هفدهمین مانور سراسری زلزله در مدرسه مهدیه اشکذر با همکاری هلال احمر و آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۰۳۱۶۴
|
۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴

هفدهمین مانور سراسری زلزله در مدرسه مهدیه اشکذر در حالی برگزار شد که نهادهای مختلفی همچون اداره‌ آموزش و پرورش شهرستان اشکذر، جمعیت هلال‌احمر، آتش‌نشانی حوزه اشکذر و مدیریت بحران این شهرستان با کمک اورژانس منطقه رستاق عملیات مختلفی را با همراهی دانش‌آموزان و اعضا کانون دانش آموزی هلال احمر مدرسه دخترانه مهدیه با حضور ۳۴۰ دانش آموز و پیام «مدرسه ایمن ، جامعه تاب آور» شرکت کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اشکذر اظهار داشت : هفدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با هدف ایجاد آمادگیهای لازم در برابر زلزله و در نهایت کاهش تلفات و خسارات ناشی از آن، هشتم آذرماه در دو مرحله پناه گیری و خروج برگزار شد.

شهرستانی بیان کرد : دانش اموزان و مربیان در مرحله پناه گیری به محض آغاز پخش آژیر در مکان های مناسب مانند زیر میز، گوشه دیوارهای داخلی( در کلاس)، کنار دیوارهای داخلی(در راهروها) و دور از دیوارها (در حیاط) پناه گرفته و تا اتمام آژیر در آن محل باقی می مانند ودر مرحله خروج نیز پس از اتمام آژیر، دانش آموزان کلاسهای مختلف با راهنمایی معلمان، به نوبت و بدون هجوم، کلاس را ترک نموده و در وسط حیاط جمع می شوند.

این مقام مسئول هدف از اجرای این مانور را افزایش سطح آگاهی و آمادگی دانش آموزان برای مقابله در برابر زلزله عنوان کرد.

رئیس جمعیت هلال امر اشکذر آرامش روانی و نیز کاهش تلفات و خسارات ناشی از زمین لرزه را از دیگر اهداف اجرای این مانورها دانست.

photo_2015-12-02_19-41-08photo_2015-12-02_19-41-17photo_2015-12-02_19-41-29photo_2015-12-02_19-41-47

ارسال نظرات