سعید تشکری نویسنده از انتشار جلد دوم رمان «ولادت» تا پایان سال خبر داد و گفت:‌ در مجلد دوم این رمان به چگونگی تشکیل و آغاز سلسله رضوی اشاره می‌شود.
کد خبر: ۸۶۰۳۱۶۰
|
۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، سعید تشکری نویسنده  از نگارش جلد دوم رمان «ولادت»‌ خبرداد و گفت:‌ این مجلد به هم‌عصران دوران امام جواد(ع) پرداخته است.

وی افزود:‌ در جلد نخست این مجموعه به داستان زندگی امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) پرداخته شد‌،‌ در حقیقت این مجموعه 5 جلدی که تاکنون تنها یک جلد از آن منتشر شده است،‌ به معرفی سلسله رضوی می‌پردازد،‌ سلسله رضوی، نامکشوف‌ترین سلسله در ایران است که تا به حال درباه آن تحقیق نشده و تنها شجره‌ای است که نامکشوف مانده است. این سلسله در واقع فرزندان امام جواد(ع) و امام رضا(ع) هستند.

تشکری گفت:‌ جلد اول این مجموعه درباره پیدایش و تولد این سلسله است و جلد دوم مربوط به تاریخ و سیر تطور و اتفاقاتی خواهد بود که بر این نسل گذشته است. این سلسله به دلیل آنکه زمانی در حکومت عباسیان سادات‌کشی بوده، به شهرهای مختلف ایران مانند همدان، قم، خراسان و بخش‌هایی در تهران کوچ می‌کردند و بیشتر زندگی عشایری داشتند.

 این نویسنده افزود:‌ در جلد دوم ماجرای هجرت موسی مبرز از مدینه به قم روایت می‌شود،‌ سلسله رضوی در حقیقت با ازدواج مبرز با یک فرد ایرانی شکل می‌گیرد.

ارسال نظرات