مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری با بیان اینکه تاکنون اتوبوس‌ها برای جابه‌جایی زائران اربعین حدود ۲۰هزار سفر به پایانه‌های مهران، چزابه و شلمچه داشته‌اند، گفت: ۷۰درصد زائران از پایانه مرزی مهران برای بازگشت استفاده می‌کنند و این موجب افزایش ترافیک محور ایلام-مهران شده است.
کد خبر: ۸۶۰۳۲۷۳
|
۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳

به گزارش بسیج، محمدجواد عطرچیان  درباره عملکرد ناوگان عمومی جاده‌ای کشور برای بازگشت زائران اربعین حسینی ‌اظهار داشت: برای عملیات بازگشت نیز در بخش آماده‌سازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، سوخت‌رسانی به ناوگان و ایجاد زیرساخت‌ها در پایانه‌های مرزی، فعالیت‌ها انجام شد‌.

وی افزود: تاکنون اتوبوس‌های ناوگان عمومی جاده‌ای حدود 20 هزار سفر به پایانه‌‌های مرزی مهران، چزابه و شلمچه برای جابه‌جایی زائران اربعین انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه 5هزار دستگاه اتوبوس عملیات بازگشت زائران حسینی را انجام می‌دهند، بیان کرد: با وجود ترافیک سنگین در محورهای منتهی به پایانه‌های مرزی مذکور، اما ترافیک فعلاً روان است، البته ترافیک در جاده‌‌های منتهی به پایانه مهران بسیار سنگین‌تر است.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری با بیان اینکه کماکان سرویس‌دهی در حال انجام است، اضافه کرد: روز‌های چهارشنبه، پنج‌شنبه‌ و‌ جمعه گذشته ‌بیشترین تعداد جابه‌‌جایی زائران انجام شد و بیشترین اعزام اتوبوس‌ها به سه استان در این تاریخ‌ها بود.

‌وی با بیان اینکه قیمت بلیت اتوبوس تا مرزهای شلمچه، چزابه و مهران برای این ایام‌ فقط تا 2 برابر افزایش یافت: گفت: در عملیات بازگشت نیز، افزایش نرخ بلیت با احتساب تردد یک‌سر خالی‌ فقط تا 2 برابر مجاز است و اتوبوس‌ها اجازه دریافت نرخ‌های بالاتر را ندارند.

عطرچیان با بیان اینکه در عملیات رفت زائران، شکایتی درباره گران‌فروشی نداشتیم، افزود: در عملیات بازگشت هم تاکنون مشکل خاصی از نظر فروش بلیت و نرخ‌ها نداشته‌ایم و در روزهای پیش‌‌ِرو هم  اگر شرکتی بخواهد بازار سیاه ایجاد کند و یا نرخ‌ها را با قیمت بالاتر به فروش برساند، از طریق ناظران سازمان راهداری و وزارت کشور مستقر در مرزها و پایانه‌ها، با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌‌های مرزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تأکید بر اینکه 70 درصد زائران از پایانه مرزی مهران به دلیل نزدیک‌تر بودن استفاده می کنند، گفت: به هر حال هر پایانه گنجایش محدودی دارد، بنابراین اگر راننده‌ یا شرکتی در سوار شدن مسافران مشکلاتی ایجاد کرد، مردم موضوع را ‌به ناظران سازمان راهداری مستقر در مرز و پایانه‌ها اطلاع دهد.

وی با بیان اینکه بار ترافیکی محور مهران-ایلام در حال حاضر سنگین است، بیان کرد: از زائران تقاضا داریم در صورت امکان از پایانه‌های مرزی دیگر (شلمچه و چزابه) هم استفاده کنند تا ترافیک در جاده‌‌های منتهی به مهران کاهش یابد ضمن آنکه در صورت استفاده از دو پایانه دیگر، ترافیک آن محورها بسیار کمتر است.

عطرچیان درباره تأمین سوخت ناوگان اتوبوسرانی کشور در عملیات بازگشت زائران اظهار داشت: طی هماهنگی با شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، تأمین سوخت به صورت منظم انجام خواهد شد و گازوئیل 300 تومانی کماکان در اختیار ناوگان قرار می‌گیرد.

ارسال نظرات