نایب رئیس انجمن سنگ آهن ایران:

هنوز برند در سنگ‌آهن نداریم/ پشت‌گوش‌اندازی هاب صادراتی کشور

با تاکید براینکه در حال حاضر برند خاصی در حوزه سنگ‌آهن نداریم گفت: همچنین بخاطر کیفیت پایین محصولات تولیدی هنوز نتوانسته‌ایم در بازارهای جهانی حضور داشته باشیم.
کد خبر: ۸۶۰۳۲۰۵
|
۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
مهدی شکوری نایب رئیس انجمن سنگ آهن ایران  در خصوص دوران پساتحریم  و جذب سمایه‌گذاری در این صنعت اظهار داشت: هم‌اکنون هیات‌های مختلف تجاری به ایران می‌آیند ولی یک دلار سرمایه وارد کشور نشده است.

وی تصریح کرد: زمانی صاحبان سرمایه در ایران حضور پیدا می‌کنند که زیرساخت‌ها فراهم باشد متاسفانه هم‌اکنون زیرساختهای صادراتی در کشور مهیا نیست.

شکوری تاکید کرد: به اعتقاد بنده یکی از اولویت‌های جذب سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت است هم‌اکنون بخش غرب چین نسبت به شانگهای توسعه یافته به طوری که چین می‌خواهد بازار منطقه منا را بگیرد. علی‌رغم اینکه مسولان چابهار را  در جنوب کشور هاب صادراتی عنوان کردند اما متاسفانه به ددلیل بی‌توجهی به این موضوع هنوز کارهای عملیاتی در این بخش صورت نگرفته است.

نایب رئیس انجمن سنگ آهن ایران افزود: هم‌اکنوم چین با سرمایه‌گذاری یک هزار و 160 میلیون دلاری در سه مرحله چند بخش صادراتی را فعال کرده و این در حالیست که ماهنوز اندرخم یک کوچه هستیم.

شکوری ادامه داد: توسعه چابهار یک فرصت طلایی برای استان سیستان و بلوچستان است که با توسعه آن در بازارهای منطقه حضور پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه بخاطر کیفیت پایین محصولات تولیدی هنوز نتوانسته‌ایم در بازارهای جهانی رقابت کنیم افزود: در حال حاضر برند خاصی در حوزه سنگ‌آهن نداریم در حالی که سنگی که در کشور تولید می‌شود کیفیتش همان کیفیت محصول استرالیا و هلند را دارد این کشورها به دلیل داشتن نام‌ تجاری در بازار حرف اول را می‌زند.

نایب رئیس انجمن سنگ آهن ایران تاکید کرد: در سالجاری تولید و صادرات در حوزه سنگ آهن محقق نشده است چرا که تولید در حد نیاز کشور بود و تولید مازاد برای صادرات نداشتیم.
ارسال نظرات