به همت بسیجیان

نوای یا حسین(ع) در میدان عاشورا رودبار طنین انداز شد

مراسم سوگواری اربعین حسینی همزمان با سراسر کشور در رودباربرگزار شد.
کد خبر: ۸۶۰۳۳۲۳
|
۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مساجد و محلات: به همت حوز های مقاومت بسیج محلات ، مردم ولایتمدار شهرستان رودبار و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در سوگ چهلمین روز از واقعه صحرای کربلا و شهادت مظلومانه امام حسین (ع) نشستند و با حضور خود در این مراسم عشق خود را به خاندان عصمت و طهارت(ع) به نمایش گذاشتند.

بسیاری از عزاداران رودباری که به دلایلی نتوانستند خود را با راهپیمایان عظیم حماسه اربعین حسینی در کربلای معلی همراه کنند،امروز در این مراسم معنوی حضور یافته و با تجمع در میدان عاشورای این شهر ضمن بزرگداشت اربعین حسینی، به صورت متمرکز به عزاداری، سینه زنی و نوحه خوانی پرداخته و در سوگ شهادت امام حسین (ع )و یاران باوفایش، اشک ماتم ریختند.

شهرستان رودبار در روز اربعین شهادت سید و سالار شهیدان شاهد خیل عظیمی از عاشقان اهل بیت بود بطوری که ندای یاحسین شهید(ع) با غم و اندوه فضای این شهر را عطرآگین کرده بود.

DSC06750

حجت الاسلام والمسلمین بیانی استاد حوزه در این مراسم ضمن تسلیت بمناسبت اربعین حسینی گفت: ماه محرم برای ما درس های بسیار زیادی دارد، این ماه تنها عزاداری صرف نیست، این عزاداری بهانه ای برای فراگیری درس های بیکرانی است که باید در زندگی آنها را به کار بست.

DSC06770

وی ادامه داد: هرجا که مجلس عزاداری امام حسین(ع)برگزار شود آن مکان شأن و منزلت حرم سیدالشهداء را پیدا می کند اگر نتوانستیم کربلا بریم اینجا را کربلا کنیم.

وی با اشاره به توشه ایام محرم افزود: چهل روز گذشت به راستی چه توشه‌ای در این مدت جمع‌آوری کردیم، توشه‌ای که ذره ذره آن مملو از برکت است و ما به اندازه وسع و توان خود چقدر توانستیم از این برکت در کوله‌بار خود برداریم.

بیانی با تقدیر از تمامی هیئت‌های مذهبی تصریح کرد: از تمامی کسانی که با برگزاری نشست‌های مختلف برای مراسم روز اربعین سالار شهیدان برنامه‌ریزی کرده‌اند، تشکر می‌کنم.

پذیرایی از عزاداران حسینی و برپایی سفره احسان و نذری نیز از دیگر اقداماتی بود که در این مراسم معنوی صورت گرفت.

گفتنی است که این مراسم با مداحی و نوحه خوانی جواد احمدی به پایان رسید و همزمان با این مراسم میدان عاشورا وتندیس ذوالجناح نیز افتتاح شد.

DSC06751

DSC06758

DSC06755

DSC06743

DSC06765

DSC06764

DSC06775

انتهای پیام/ت

ارسال نظرات