آیت الله نوری همدانی گفت: در تاریخ اسلام هرکس برای عزت و آزادگی قدمی شروع کرده است از مکتب عاشورا الهام گرفته است و انقلاب اسلامی ایران هم از همین مکتب الهام گرفته است.
کد خبر: ۸۶۰۳۱۳۲
|
۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مرجع عالیقدر آیت الله نوری همدانی (مدظله) در مراسم شب اربعین حسینی که در حسینه سنندج برگزار گردید اظهار داشت: امشب شب مخصوصی است و عاشورا و اربعین یک جریان مقطی نیست و یک نظام سیاسی اسلامی و یک مدرسه است که در این مدرسه در طول تاریخ رجال بزرگ و شهدایی جلیل القدر قیام کردند.

مرجع عالیقدر آیت الله نوری همدانی (مدظله) اظهار کرد: مبارزه شهدای کربلا برای بشریت رفاه ، ترقی و آزادی را فراهم ساخت و عاشورا در حقیقت دانشگاهی است که در طول تاریخ شاگردان این دانشگاه با شناخت زمان و مکان قیام کردنده اند و خدماتی برای همه فراهم نموده اند که یک نمونه درخشان آن امر به معروف و نهی از منکر است.

آیت الله نوری همدانی (مدظله) یادآور شد: عاشورا فریاد بلند مظلومان جهان در برابر سپاه شیاطین و مستکبران است و اربعین یک مانور بسیار بزرگ است که می تواند ۲۰ میلیون جمعیت را در یک نقطه جمع کند و قدرتی در نیا نیست که بتواند ۲۰ میلیون جمعیت را در دنیا جمع کند .

این مرجع عالیقدر خاطر نشان کرد: دشمنان اسلام و تکفیری ها و در مکه و مدینه نوکران آمریکا و صهیونیست ها که نام خادمین الحرمین شریفین را یدک می کشند نتوانستند ۲ یا ۳ میلیون نفر زائر را اداره کنند ولی مکتب امام حسین (ع) است در اربعین ۲۰ میلیون انسان را مدیریت و اداره می کند.

وی تصریح کرد: حضور مردم در اربعین نمایشگاهی است و در کربلا مانوری است که بیش از ۲۰ میلیون انسان را در خود جمع کرده است که شعار همه آنها هیهات من الذله از مستکبرین زمان است و این نورانیت تا قیام قیامت با همین نورانیت باقی می ماند.

آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: در تاریخ اسلام هرکس برای عزت و آزادگی قدمی شروع کرده است از مکتب عاشورا الهام گرفته است و انقلاب اسلامی ایران هم از همین مکتب الهام گرفته است و امام (ره) فرمودند : که خون شهدای ما امتداد خون شهدای کربلاست و اگر محرم سال ۵۷ نبود انقلاب ما به ثمر نمی رسید .

مرجع عالیقدر آیت الله نوری همدانی (مدظله) اظهار داشت : شاگردان مکتب عاشورا و اربعین قیام کردند و شما هم زیر همان پرچم گرد آمدید تا توانستید این انقلاب را به ثمر برسانید و همه خواهران ما در جریان انقلاب از زینب کبری (س) الهام گرفتند تا توانستند در ۸ سال دفاع مقدس در جبهه ها حضور یابند و برای انقلاب خدمت انجام دهند.

آیت الله نوری همدانی (مدظله) عنوان کرد : جوانان عزیز ما از مکتب اهلا من العسل عاشورا الهام گرفتند که ۸ سال همین جوانان فوج فوج به جبهه ها رفتند و جان دادند همه از مکتب امام حسین (ع) الهام گرفتند حتی کودکانی مانند حسین فهمیده از کودکان کربلا الهام گرفتند .

این مرجع عالیقدر خاطر نشان کرد: جریان بسیار مهم انقلاب از مکتب عاشورا الهام گرفت و شروع شد و امام خمینی (ره) براساس همین مکتب عاشورا انقلاب را بوجود آورد و انقلاب ما یکی از دستاوردهای بسیار عظیم مکتب عاشورا و اربعین است .

آیت الله نوری همدانی افزود : یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران حکومت ولایت فقیه است که اولین دستاورد مهم انقلاب محسوب می شود رژیم های سلطنتی که مردم را مانند برده در اختیار دارند رژیمی نامشروع و باطل است که در قبل از انقلاب نیز بر ایران حاکم بود و از رم الهام گرفته بود که اسلام این رژیم های سلطنتی را قبول ندارد.

وی در ادامه گفت: امام خمینی (ره) توانستند با همین انقلاب یک رژیم ۲۵۰۰ ساله سلطنتی را سرنگون کنند و این رژیم را از میان بردارند که این یکی از دستاوردهای مهم انقلاب بود .

مرجع عالیقدر آیت الله نوری همدانی (مدظله) اضافه کرد: در قبل از انقلاب اسلامی ۶۰هزار مستشار نظامی آمریکایی در ایران وجود داشت که تمام جریان ها را آنها رقم می زدند و این انقلاب استبداد را درهم شکست و استکبار را به زانو درآورد.

این مرجع عالیقدر ادامه داد: اولین دستاورد انقلاب ولایت فقیه است که نظام اسلامی قدرتمندی به برکت آن تشکیل شده است و دومین دستاورد انقلاب ایجاد وحدت و اتحاد در میان مردم است که وحدت را در کل ایران حاکم نمودند .

آیت الله نوری همدانی (مدظله) گفت: امام خمینی (ره) در ابتدای انقلاب نامه ای به مردم کردستان نوشتند که در آن نامه امام از سخت کوشی و استقامت شما مردم کردستان در برابر استبداد و استکبار دفاع کردند و بعد از این نامه امام خمینی (ره) ، شما مردم کردستان سرمشق وحدت و اتحاد بوده اید .

وی یادآوری کرد: سومین دستاورد انقلاب درس شجاعت و، خودباوری و خوداتکایی به مردم بود و امام خمینی (ره) خودباختگی و خودکم بینی مردم در برابر استکبار را از بین بردند و در نتیجه همین خودباوری مردم امروز توانستند انرژی هسته ای را تحصیل کنند و همه دستاوردهای امروز ما در نتیجه درس شجاعت ، شهامت و خودباوری انقلاب بود.

نوری همدانی تاکید کرد: چهارمین دستاورد انقلاب ایجاد فرهنگ جهاد و شهادت بود که توانستند یک فرهنگ جهاد و شهادت بسیار بسیار قوی و نیرومند را در مردم بسازند .

این مرجع عالیقدر خاطر نشان کرد: برگزاری نمازهای شکوهمند جمعه پنجمین دستاورد انقلاب اسلامی ایران بود نمازهای جمعه یک مجمعی است که در آن همه مردم حضور به هم می رسانند .

وی افزود : یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب خروج خواهران از انزوای ایجاد شده برای آنها بود که توانستند به صحنه های دانشگاهی و حوزوی و سایر صحنه های علمی حضور پیدا کنند و در صحنه های مختلف افتخار بیافرینند.

نوری همدانی اظهار داشت : از دیگر دستاوردهای انقلاب بسیج است که بسیج یک درخت تناور است که امام خمینی (ره) تشکیل دادند که از هر قشر و طبقه ای با کمال و خلوص نیت در آن عضو هستند.

آیت الله نوری همدانی مرجع عالیقدر در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت : درهم کوبیدن صهیونیست ها یکی دیگر از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است که صهیونیست ها یک پایگاه استعماری در جهان می باشند که تا از بین نروند این منطقه آرامش به خود نخواهد دید که شناساندن چهره شوم صهیونیست ها از مهمترین دستاوردهای انقلاب است.


ارسال نظرات