آیت‌الله نوری‌همدانی در دیدار با خانواده شاهد و ایثارگران کردستان:
آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: یام شهدا به همه ما این بوده است که همه ما جان خود را در راه انقلاب دادیم و انقلاب را به ثمر رساندیم که شما قدر این انقلاب و اسلام را بدانید.
کد خبر: ۸۶۰۲۹۲۱
|
۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی امشب ‌در دیدار با خانواده شاهد و ایثارگران استان کردستان در حسینیه سنندج، اظهار داشت: این جلسه که در آن یادگاران شهدا و ایثارگران و آزادگان حضور دارند جلسه ای مقدس و با برکت است و صحبت های خود را با جملاتی با موضوع اربعین سالار و سرور شهیدان آغاز می کنیم .

آیت الله نوری همدانی یادآور شد : در اسلام تاکید بسیار شده است با امام حسین (ع) که سالار و سرور شهیدان است آشنایی پیدا کنیم و به ما توصیه شده است که کام نوزادان مان را با تربن امام حسین (ع) متبرک کنیم و تربت مقدس کربلا اولین مزه ای باشد که نوزادان در این دنیا بچشند .

این مرجع عالیقدر خاطر نشان کرد : ارتباط با سالار و سرور شهیدان و زیارت قبر مطهر ایشان توصیه فراوان شده است و این به این دلیل است که ما درس جهاد و شهادت را از مکتب ایشان یاد بگیریم و محرم را همیشه زنده نگه داریم .

وی تصریح کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره مصیبت های امام حسین (ع) وظیفه ای است که به همه ما توصیه شده است و این سیره سایر ائمه ما بوده است مثلا امام سجاد تا پایان عمرشان هرجا که آب می دیدند و یا هر جا که مصیبت و مشکلی می دیدند که یادآور مصیبتهای کربلا بود اشک ماتم می ریختند و به این ترتیب مصیبت های امام حسین (ع) و دروس عاشورا را یادآوری می کردند .

آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: زیارت امام حسین (ع) بسیار توصیه شده است امام صادق (ع) می فرمایند : خداوند ۴ برکت بسیار بزرگ را به امام حسین (ع) داده اند : اول اینکه ۹ نفر از ائمه ما از دریه امام حسین (ع) می باشند و دوم اینکه دعا در زیر فبه امام حسین (ع) مستجاب است و سوم اینکه شفاعت را در خاک تربت امام حین (ع) قرار داده اند و چهارم اینکه هر کس به زیارت امام حسین (ع) برود زمانی که در رفتن و برگشتن ایشان می شود را از عمر ایشان محسوب نمی کنند .

این مرجع عالیقدر اظهار داشت : جایگاه امام حسین (ع) بسیار والا و بلند است و امام حسین (ع) شهیدی است که هیچ شهیدی به اندازه امام حسین (ع) در بدن زخم بر تن نداشت که زخم های ایشان مدال های افتخارشان بود .

نوری همدانی عنوان کرد : جهاد و شهادت در پیروزی انقلاب اسلامی ما نقش بسیار پر رنگی داشت و قرآن کریم یکی از ویژگی های مشترک همه پیامبران را این می شمارد که هر پیامبری که از جانب خداوند مبعوث می شده است یکی از ویژگی های مشترک لشکریان آنها این بود که همگی عاشق شهادت بودند و شهدا جزء یاران و لشکریان آنها بودند .

مرجع عالیقدر آیت الله نوری همدانی (مدظله) خاطر نشان کرد : تکامل و ترقی و امنیت امروزه خود را مدیون و مرهون شهدا و ایثارگری های خانواده های شهدا هستیم که اگر آنها نبودند انقلاب ما هرگز پیشرفت نمی کرد و به پیروزی نمی رسید و ما با کمال تواضع در خدمت شما خانواده های معظم شهدا ، ایثارگران و آزادگان هستیم که هر آنچه ما داریم مرهون زحمات شهدا و خانواده های شهداست .

آیت الله نوری همدانی افزود : کتاب زندگینامه شهدا و وصیت نامه های آنها در استان های مختلف تدوین شده است و از مسئولین استان کردستان هم می خواهیم که کتاب زندگینامه و وصیت نامه شهدای استان کردستان را تدوین و به چاپ برسانند .

وی در ادامه گفت : بیشتر شهدای والا مقامی که سن آنها بین ۱۸ تا ۲۰ سال بوده است در وصیت نامه های خود عنوان نموده اند که ما گوش به فرمان ولی فقیه در راه رضای خدا قدم به میدان جهاد و شهادت نهاده ایم و از پدر و مادرهای بزرگوارمان می خواهیم که برای ما بی تابی نکنند و دعا کنند که خداوند هدیه های آنها را که شهدا هستند قبول نماید .

این مرجع عالیقدر اضافه کرد: به شما توصیه می کنیم که نمازهای جمعه و دعاهای ندبه و کمیل را فراموش نکنید زیرا شهدا که تربیت یافته شما خانواده های ارجمند هستند پرورش یافته مکتب شما هستند و همه آنها در وصیت نامه های خود نوشته بودند که تحت فرمان ولی فقیه در مسیر شهادت حرکت نموده ایم و ولایت فقیه امتداد ولایت رسول الله است .

نوری همدانی ادامه داد: در بعضی از وصیت نامه های شهدا مطالبی گفته شده است که بسیار بسیار جذاب است و عنوان نموده اند که : ای امام شما ابراهیم زمان هستی و ما اسماعیل های تو هستیم که جبهه ها قربانگاه و منای ماست که ما ابراهیم ها به سمت قربانگاه وصال در حرکت ایم .

وی گفت: رنگ خون ثابت ترین رنگ هاست و مهندسی کربلا با خون رنگ آمیزی شده است و خود سیدالشهداء (ع) چهره شان در روز عاشوا خونی بود و با چهره خونی خداوند را ملاقات کردند و خون شهدا همیشه موج ایجاد می کند و در تاریخ اسلام که با خون شهدا نوشته شده است هیجان و حرکت ایجاد می کند .

مرجع عالیقدر آیت الله نوری همدانی (مدظله) یادآوری کرد: من در زمان ۸ سال دفاع مقدس در شب هاب عملیات شاهد مناجات های عاشقانه شهدا بودم و آنها افرادی وارسته و شایسته و خالص بودند که خون آنها توانست انقلاب را پیروز نماید و خون آنها بر شمشیر جلادان پیروز شد .

آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: وقتی صدام شروع به حمله به ایران نمود در میدان مبارزه تنها نبود و ۳۵ کشور دنیا به او کمک می کردند و او را همراهی می کردند زیرا این مستکبرین از اسلام انقلابی مردم ایران که اسلامی بود مانند اسلام پیامبر در صدر اسلام می ترسیدند .

این مرجع عالیقدر خاطر نشان کرد : انقلاب ایران تمامی محرومان جهان را به حرکت درآورد و دشمنان ما در اروپا ، آمریکا و اسرائیل سعی می کردند که اسلام و مسلمانان را زیر سلطه خود درآورند و به همین دلیل به صدام کمک می کردند و این فرزندان پاک و مخلص شما بود که در مقابل ۳۵ دولت در ۸ سال استقامت نمودند و خدمات آنها بسیار والا بود و ما به شما بازماندگان شهدا و ایثارگران با نظر تعظیم می نگریم و قدم های شما خانواده های والای شهدا و ایثارگران را بر چشم های خود می گذاریم .

وی افزود : هر کار خوب و نیکی در دنیا اجر و مزدی دارد اما هیچ کار نیک و خوبی فضیلت و اجریی به اندازه شهادت ندارد و شهادت در راه خدا فضیلت و سعادت والایی دارد که هیچ عمل دیگری به اندازه آن اجر بالایی ندارد .

آیت الله نوری همدانی افزود : یکی از عللی که باعث شکل گیری جریان انقلاب شد دشمنی مستکبران و جباران در کل دنیا با انقلاب بود و ایستادگی و مقاومت در برابر این مستکبرین و جباران ثوابی به اندازه ثواب کربلا دارد و بیدار و هوشیار باشیم که جریان کربلا موقتی نبوده و خاموش نشده و چراغی روشن است که همیشه باید در مقابل مستکبران این چراغ هدایت روشن باشد .

آیت الله نوری همدانی (مدظله) یادآوری کرد: شهدای کردستان ۵۲۵۳ نفر می باشند که در میان آنها ۵۳ نفر از شهدا خانم هستند که خانم ها به اندازه ای فکر آنها والا و معنوی بود که علاوه بر اینکه فرزندان و همسران خود را راهی جبهه ها می کردند خود نیز برای کمک به جبهه ها می شتافتند و هر قدر در برابر عظمت و مقام و جایگاه شهدا سخن بگویم کم گفته ایم .

این مرجع عالیقدر خاطر نشان کرد : مقام شهدا در پیشگاه خداوند متعال بسیار بالاست و خداوند در مقابل خرید جان و مال آنها بهشت را به آنها هدیه داده است و این وعده خداوند متعال است که در قرآن بیان شده است که هر کس در راه خدا به شهادت برسد بهشت بهای اخلاص انهاست و به فوض عظیمی نائل شده اند .

مرجع عالیقدر آیت الله نوری همدانی (مدظله) در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت : پیام شهدا به همه ما این بوده است که همه ما جان خود را در راه انقلاب دادیم و انقلاب را به ثمر رساندیم که شما قدر این انقلاب و اسلام را بدانید و انشاالله خداوند به همه ما توفیق دهد که پیام شهدا را درک کنیم و قدر این انقلاب را که یادگار شهداست بدانیم .

:

ارسال نظرات