یک کارشناس مسکن گفت: رونق خرید و فروش در بخش مسکن منوط به سیاست‌هایی است تصمیم گیران با تصمیم سازی درست می‌تواند چرخ نیمه تعطیل این بخش را به حرکت درآورند.
کد خبر: ۸۶۰۳۲۲۲
|
۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
به گزارش بسیج، محمدرضا دهقان کارشناس مسکن به رکود کنونی خرید و فروش در بازار مسکن اشاره کرد و گفت: بسیاری از انبوه سازان به خاطر خاک خوردن ملکشان در بنگاه‌های املاک نگرانی زیادی دارند.

وی به برنامه‌های دولت از جمله تزریق وام‌های خرید مسکن اشاره کرد و گفت: این وام‌ها اگر چه برای کوتاه مدت شاید بتواند به رونق خرید و فروش کمک کند و اما باز هم در بلند مدت شرایط گذشته تکرار می‌شود.

این کارشناس مسکن با اشاره به اینکه در شرایط حاضر حتی واحدهای با متراژ پایین هم سخت به فروش می‌رسد گفت: یکی از علت‌های مهم آن، پایین بودن قدرت خرید مردم است؛ دولت باید برای این مسئله راه حلی اساسی بیابد چرا که بسیاری از کم درآمدها مشتاق خرید مسکن هستند اما به خاطر قیمت بالا از پس خرید مسکن بر نمی‌آیند.

وی در پایان گفت: هدفمند کردن وام‌ها، تشویق انبوه سازان به ساخت و ساز بیشتر و انگیزه برای اتمام پروژه‌های نیمه تعطیلشان و نیز نظارت درست بر افزایش نیافتن قیمت‌ها در مسکن با مشکلات حاکم در این بخش را که سال‌هاست گریبان گیر آن شده است را رفع می‌کند.
ارسال نظرات