
- سعی در حفظ و تحکیم کیان خانواده
-کاهش وقوع طلاق از طریق ارائه خدمات مشاوره ای و مددکاری
- کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از طلاق
- شناخت عوامل موثر در طلاق به منظور برنامه ریزی در جهت آگاه سازی جامعه
- شناسائی و حل مسائل و مشکلات خانواده های آشفته و متقاضی طلاق

انتهای پیام/ت

ارسال نظرات