امام جمعه بن گفت: شیعیان و اهل سنت باید مراقب توطئه‌ها دشمن برای ایجاد نفاق بین آن‌ها باشند.
کد خبر: ۸۶۰۳۰۶۶
|
۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال وبختیاری ؛حجت‌الاسلام سيد محمد تقی غضنفری در خطبه‌های اين هفته نماز جمعه شهر بن با سفارش خود و نمازگزاران به رعايت تقوای الهی، با اشاره به حدیث ثقلین اظهار کرد: با توجه به اینکه پیامبر اکرم(صلی الله علیه و‌آله و سلم) بارها مردم را به پیروی از کتاب و اهل بت و عترت توصیه کرده‌اند و فرمودند که من دو چیز گرانبها را در میان شما به امانت می گذارم که یکی کتاب قرآن است و دیگری عترت و اهل بیت من و تا زمانی که به آن چنگ بیندازید و عمل کنید گمراه نمی‌شوید اما مردم به این فرمایشات توجهی نکردند و عترت و اهل بیت پیامبر را کنار گذاشتند.

وی با بیان اینکه توصیه‌های پیامبر در خصوص پیروی از اهل بیت و عترت بر زمین گذاشته شد، گفت: پیامبر اکرم(صلی الله علیه و‌آله و سلم) در 23 سال هدایت خود موجب وحدت در بین مردم شد اما این وحدت بعد از رحلت پیامبر و به علت زمین گذاشتن حدیث ثقلین از هم گسیخت و نفاق در بین مردم ایجاد شد و مردم گمراه شدند.

امام جمعه بن افزود: علی رغم سفارش پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) به پیروی از اهل بیت کنار گذاشته شد و جانشینی که با از طرف خداوند انتخاب شده بود با بهانه‌های واهی و بسیار ناچیز موجب خانه نشینی امام علی (علیه السلام) شدند که این موجب گمراهی ونفاق در میامن مسلمانان شد که در حال حاضر نیز ما این نفاق و گمراهی را لمس کرده‌ایم.

غضنفری به گروه‌های تروریست،داعش و وهابی اشاره کرد و گفت: آن‌ها در تلاش هستند که رابطه برادرانه اهل سنت و شیعه را برهم زنند پس باید مسلمانان مراقب آن باشند.

وی تصریح کرد: گروهک داعش با نام اسلام در حال قتل عام مردم است این درحالی است که باید بدانند که سر منشا این گروهک‌ها کشورهای غربی است و اسلام با این گروهک‌ها مخالف است.

امام جمعه بن از اربعین به عنوان ذخیره و پشتوانه بی‌نظیر برای دوران انتظار ، آمادگی و تمرین مهدی‌یاران در جهت زمینه‌سازی امر ظهور نام برد و گفت: پیاده روی اربعین حسینی حرکتی عظیم در این جهت بود.

غضنفری گفت: ما باید امام حسین(علیه السلام) و هدف از قیامشان را به ‌جهانیان معری کنیم و شرایط ظهور را برای امام زمان(عج) مهیا کنیم.

وی در ادامه خطبه خود به نامه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) اشاره کرد و افزود: در نامه رهبر عالی قدر ما چند نکته وجود داشت که باید به آن‌ها توجه شود.

امام جمعه بن، حقیقت طلبی روح جوانان را یکی از نکات مهم دانست و گفت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) جوانان را مخاطب قرار دادند چرا که آن‌ها آماده دریافت مطالب و حقیقت هستند و می‌توان آن‌ها را با اسلام ناب آشنا کرد.

غضنفری گفت: آقا در این نامه به جوانان غربی گفتند که تروریست خوب و بد وجود ندارد و همه تروریست‌ها بد هستند و اسلام مخالف ان‌هاست.

وی افزود: فعالیت داعش با نان اسلام فقط برای اسلام حراسی است و شما جوانان برای شناخت اسلام باید به قرآن توجه کنید چرا که اسلام ناب محمدی را فقط می‌توان از این راه شناخت.

امام جمعه بن به روز دانشجو نیز اشاره کرد و گفت: آینده کشور در دستان این قشر است پس باید به دنبال علم‌اندوزی باشند و راه پیشرفت کشور را بیش از پیش بوجود آورند.

ارسال نظرات