خطیب جمعه ابرکوه:

دانشگاه محل اجرای کنسرت موسیقی و اردوی مختلط نیست/نامه رهبر انقلاب؛ پاسخی به اسلام هراسی غرب

امام جمعه ابرکوه گفت: این نامه نگاری پاسخگوئی به عربده های آمریکا و غرب در اسلام هراسی است که با آشنا کردن جوانان آمریکا و غرب با اسلام راستین که کانون مهر و عطوفت است، تلاش سران غرب که اسلام را تهدیدی برای جهان می خوانند و با ترویج اسلام ستیزی به توجیه جنگ افروزی ها و اقدامات ضد بشری خود می پردازند خنثی می سازد.
کد خبر: ۸۶۰۳۰۸۶
|
۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از سروابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی امام جمعه شهرستان در خطبه های این هفته (13 آذر94) اظهار کرد: اربعین سر فصلی عظیم در تاریخ خون و قیام کربلا است که ریشه در بعثت، غدیر و عاشورا دارد.

وی افزود: اربعین به عنوان دامنه خونبار نهضت حسینی، نمایشگر تابلو خونرنگ عاشورا شده و نام مقدس حسین علیه السلام را آئینه تمام نمای ایمان، اخلاص و شهادت کرده است.

حجت الاسلام حسینی پیاده روی زائران حسینی در اربعین امسال را بزرگ ترین تجمع امت اسلامی و کنگره عظیم جهان اسلام عنوان کرد و افزود: همایش محیر العقول بیش از بیست و پنج میلیون زائر جابر سیرت، ناشر آرمان عاشورای حسینی و نماد همدلی و همزبانی بین امت اسلام است و بی شک زمینه ساز ظهور آخرین دولت نور و فرج مهدی آل محمد خواهد بود.

خطیب جمعه ابرکوه تصریح کرد: کنگره عظیم امت اسلامی در کربلا، بزرگترین پشتوانه حاملان پرچم سبز انتظار برای مهدی باوران و مهدی یاوران است.

حسینی با درود بر زائران اربعین که با حضور خود قلب امام زمان(عج) را شاد کردند افزود: بر زائران فداکار اربعین حسینی که از سرار جهان اسلام بویژه ایران اسلامی با شکوه و عظمت کسب رضای خدا نموده و قلب نورانی امام زمان (عج) را با شرکت گسترده شاد نمودند درود می فرستیم.

نامه رهبری به جوانان غربی، پاسخی بر عربده های سلطه گران غربی

امام جمعه ابرکوه در بخش دیگری از سخنان خود به انتشار دومین نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی اشاره کرد و گفت: خلاصه نامه اول رهبری، دعوت برای شناخت بی واسطه از اسلام بود و نامه دوم با هدف تفهیم این حقیقت که تروریسم درد مشترک جهان اسلام و غرب است تدوین شد و جوانان غربی با استنادات روشن دریابند که القاعده، طالبان و دنباله های شوم آنان توسط سلطه گران غربی ایجاد و تسلیح می شوند.

پیام نامه رهبری به جوانان: «دیپلماسی مردمی» ، مهمترین دیپلماسی در عصر حاضر

وی افزود: رهبر انقلاب، در این نامه به جوانان که صداقت بیشتری داشته و آینده ساز هستند تفهیم کردند که «دیپلماسی مردمی» ، مهمترین دیپلماسی در عصر حاضر است که در آن مخاطب ملت ها هستند نه دولت ها؛ زیرا دولت ها وابسته به اردوگاه استکبارند و سازشان جدای از ملت هاست.

حجت الاسلام حسینی خاطر نشان کرد: رهبر انقلاب برای سخن گفتن با دنیای غرب، «مردم» را به جای حکام انتخاب کرده و در بین آنان به سراغ جوانان رفتند و روشنگرانه جوانان را که عنصر اصلی تمدن سازی هستند با اسلام ناب محمدی که نسخه اصلی نجات بشریت است آشنا کردند تا از نسخه های جعلی لابی صهیونیستی و نوکران وهابی منطقه ای آنان متمایز شده و تروریسم افسار گسیخته را که مولود آمریکا و غرب است به نام اسلام نشناسند.

حسینی به نکات نامه رهبری به جوانان غربی اشاره کردو گفت: محتوای این نامه نیز به صورت کاملا مبتکرانه نشان می دهد که چگونه با دقت و ظرافت حس انزجار جوانان از تروریست عطف به درک درد و زجری شده که فلسطینیان سال ها است از اشغالگران می کشند.

وی افزود: نکته دیگری که از این نامه نگاری به دست می آید پاسخگوئی به عربده های آمریکا و غرب در اسلام هراسی است که با آشنا کردن جوانان آمریکا و غرب با اسلام راستین که کانون مهر و عطوفت است، تلاش سران غرب که اسلام را تهدیدی برای جهان می خوانند و با ترویج اسلام ستیزی به توجیه جنگ افروزی ها و اقدامات ضد بشری خود می پردازند خنثی می سازد.

کنسرت های موسیقی و اردو های مختلط دانشجویی، با دانشگاه اسلامی متضاد است

وی در ادامه به 16 آذر و روز دانشجو اشاره کرده و گفت: دانشجویان سرمایه های مملکت هستند، برای نسل دانشجو باید کار فرهنگی کرد؛ متولیان دانشگاه و وزارت علوم، دانشجویان را انقلابی پرورش دهند تا پایبند به انقلاب باشند و مبانی انقلاب را جزء اصول زندگی خود قرار داده، دوستدار کشور و دارای بصیرت عمیق دینی و سیاسی شوند.

حجت الاسلام حسینی گفت: دانشگاه ما با تز غربی ها فاصله دارد؛ لذا نباید محل اجرای کنسرت های موسیقی و اردو های مختلط باشد! زیرا زمینه نفوذ و سلطه فرهنگی بیگانه را فراهم می کند تا تفکر دانشگاه و دانشجو را عوض کرده و مسولین دانشگاه ها به مقابله با عناصر مومن برخیزند.

حقوق بشر غربی، دفاع از منطق پول و زور است نه کرامت انسانی

این مقام مسئول در ادامه خطبه ها، ضمن اشاره به 19 آذر و روز تصویب اعلامیه حقوق بشر در سازمان ملل متحد، منطق غرب در حقوق بشر را، منطق پول و زور عنوان کرد نه ارزش و کرامت متعالی انسان.

وی افزود: اساس ادعای غرب و آمریکا برای حقوق بشر بر پایه دروغ است؛ پیش از جنگ جهانی سوم تا حالا حدود50 دولت را سرنگون کرده و با ده ها جریان مقاومت مردمی مخالفت و مقابله کرده اند.

حسینی گفت: آمریکا، تنها دولتی که از بمب اتم استفاده کرده و هیروشیما را با خاک یکسان کرده است؛ در لبنان تروریست ها به صورت جمعی حمام خون به راه می اندازند، در فرانسه جنایت می کنند و با این همه فضاحت که در کارنامه شان است، ادعای فضاحت بار حقوق بشر دارند.

امام جمعه ابرکوه در پایان از همراهی با شکوه عزادران حسینی در مراسم اربعین در مشهد مقدس، که با استقبال زائران و مجاوران حرم رضوی همراه بوده قدر دانی کرد.


ارسال نظرات