خبرهای داغ:
امام جمعه پردیسان:

هر نوع حرکتی بدون امضای ولی فقیه اعتبار ندارد

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که در قانون اساسی ما اسلام بر تمام اصول و فروع حاکم است، گفت: نباید بگذاریم که حقوق بشر غربی بیاید و جای اسلام را بگیرد همانطور که در مشروطه و نهضت نفت روشنفکران این بلا را به سر ملت آوردند؛ مگر یک مؤمن از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شود.
کد خبر: ۸۶۰۳۱۲۰
|
۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان قم، امروز در خطبه های نماز جمعه پردیسان با اشاره به آیه 27 شورا اظهار داشت: خداوند قانونی را به نفع مؤمنان گذاشت؛ مانند آنچه که به پیامبران اولواالعظم داده است و پیام آن این است که دین را در جامعه اقامه کنید و در دین فرقه فرقه نشوید؛ این قانون برای مشرکین خیلی سنگین است و خداوند هر کس را که بخواهد برمی‌گزیند و هرکس را که به سمت خدا حرکت کند را هدایت می‌کند.


وی آیه فوق را مربوط به قانون اساسی دانست و افزود: در این آیه پنج پیامبر صاحب شریعت در یک آیه آمده‌اند، شریعت راهی است به سمت کمال و انسان را به مطلوب می‌رساند .


حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به 12 آذر 58 که قانون اساسی تصویب شد، خاطرنشان کرد: مردم به این قانون رأی دادند و شهید بهشتی در رأس خبرگان قانون اساسی که چندین مرجع تقلید در ان عضو بودند و بسیاری از بزرگان در آن بودند و عناصری از لیبرال‌ها و خلق مسلمان هم در آن بودند و آن را تصویب کردند.


وی با بیان این که خبرگان قانون اساسی با خبرگان رهبری متفاوت است، یادآور شد: در مجلس خبرگان رهبری همه مجتهدند و کسانی که دندان تیز کرده‌اند، آدرس را اشتباه گرفته‌اند و می گویند آیت الله پیر می‌آوریم، آیت الله جوان می‌آوریم؛ فکر می‌کنند بازی است.


امام جمعه پردیسان با اشاره به ریاست شهید بهشتی بر خبرگان قانون اساسی و تأکید امام خمینی(ره) بر تسریع در نگارش قانون اساسی، ادامه داد: حسن حبیبی پیش نویس قانون اساسی را در نوفل لوشاتو تنظیم کرد که بسیار شبیه به قانون اساسی فرانسه بود با این که آدم خوبی بود ولی در مجلس خبرگان گفتند باید این قانون را اسلامی کنیم و چون قانون اساسی عالی ترین سند حقوقی یک کشور است که تمام وظایف حکومت و مردم را تعیین می‌کند باید بر در راستای اقامه دین باشد و از این نظر بسیار با اهمیت است.


انزوای مردم انزوای نظام است
وی افزود: امام این قانون را امضا کرد و فرمود من در این قانون خلاف اسلام ندیدم؛ اگر امام امضا نمی‌کرد این یک کاغذ پاره بیشتر نبود و مشروعیت نداشت و این به معنی قانونمند نبودن نیست بلکه هر نوع حرکتی در این سرزمین بدون امضای ولی فقیه اعتبار ندارد و بعد امام فرمودند به رأی بگذارید و مردم رأی دادند؛ این مردم سالاری است؛ مردم نقش عظیمی در تشکیل، ادامه، توسعه و تعمیق نظام دارند و انزوای مردم انزوای نظام است.


حجت الاسلام والمسلمین قوامی قانون اساسی انقلاب را پایانی بر قانون اساسی 70 ساله مشروطه دانست و خاطرنشان کرد: در اواخر قاجار یک قانون اساسی نوشتند که شاه حکومت بکند و نخست وزیر جای خود باشد؛ این قانون اساسی ناکار آمد حدود 70 سال دوام آورد و حتی با تغییر خاندان سلطنتی هم عوض نشد تا اینکه رسید به انقلاب اسلامی که شهید بهشتی قانون اساسی جدید را تصویب کرد.


قانون اساسی انقلاب خط بطلانی بر قانون مشروطه بود
وی علت سقوط شاه را تأکید بر منشور کورش و تغییر تاریخ ایران از هجری به شاهنشاهی دانست و یادآور شد: شاه با این اقدام گور خودش را کند و تمام مراجع را بر علیه خود شوراند؛ ولی قانون اساسی امام خمینی(ره) یک خط بطلان کشید بر همه و ولایت فقیه در قانون گنجانده شد و شهید بهشتی مانند یک یل ایستاد و حمایت کرد تا این قانون تصویب شود؛ ولی بعد از ده سال نقص هایی در آن دیده شد و سبب دعواهایی میان مسؤولان شد؛ امام خمینی(ره) نامه‌ای به آقای مشکینی نوشتند و گفتند این قانون اساسی با عجله بود و التهابات اول نظام باعث شد ما این قانون را تند نوشتیم و باید اصلاح شود.


امام جمعه پردیسان با بیان این که ده بند به قانون اساسی اضافه شد و تغییراتی در آن داده شد، ادامه داد: در این قانون جدید ولایت فقیه بر قدرتش افزوده شد و ولایت فقیه، ولایت مطلقه فقیه شد و قرار شد نخست وزیر نباشد و معاون اول باشد و شورای نگهبان تعیین صلاحیت خبرگان رهبری را هم بر عهده گرفت و این که رهبر نیاز نیست مرجع تقلید باشد و مجتهد باشد کافی است زیرا امام مراجع را می‌شناخت که انسان های مقدس و عالمی بودند ولی نمی‌توانند در مقابل سیاست ورزان جهان ایستادگی کنند.


نباید بگذاریم حقوق بشر غربی جای اسلام را بگیرد
وی با بیان این که در قانون اساسی ما اسلام بر تمام اصول و فروع حاکم است، افزود: نباید بگذاریم که حقوق بشر غربی بیاید و جای اسلام را بگیرد همانطور که در مشروطه و نهضت نفت روشنفکران این بلا را به سر ملت آوردند؛ مگر یک مؤمن از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شود.


قانون اساسی باز هم نیاز به بازنگری دارد
حجت الاسلام والمسلمین قوامی قانون اساسی را باز هم نیازمند بازنگری دانست و خاطرنشان کرد: ما بعد از امام خمینی(ره) چیزهایی می‌بینیم که باید اصلاح شود و یکی از آنها همین ریاست جمهوری است که همیشه درد سر ساز است چه اصولگرا باشد و چه اصلاح طلب که افراد چهار تا رأی می‌آورند احساس غرور می‌کنند و خود را در مقابل رهبر کسی می‌دانند.


وی با بیان این که اگر تنفیذ رهبر نبود همه آراء بی‌ارزش است، یادآور شد: در فرایند بازنگری قانون اساسی هم در قانون اساسی آمده است که باید بازنگری در قانون اساسی در ابتدا با درخواست رهبر و در نهایت هم با تأیید رهبر باشد و بدون تأیید رهبر هیچ ارزشی ندارد.


رهبر معظم انقلاب به دنبال مدیریت آینده هستند
امام جمعه پردیسان با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا گفت: سرنوشت آینده جهان در دست جوانان است و رهبر معظم انقلاب با آینده نگری دارد از الان دارد آینده را مدیریت می‌کند؛ ما از فقیهی صحبت می‌کنیم که هفته گذشته رؤسای جماهیر روسیه و نیجریه و الجزایرو جاهای دیگر در مقابلش زانو زدند و تماماٌ گفتند ما از شما در گرفتیم.


اگر ولایت فقیه نبود برجام از ترکمانچای هم بدتر می‌شد
وی با بیان این که اگر نبود این قانون اساسی و این همه قدرت، معلوم نبود این مجلس و دولت به کجا می‌رفت، افزود: اگر فقیه نبود برجام از ترکمان چای هم بدتر می‌شد و رهبر فرمودند اگر مسأله پی ام دی مختومه نشود برجام به فرجام نخواهد رسید؛ بی انصاف‌ها چرا می‌گویی این استبدادِ دینی است این همه عزت در طول تاریخ ایران کجا بود؛ پوتین که خود یک ابر قدرت است تا این حد در برابر رهبر خاضع می‌شود و می گوید در چهره این مرد مسیح را می‌بینم .


حجت الاسلام والمسلمین قوامی خاطرنشان کرد: این قانون اساسی حاوی حقوق اساسی است و هیچ قانونی مانند این قانون عزتمند نیست و درعین حال منعطف است و اگر در بازنگری قید مطلقه اضافه شد به علت این است که جلو دیکتاتوری گرفته شود و رهبر هم در فتنه 88 گفت اگر من تسلیم حرف شما بشوم این هوچی گری‌ها آغاز یک دیکتاتوری است.



وی با بیان این که پیامبر(ص) هم یک قانون اساسی پیشرفته داشتند، یادآور شد: باید از رهبر اجازه بگیریم تا یک مقداری قانون اساسی تغییر کند؛ ما حرف رهبر را در بجنورد می‌پذیریم و نظام را پارلمانی می‌کنیم؛ برخی رییس جمهورها بر معاون اولشان چیره هستند ولی برخی دیگر مانند الان بر عکس است؛ این چه معاون اولی است که تمام قدرت دستش است ولی مجلس او را تأیید نمی‌کند؛ قانون اساسی تا مرحله تکاملی‌اش باید در این مسیر پیش برود و ما افتخار می‌کنیم به این قانون اساسی که داریم.

راهپیمایی اربعین معجزه آسا و حیرت آور است
امام جمعه پردیسان در خطبه اول با بیان این که آیه 27 سوره حج منطبق بر راهپیمایی اربعین، معجزه آسا و حیرت آور است، اظهار داشت: این آیه به حضرت ابراهیم می‌فرماید به مردم بگو به حج بیایند و حج در این جا به معنای مرکز است و همه مردم صدای تو را خواهند شنید و این یک معجزه است.


حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که در آیه 27 سوره حج پیاده رفتن را مقدم بر سواره رفتن عنوان کرده است، خاطرنشان کرد: پیاده رفتن نه تنها جواز دارد بلکه تقدم و رجحان دارد و موضوعیت دارد زیرا ارزش آفرین، ثواب آفرین و جهاد آفرین است و به همین خاطر است که معصومین(ع) با این همه امکاناتی که داشتند پیاده به حج می‌رفتند زیرا منافع مادی و معنوی و دنیوی و اخروی را در نظر داشته‌اند.


وی با اشاره به حجم عظیمی از روایات انگیزشی که برای زیارت امام حسین(ع) وجود دارد، یادآور شد: در روایتی از امام صادق(ع) آمده که ایشان به رُفاعه فرمود اگر خوف این نبود که به حج نروید آنچنان از زیارت امام حسین(ع) برایتان می‌گفتم که متحیر می‌شدید و حجم انبوهی از روایات است که ثواب زیارت مرقد امام حسین(ع) را چندین برابر حج عنوان کرده‌اند.


امام جمعه پردیسان با توجه به روایتی از امام صادق(ع) زیارت امام حسین(ع) را مانند زیارت خداوند در عرش دانست و ادامه داد: صاحب جواهر اصلاٌ به حج نرفت زیرا نذر کرده بود که عرفه در کربلا باشد.


با سانسور اخبار اربعین واقعیت را نمی‌شود تغییر داد
وی با اشاره به جمعیت 26 میلیونی زائران اربعین افزود: غرب که اگر دو نفر جایی با هم بروند اخبارش را منعکس می‌کنند خود را به کوری زده است و خبر راهپیمایی 26 مییون نفر را منعکس نمی‌کنند و این خبرعظیم را سانسور می کنند؛ آن ها باید بدانند که با این سانسورها واقعیت را نمی‌شود تغییر داد.


حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما غبطه می‌خوریم به زائران اربعین خاطرنشان کرد: امروز این پیاده روی مانند جهاد در راه خدا است و آنها مهمانان خدا هستند و به همین خاطر است که این گونه از انها پذیرایی می‌کنند و برخی افراد از این که مهمان ندارند ناراحت می‌شوند و این داستان عجیبی است و مطمئن باشید در قالب 40 میلیون رخ خواهد داردو ریشه هایی را می دواند که استکبار را خواهد لرزاند.


وی با بیان این که در آینده این راهپیمایی در قالب 40 میلیون نفر رخ خواهد دارد و ریشه‌های استکبار را خواهد لرزاند، یادآور شد: با توجه به تهدید داعش این زیارت ارزش مضاعفی پیدا می‌کند؛ این زیارت ریشه‌اش محبت است و مبنایش معرفت است و به فضل خدا مقدمه شکست خصم خواهد بود.

ارسال نظرات