خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه سفیران قاین گفت: خداوند از جهت اینکه بندگان خودش را دوست دارد مورد امتحان و آزمایش قرار می دهد تا زمینه رشد بندگان خود را فراهم کند.
کد خبر: ۸۶۰۲۸۷۴
|
۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت الاسلام محسنی از اساتید حوزه علمیه سفیران قاین در مراسم عزاداری اربعین حسینی در قاین ضمن تسلیت اربعین شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان، به تعریف فتنه اخلاقی و اعتقادی از نگاه قرآن پرداخت و گفت: فتنه یک فرصت و زمینه امتحان جهت رشد بندگان است.

وی عنوان کرد: خداوند از جهت اینکه بندگان خودش را دوست دارد مورد امتحان و آزمایش قرار می دهد تا زمینه رشد بندگان خود را فراهم کند.

فتنه و آزمایش مومنین واقعی و انسانهای با بصیرت و شهادت طلب را از بقیه آدمها جدا می کند.لذا فتنه از باب محبت خداست و موجب رشد و تعالی بندگان می شود .

وی در پاسخ این سوال که مگر خدا که انسانها را آفریده است از سرشت او خبر ندارد که آزمایش می کند؟ را اینگونه پاسخ داد که فتنه و آزمایش به دلیل این نیست که خدا از سرشت آدمها خبر ندارد بلکه جهت اتمام حجت خداوند بر بندگان است نه دلیل عدم علم خداوند بر احوال بندگان .

محسنی فتنه را دو نوع فردی و اجتماعی نام برد و گفت: فتنه و آزمایش فقط در بدی ها نیست بلکه درمورد امور مفید و مثبت هم آزمایش هست و در قرآن کریم حدود 200 آیه به فتنه و آزمایش اشاره شده است.

استاد حوزه علمیه سفیران قاین ادامه داد: انسانهایی که از فتنه و آزمایش بیمناک هستند آدمهای کم بین و سطحی نگر هستند چون فتنه باعث رشد و تعالی انسان می شود.

وی با اشاره به حدیثی از امام اول شیعیان افزود: حضرت علی می فرمایند " اشتباه و غلط است اگر کسی بگوید خدایا ما را از فتنه دور کن بلکه باید بگوید خدایا ما را از فتنه های گمراه کننده دور کن".

محسنی با بیان اینکه دو فتنه که در قرآن خیلی مورد تاکید قرار گرفته است مال و فرزند استخاطرنشان کرد: اگر از مال به درستی استفاده شد هم در دنیا باعث عزت می شود و هم در آخرت برای انسان مایه آبرو و عزت است و همینطور اگر انسان فرزندانی خوب تربیت کند در دنیا و آخرت باعث کسب آبرو و عزت برای انسان می شود.

وی در همین زمینه به حدیثی از پیامبر اشاره کرد و گفت: پیامبر اسلام(ص) فرمودند "امت های قبل با امور مختلفی مورد فتنه و آزمایش قرار می گرفتند ولی امت من با مال مورد آزمایش قرا گرفتند".

گفتنی است، مراسم عزای اربعین حسینی به همت روابط عمومی وتبلیغات سپاه قاینات روز سه شنبه 10 آذر در محل نمازخانه ناحیه قاینات برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها