نمونه بارز امید و تلاش برای استقلال اقتصادی را در چهره دختری می‌توان یافت که با وجود فقر، معلولیت خواهر و کهولت سن پدر در بخش محروم جازموریان از توابع شهرستان رودبار جنوب، کشاورزی می‌کند.
کد خبر: ۸۶۰۳۳۲۵
|
۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مساجد و محلات: بخش جازموریان از توابع شهرستان رودبار جنوب یکی از محروم‌ترین مناطق کشور است، با این وجود مردمانی دارد که با امید و خودباوری و کمبود امکانات اولیه محرومیت را از یاد برده و با سخت‌ترین شرایط راه پیشرفت و رسیدن به استقلال اقتصادی را در پی گرفته‌اند.

نمونه بارز این امید را در چهره دختری می‌توان یافت که با وجود فقر و مشکلات و معلولیت خواهر کوچک و کهولت سن پدر و ناتوانی او در تامین معاش خانواده دست به کار شده و جای پدر کشاورزی می‌کند تا مخارج خانواده را در حد امکانات اولیه فراهم کند.

او همه روزه از ساعت شش صبح تا هفت بعد از ظهر مشغول کار و فعالیت است.

 

 

با وجود مشکلات فراوانی شغل کشاورزی را رها نمی‌کنم

خانم بامری می‌گوید: سال‌هاست به دلیل بیماری و ناتوانی پدر کار کشاورزی انجام می‌دهم، کشاورزی شغل بسیار سختی برای یک زن است با این وجود ما نباید خود را در برابر مشکلات شکست خورده ببینیم.

وی در این گفت‌و‌گو بیان داشت: سال‌هاست که طعم استقلال را چشیده و حاضر نیستم با وجود مشکلات فراوانی که در بخش کشاورزی وجود دارد این شغل را رها کنم.

بامری افزود: گاهی اوقات مجبور هستم از شب تا صبح زمین‌ها را آبیاری کنم به نظر من نباید با دست روی دست گذاشتن منتظر باشیم که شخص دیگری برای ما درآمد ایجاد کند و باید عزت نفس خود را حفظ کنیم تا دست گدایی به روی کسی دراز نکنیم.

این دختر فداکار ادامه داد: در حال حاضر ۲۰ هکتار زمین داریم که هر سال با کشت محصولاتی مانند گندم، ذرت، ارزن و کنجد زندگی را می‌گذرانیم.

 

 

به فرموده رهبرمان در مسیر اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم

وی اظهار کرد: علاوه بر کشاورزی دامداری هم می‌کنم و حدود ۱۵ رأس گاو دارم.

بامری از مشکلات تهیه کود و بذر برای کشاورزی گفته و تاکید دارد، مسئولان بیشتر از کشاورزان حمایت کنند و تسهیلات برای خرید کود، بذر و… در اختیار کشاورزان قرار دهند، چراکه کشاورزان گرداننده چرخ اقتصادی کشور هستند.

این بانوی کشاورز معتقد است، خرج و مخارج زندگی و مشکلات و موانع آن، دست‌اندازهای جاده زندگی است و او هنوز به کار و مسیری که در آن حرکت می‌کند، ایمان دارد و هیچ‌کدام از مشکلات نخواهد توانست وی را از حرکت و تلاش باز دارد.

وی گفت: روزهایی که در زمین مشغول آبیاری بودم مورد تمسخر قرار می‌گرفتم و خیلی‌ها می‌گفتند کشاوری کار مردان است این کار را به آنها بسپار، اما من ناامید نشدم و به اعتقاد من با امید و خودباوری می‌توان به استقلال رسید.

بامری خاطرنشان کرد: ما باید خود به استقلال اقتصادی برسیم تا کشورمان از نظر اقتصادی وابسته نباشد و به فرموده رهبرمان در مسیر اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.

انتهای پیام/ت

ارسال نظرات