امام جمعه شهرکرد:

تحریف اصول افکار امام در راستای نفوذ دشمن است

حجت الاسلام نکونام،‌ تحریف اصول افکار امام (ره)، ایجاد تردید درمیان جامعه اسلامی و جایگزینی تفکر دولتی به جای تفکر ولایی را از اهداف پدیده نفوذ برشمرد.
کد خبر: ۸۶۰۳۰۷۲
|
۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ امام جمعه شهرکرد، با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و تسلیت به مناسبت رحلت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) و شهادت امام حسن علیه السلام، پیام 28 صفر را تشریح کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، اسلام و فرهنگ اسلام را پیام 28صفر دانست و افزود: پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) همه تلاش خود را بکار گرفت تا اسلام شکل بگیرد.

خطیب جمعه شهرکرد با اشاره به یکی دیگر از دغدغه های اهل تقوا گفت: مؤمن متقی تلاش می کند تا به طور مستمر بر خلقیات حسنه خود بیفزاید و از خلقیات بد بکاهد.

وی در ادامه بابیان اینکه اخلاق حسنه گناهان را محو می کند افزود: یکی از راه های آمرزش گناهان تقویت اخلاق حسنه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان به فرمایشات امام صادق (علیه السلام) اشاره و تصریح کرد: امام صادق (علیه السلام) می فرمایند: اخلاق حسنه خطاها را ذوب می کند همانگونه که آفتاب یخ را آب می کند، اخلاق حسنه هم به همین شکل گناهان را محو می کند.

امام‌جمعه شهرکرد تصریح کرد: انسان اگر از خدا آمرزش می خواهد باید راه های محو گناه را هم بداند که یکی از مهمترین آن ها داشتن اخلاق حسنه است.

وی، ادامه داد: نظام استکباری به دنبال کمرنگ کردن اسلام راستین و ترویج اسلام بی خاصیت است؛ زیرا این گونه اسلامی برای منافع استکبار خطری ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد به مسئله نفوذ اشاره کرد و گفت: در جریان پدیده نفوذ، دشمنان اسلام قصد دارند تفکر دولتی را جایگزین تفکر ولایی کرده و به جای اسلامی فکر کردن، خودباختگی را در میان جامعه اسلامی ترویج کنند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، تحریف اصول افکار امام راحل و ایجاد تردید درمیان جامعه اسلامی را از دیگر برنامه های دشمنان در راستای نفوذ دانست.

امام جمعه شهرکرد، حضور پرشور شیعیان از 60کشور جهان در مراسم اربعین حسینی را نشان دهنده قدرت پیروان مکتب اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام دانست و تأکید کرد: این چیزی است که دشمنان اسلام از آن می هراسند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، افزود: اسلام ظرفیت رشد و بالندگی جامعه انسانی را دارد و همه باید در مسیر عمل به آموزه های اسلامی حرکت کنند.

وی، به تلاش آمریکا برای پیشگیری از رشد نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: آمریکا به دنبال براندازی تروریسم در این منطقه نیست و مهمترین دلایل آن نیز جلوگیری از رشد جمهوری اسلامی، فروش سلاح به کشورهای منطقه و برخورداری از بهانه ای برای حضور طولانی مدت در منطقه است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه؛ بقای بعضی از دولتهای منطقه به حضور آمریکا وابسته است، اضافه کرد: برخی نظام های موجود در منطقه خاورمیانه نیز بقاء خود را در سایه حضور آمریکا در منطقه می دانند و از ظرفیت های اسلام غافل شده اند.

امام جمعه شهرکرد، همکاری روسیه با ایران در مبارزه با تروریسم را به دلیل جلوگیری از ورود این عناصر به کشور آنها دانست و تأکید کرد: اگر امروز با این گروه ها در عراق و سوریه مبارزه نشود، باید در خانه خود با این گروه ها به مبارزه برخیزیم.

تسلیت رحلت پیامبر اسلام صلی الله و علیه و اله و امام حسن علیه السلام، گرامیداشت 16 آذر و روز دانشجو ، درخواست از مسئولان صنعت بیمه برای خدمت رسانی به جای نگاه منفعت طلبانه، تبیین اهمیت وقف و توجه به هفته وقف، انتقاد از کاهش پروازهای فرودگاه بین المللی شهرکرد، از دیگر بخش های خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار