خبرهای داغ:
امام جمعه ارومیه:

همایش 27 میلیونی اربعین امسال، قدرت نمایی جهان اسلام در مقابل کفار بود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: همایش 27 میلیونی اربعین امسال، قدرت نمایی جهان اسلام در مقابل کفار بود و نشان داد که ملیت های مختلف با ادیان گوناگون عاشق راه اباعبدالله الحسین (ع) هستند.
کد خبر: ۸۶۰۳۱۲۷
|
۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نمازجمعه ارومیه افزود: این همایش نشان داد که پرچم خونین حسینی با وجود گذشت صدها سال هنوز در حال اهتزاز است.

وی اضافه کرد: اباعبدالله الحسین (ع) نشانه قدرت خداوند است و شخصیت عظیمی است که انسان در طول تاریخ نتوانسته است به سادگی به آن پی ببرد.

وی با اشاره به فرمایش پیامبر بزرگوار اسلام (ص) مبنی بر اینکه امام حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات بشریت است، اظهار کرد: به برکت وجود این شخصیت بزرگوار است که میلیون ها انسان در اجتماع بی نظیر اربعین گرد هم می آیند و عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) نشان می دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بی اساس دانستن تحقیر چنین حرکت بی نظیر و بزرگی ادامه داد: دشمنان دین اسلام و مذهب تشیع در دنیا و برخی افراد ناآگاه داخلی بدون توجه به ابعاد قابل توجه همایش بزرگ اربعین حسینی در سال جاری، این پیاده روی و وجه های گوناگون آن را به تمسخر می گیرند که همه آنها بی اساس و بدون اطلاع است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در بخش دیگری با اشاره به نزدیک شدن روز دانشجو، گرامی داشت در خور شان شهدای این روز را خواستار شد و گفت: نباید برنامه های مختص روز دانشجو به کف زدن، اجرای کنسرت و پایکوبی اختصاص یابد و برنامه ریزان باید در راستای تبیین اهداف شهدا و مبارزه با استکبار جهانی تمهیداتی بیندیشند.

وی افزود: شعار مرگ بر آمریکا از دهه های گذشته شعار اصلی مبارزه با ظالم در ایران و دنیا بوده است و نباید این کشور را دوست جلوه دهیم که این امر در اجتماع های دانشجویی نیز باید لحاظ شود.

وی همچنین به موضوع کاندیداتوری انتخابات آینده پرداخت و اضافه کرد: افرادی که تعهد و تخصص لازم را در این خصوص در خود نمی بینند، بهتر است در این امر شرکت نکنند.

امام جمعه ارومیه با انتقاد از تلفات و مجروحان بسیار زیاد سوانح رانندگی در آذربایجان غربی و ارومیه اظهار کرد: کشته شدن 335 نفر در استان و 68 نفر در ارومیه در سوانح رانندگی امسال بسیار قابل توجه است که باید همگان برای کاهش این ارقام تلاش کنیم.

در نمازجمعه این هفته ارومیه با وجود سرمای هوا، تعداد زیادی از شهروندان حاضر شده بودند و مصلای امام خمینی (ره) ارومیه مملو از جمعیت نمازگزار بود.

ارسال نظرات