حجت‌الاسلام و المسلمین حسین ملکی گفت: برخورد غرب با جنبش بیداری اسلامی، سرکوب اندیشه های برخاسته از مردم سالاری، تحقیر فرهنگ های غنی نمونه هایی از این تضاد ها می باشد.
کد خبر: ۸۶۰۳۱۱۴
|
۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملکی، امام جمعه موقت مهرشهر در خطبه اول سخنرانی خود به بیان نکاتی از وصیت پیامبر به حضرت علی (ع) پرداخت که پیامبر (ص) فرمودند: اگر کسی در حال خشم و عصبانیت، خشم خود را فرو ببرد، خداوند از عذاب روز قیامت او را در امان نگه می دارد و همچنین فرمودند: عصبانیت و خشم بخشی از جنون است. بسیاری از اتفاقات به دلیل عصبانیت وکنترل نکردن خشم می باشد.

حجت‌الاسلام ملکی به نصایح شیطان ملعون به پیامبران الهی اشاره نمود و تصریح کرد: گروهی از پیامبران این نصایح را نقل کردند که شیطان در محضر حضرت یحیی گفت زمانیکه انسان معده را بیش از حد پر می کند، آنجا دام من پهن می شود،دیگر انسان حال نماز شب خواندن ،دعا و مناجات کردن  و قرآن خواندن را نخواهد داشت.سپس  حضرت یحیی رو به سوی خدا کرد و گفت : به عزت و جلالت قسم معده خود را بیش از اندازه پر نخواهم کرد. پیامبر در این خصوص فرمودند : معده را سه قسم کنید بخشی برای آب، بخشی غذا و بخش دیگر را برای تنفس تقسیم کنید.
وی ادامه داد : نصیحت دیگر شیطان به حضرت نوح بود که به بشر بگو هیچ گاه یک مرد اجنبی با یک زن اجنبی جمع نشوند که اگر جمع شوند نفر سوم من شیطان هستم، بین آنها نفوذ میکنم و به گناه وادار می کنم.

وی افزود: شیطان حضرت موسی (ع) را هم نصیحت کرد که به انسانها بگو عصبانی و خشمگین نشوند که اگر عصبانی شوند من به جای خون در رگشان می نشینم، پس حرف و عمل آنها شیطانی می شود.

حجت‌الاسلام ملکی وصیت دیگر پیامبر به حضرت علی (ع)را پرهیز از بدزبانی دانست و خاطرنشان کرد که پیامبر (ص) فرمودند : اگر مردم از بدزبانی کسی بترسند، او از اهل آتش است و  بهشت بر انسان بد زبان حرام است. به تعبیر اعراب اینها هرچه بر زبان بیاید می گویند.

وی تصریح کرد : حضرت علی در نهج البلاغه فریادش از زبان بلند است که زبان مثل مار گزنده ای است که اگر رها کنی مرتب همه را نیش می زند. لذا سفارشاتی مبنی بر حفظ زبان دارد که اگر حق با شخص هم باشد قرار نیست هر چیزی بر زبان او جاری گردد. اگر شخص زبان خود را حفظ نکند امام زمان او اولین کسی خواهد بود که از فرد بدزبان روی برمی گرداند.

امام جمعه مهرشهر خاطر نشان کرد : همه اعمال و گفتار ما بار مثبت و منفی دارد. همان طوری که اعمال ما در ترازو گذاشته می شود، گفتار ما هم با ترازو سنجیده می شود. باید مراقب باشیم، چاله ای که با زبان ایجاد می شود گاهی اوقات سالها طول می کشد تا پر شود.
وی نکته دیگر وصیت پیامبر را خوش اخلاقی دانست و اشاره کرد پیامبر فرمودند  : کسی شبیه من است که خوش خلق باشد و اخلاق بهتر و خوب تری داشته باشد.پیامبر هیچ گاه با شمشیر به اسلام دعوت نمی کرد و با اخلاقش باعث شد همه معجزه وار دور شمع وجودش بگردند. از همه جای دنیا سلمان از ایران،  بلال از حبشه، سهیل از روم و خیلی های دیگر همه با یک نگاه و یک عمل خوب پیامبر مجذوب اسلام شدند.

حجت‌الاسلام ملکی تصریح کرد : امروز از ما جهاد عاشورا نمی خواهند، فرهنگ ناب عاشورایی باید زنده بماند. مرحوم خوارزمی  گفت، راوی نزد اباعبدالله در دشت کربلا رفت، چیزی توجه او را جلب کرد روی دسته شمشیر حضرت روایتی در مورد مذمت بخل و حسادت نوشته شده بود. راوی می گوید با دیدن آن یقین کردم این جهاد فرهنگی است.

وی نکته دیگر وصیت پیامبر را اینگونه بیان کرد، پیامبر فرمودند : برای هر گناهی توبه است مگر بداخلاقی که انسان بداخلاق توبه اش پذیرفته نمی شود.

نباید مومن بداخلاق داشته باشیم، کمترین اثر بدخلقی در شب اول قبر مشخص می شود به خصوص بدخلقی در منزل که باعث فشار قبر می شود.

وی در خطبه دوم نماز جمعه مهرشهر به محورهای اصلی نامه مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت : این نامه صرفاً برای جوانان اروپایی و آمریکایی نیست بلکه برای همه ماست. در این  نامه به جریان تلخ تروریستی به خصوص جریان فرانسه اشاره شده که تمام تلاش غرب این است که اسلام را  به عنوان دین خشونت معرفی کنند. مقام معظم رهبری نامه را با جریان تروریستی شروع می کند که نشان دهنده این است که اسلام آنی نیست که به آنها معرفی می کنند.

وی تصریح کرد : از برخورد غرب با جنبش بیداری اسلامی معلوم شد که آنها از یک طرف شعارشان این است که طرفدار مردم هستند و از طرف دیگر از اسرائیل پشتیبانی می کنند که در حال تخریب و کشتار مردم  فلسطین است. آنها حتی یک بیانیه علیه اسرائیل صادر نکردند و همیشه دفاع کردند،  در حالیکه مردم زیر چکمه های اسرائیلی ها له می شوند.

حجت‌الاسلام ملکی تضاد دیگر غرب را تحقیر فرهنگ های غنی دانست و خاطرنشان کرد : غربی ها فرهنگ خود را ناب می دانند و بقیه فرهنگ ها را تحقیر می کنند، در حالیکه مقام معظم رهبری اشاره کردند که در  فرهنگ غربی ها دو مولفه، خشونت و پرخاشگری و بی بند و باری اخلاقی وجود  دارد. در فیلم های هالیوودی غالباً خشونت و بی بند و باری اخلاقی است، قصدشان این است که فرهنگ ناب اسلامی را مورد تمسخر قرار دهند و این نشان دهنده تضاد سیاست شان است.

امام جمعه موقت مهرشهر، سرکوب اندیشه های برخاسته از مردم سالاری را از محور های دیگر تضاد سیاست غرب دانست و بیان کرد  :  کشورهای غربی نامه مقام معظم رهبری را غالباً از سایت‌ها حذف کردند که این کار با شعار آزادی بیان آنها تضاد دارد.

وی افزود : سابقه مسلمانان با غرب در این نامه تاکید شده است. آن روز که غربی ها مهمان اسلام شدند و به ثروت صاحبخانه چشم دوختند و به سودشان رسیدند و هم روز دیگر که میزبان بودند، از کار مسلمانان بهره گرفتند، از مسلمانان جز مهربانی و شکیبایی چیز دیگری ندیدند. این نشان دهنده عظمت اسلام و مسلمانان است. مسلمانان شایسته این ناسپاسی ها نیستند.

وی اظهار داشت : محور دیگر نامه این است که دنیای اسلام در حجم وسیع تر و انبوه خود قربانی تروریسم شده است. طالبان، داعش گروه هایی هستند که آمریکا و اسرائیل و غربی ها از آنها حمایت می کنند.

امام جمعه موقت مهرشهر، در باب مبارزه نیروی انتظامی و تذکر به بی عفتی ها و بی حجابی ها تبیین کرد : البته یکسری کارهای هنجار شکن در جامعه وجود دارد که هدفمند است. مبارزه با اینها، حرکت خوبی است و ما باید کمک کنیم.

وی توضیح داد: همان طور که وقتی جسم ما در خطر است اعتراض می کنیم، در مقابل خطرات روح هم باید هوشیار باشیم. در تاریخ باید از بلایی که سر مسلمانان در اسپانیا و اندولس آمد، عبرت بگیریم که با دو روش  مشروبات الکلی و استفاده از دختران اروپایی، غربی ها  توانستند در عرض 5 سال  بر آنجا مسلط شوند. در حالیکه با روش های نظامی نتوانسته بودند کاری انجام بدهند و همیشه شکست می خوردند.

وی در پایان به 28 صفر سالروز رحلت پیامبر (ص)  و شهادت امام حسن مجتبی (ع) اشاره کرد و اظهار داشت : خانه پیامبر، خانه وحی است که جناب جبرئیل و جناب عزرائیل برای ورود اذن می گرفتند. مرحوم شیخ عباس قمی زیارت بعید را در مفاتیح آورده که می توان در سالروز رحلت پیامبر را از دور زیارت کرد که مقرر شده این مراسم در امامزاده طاهر (ع) برگزار شود.

خبرنگار افتخاری: فرنگیز اصغرنژاد
ارسال نظرات