خبرگزاری بسیج: سالروز تولد پیشکسوت ورزش باقرشهر با حضور شهردار، اعضای شورای اسلامی و جمعی از شاگردان و پیشکسوتان ورزش باقرشهر در استادیوم ایثارگران عطر سیب، برگزار شد .
کد خبر: ۸۶۰۳۰۲۰
|
۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۶

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ به نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر؛ علی فرجی یکی از شاگردان جعفر نفر معروف به عمو جعفر در آئین گرامیداشت 66 سالگی این پیرمرد اخلاق ، گفت: عمو جعفر از مربیان بسیار خوش‌اخلاق و نامدار باقرشهر است که برای ورزش فوتبال و کشف استعداد میان جوانان باقرشهری بسیار تلاش کرده و عمر خود را وقف تربیت ورزشکاران بااخلاق کرده است.

وی با اشاره به اینکه پیشکسوتان سرمایه‌های ورزش کشور هستند و همواره باید برای حفظ جایگاه آنان تلاش کرد، افزود: هدف از برگزاری این مراسم قدردانی از زحمات و تلاش‌های این مرد اخلاق که عمر خود را وقف ورزش و تربیت ورزشکاران کرده  دانست .

فرجی با قدردانی از حضور شهردار و مسئولان شهری در سالروز تولد این پیرمرد اخلاق ، گفت: باید به پیشکسوتان احترام گذاشته شود تا ورزش همچنان مسیر رشد و تعالی خود را با بهره‌گیری از تجربه این عزیزان ادامه دهد .

جعفر نفر پیشکسوت ورزش باقرشهر نیز گفت: من خود را در حد این‌همه احترام و قدردانی نمی‌دانم و هرکاری که برای ورزش انجام داده‌ام از سر عشق و وظیفه‌شناسی در قبال مردم خوب شهرم بوده است .

عمو جعفر اخلاق را مهم‌ترین رکن ورزش خواند و گفت: اگر من در این سن به چنین جایگاهی دست‌ یافته‌ام و مورد احترام هستم مطمئناً دلیلش اخلاق ورزشی است. من به شاگردانم رسم زندگی می‌آموختم که چگونه بااخلاق، زندگی و در کنارش ورزش کنند چراکه اخلاق جایگاه والایی در ورزش دارد. اگر ورزش روی اصول اخلاقی و معرفتی باشد شاهد رشد و شکوفایی آن خواهیم بود .

عمو جعفر در ادامه ضمن اظهار امیدواری از وضعیت ورزشی باقرشهر گفت: استعدادهای بسیار خوبی در ورزش‌های رزمی، کشتی و بسکتبال وجود دارد و همچنین چندین بازیکن ملی در ورزش بسکتبال باقرشهر داریم که از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار هستند .

این پیشکسوت ورزش، مهم‌ترین مشکل ورزشی در این شهر را عدم استقلال تربیت‌بدنی باقرشهر اعلام کرد و گفت: مشکل اساسی که ما با آن مواجه هستیم کمبود بودجه در تربیت‌بدنی است و تا زمانی که تربیت‌بدنی باقرشهر به‌طور مستقل و جداگانه از شهرری کار نکند این مشکلات پابرجا خواهند ماند . باید بودجه ای جداگانه برای تربیت‌بدنی این شهر در نظر بگیرند تا بتوان به بهترین نحو وضعیت ورزشی باقرشهر را ارتقاء بخشید. وی ضمن ابراز نگرانی از وجود تعداد کثیر قهوه‌خانه‌ها نسبت به سالن‌های ورزشی، گفت: باید در جامعه برای ورزش فرهنگ‌سازی کرد تا جوانان به ورزش روی بیاورند و از هر آنچه که برای سلامتی و نشاط آن‌ها مضر است دوری کنند .

در پایان این مراسم لوح تقدیر از سوی شهردار باقرشهر و شورای اسلامی به‌پاس قدردانی از تلاش های عمو جعفر به وی اهدا شد .

گفتنی است، جعفر نفر معروف به عمو جعفر از پیشکسوتان بااخلاق ورزشی آذر 1329 در نفر آباد متولدشده و از سال 1357 در حوزه ورزش فوتبال باقرشهر مربیگری کرده   و چندین سال است که بازنشست شده اما در کنار تیم‌ها حضور مستمر دارد . وی اکنون مشاور فوتبال در تربیت‌بدنی باقرشهر است .

 

 

ارسال نظرات