پخش20 ساعته شبکه اشراق و24 ساعته شبکه استانی رادیو، فرصت خوبی برای بهره برداری دستگاه های اجرایی و نهادهای فرهنگی در راستای ترویج نماز است.
کد خبر: ۸۶۰۳۰۷۴
|
۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل صداو سیمای مرکز زنجان در جلسه آسیب شناسی موضوع نماز در جامعه گفت: پخش20 ساعته شبکه اشراق و24 ساعته شبکه استانی رادیو، فرصت خوبی برای بهره برداری دستگاه های اجرایی و نهادهای فرهنگی در راستای ترویج نماز است.

صفری افزود: توجه به نماز از سنین کودکی نقش موثری در نمازخوان بارآمدن آنان در بزرگسالی دارد.

وی اظهار داشت: بنظر می رسد باید از قدرت نفوذ کلام معلم در دانش آموزان بیشترین بهره را برد چراکه مشکلات اخلاقی، اجتماعی و رفتاری در جامعه زمانی برطرف خواهد شد که انسان در سایه نماز و اعتقادات دینی پرورش یابد.

صفری با بیان اینکه ساعات اوج مخاطب در شبکه اشراق و صدای مرکز را به موضوع نماز اختصاص می دهیم افزود: صدا و سیمای مرکز زنجان برای همکاری مشترک با دستگاه ها و نهادهای مختلف فرهنگی در راستای ترویج نماز آمادگی کامل دارد.

صفری به تلاش های گسترده دشمنان برای به بیراهه کشاندن افراد از طریق محتوای نامناسب اخلاقی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به نقطه مطلوب نیازی به اقدامات پیچیده و سخت نیست بلکه آموزش های ریشه ای و کلیدی باید توام با سادگی و جذابیت باشد.

وی افزود: با داشته های اندک خود و بکارگیری تدبیر و خلاقیت می توان به نتایج مطلوبی در حوزه نماز و افزایش گرایش افراد به این فریضه الهی دست یافت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان هم در این جلسه با بیان اینکه الگوسازی در نماز یک راهبرد اساسی است گفت: نماز جماعت یک مقوله شرعی است که باید بسیار پویا ، شکیل و جذاب برپا و از طریق صدا و سیما منعکس شود.

حجت الاسلام صفی یاری با اشاره به اینکه جذاب ترین جرقه نماز در جشن تکلیف زده می شود افزود: باید در این زمینه مدل و الگویی مناسب تعریف شود تا جشن تکلیف به خاطره ای شیرین و ماندگار در بین دانش آموزان تبدیل شود.

وی گفت: طبق تاکیدات مقام معظم رهبری برای ترویج موثر این فریضه دینی باید از ساده سازی نماز آغاز و در نهایت به اسرار عرفانی آن رسید.

همچنین مدیرکل آموزش و پرورش استان هم با ارائه عملکرد مدارس استان در حوزه نماز از برگزاری نماز جماعت در 600مدرسه استان خبرداد.

آقای تمجیدی با اشاره به اهمیت خانواده به عنوان نخستین مدرسه دانش آموزان است گفت: در راستای بهره مندی از فرصت تاثیر پذیری دانش آموزان از خانواده ،آموزش پرورش در تلاش است بنا بر رسالت آموزشی خود از این فرصت برای ترویج فرهنگ نماز در بین دانش آموزان استفاده کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اهمیت رسانه در تعمیق وترویج باورهای دینی از صداو سیما ی مرکز زنجان به دلیل همکاری صمیمانه با آموزش پرورش استان قدردانی کرد.

ارسال نظرات