قرار است به همت سازمان بسیج ورزشکاران، گرامیداشت پنج هزار شهید ورزشکار سیزدهم بهمن ماه در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی با حضور ورزشکاران و مقامات ورزشی، کشوری و لشکری برگزار شود.
کد خبر: ۸۶۰۳۱۸۷
|
۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج،این مراسم قرار است با حضور یکی از سران قوا و بسیاری از مقامات کشوری، لشگری و ورزشی ایران و با حضور آحاد مردم در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار شود.

تاکنون تعدادی از فدراسیون‌های ورزشی نظیر تکواندو، فوتبال، شنا و کشتی‌پهلوانی نسبت به برگزاری یادوراه شهدای ورزشکار خود اقدام کرده‌اند و سایر فدراسیون‌ها نیز تا برگزاری کنگره 5 هزار شهید ورزشکار نسبت به برگزاری این یادواره اقدام خواهند کرد.

در همین راستا برنامه‌های متعدد دیگری نیز از سوی سازمان بسیج ورزشکاران و با همکاری وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برگزار خواهد شد که از جمله آن می‌توان به رونمایی از یادمان شهدای ورزشکار در ورزشگاه آزادی اشاره کرد که قرار است زمان این برنامه پس از جلسه، مهدی تاج، رئیس سازمان لیگ فوتبال، مدبر رئیس شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی و سردار آذرنوش رئیس سازمان بسیج ورزشکاران نهایی شود. همچنین قرار است یادمان شهدا در تمامی ورزشگاه‌ها در سراسر کشور احداث شود.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده رونمایی از این یادمان به احتمال فراوان اواخر آذرماه سال جاری خواهد بود و قرار است در حاشیه یکی از بازی‌های استقلال یا پرسپولیس این مراسم اجرا شود.

برگزاری مراسم شب خاطره با حضور وزیر ورزش و جوانان، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفان و تعدادی دیگر از مقامات و همچنین تعدادی از بازگران سینما و خانواده‌های شهدا از دیگر برنامه‌ها در جهت پاسداشت مقام شامخ شهدای ورزشکار خواهد بود.

رونمایی از 46 عنوان کتاب دایره المعارف شهدای ورزشکار در سراسر کشور، اکران فیلم سینمایی دختری به نام ایران با حضور بازیگران سرشناسی چون سعید راد و ایرج نوذری، رونمایی از پورتال زندگینامه شهدای ورزشکار و ... ازدیگر برنامه‌های سازمان بسیج ورزشکاران برای گرامیداشت شهدای ورزشکار خواهد بود.
ارسال نظرات