مدیریت برنامه ریزی و پشتیبانی حوزه علمیه استان یزد:
حجت الاسلام نجم الهدی گفت: امام حسین علیه السلام چـون بنى امـیه دو ركن بزرگ و مـهم اسلامـى که امر به معروف و نهی از منکر بود را متزلزل ساخته بودند به جهاد با بنی امیه بر خواستند.
کد خبر: ۸۶۰۲۸۶۱
|
۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق: صبح دیروز به مناسبت روز اربعین حسینی مراسم بعد از قرائت زیارت عاشورا مراسم روضه خوانی اباعبدالله الحسین در پایگاه شهید مطهری برگزار شد. سخنران حجت الاسلام نجم الهدی در مورد انواع جاهلیت ها فرمود: جاهلیت بر دو قسم کهن یا قدیم و مدرن می باشد

وی گفت: بزرگترین انگیزه قیام امام حسین علیه السلام مسئله امر به معروف و نهى از مـنكر است كه این دو از مـهمـتـرین اركان دین است و امـام عـلیه السلام در درجه اول مسئول اجراء این امر مهم اسلامى است. چنانكه در وصیت به برادرش محمد بن حنفیه اعلان فرمود:  قـیام مـن بر مبناى تمایلات نفسانى نیست، من به منظور طغیان و فساد و تباهى و ستم خـروج نمـى كنم بلكه انگـیزه ام اصلاح امـت جدم رسول خدا است و مقصود و منظورم امر به معروف و نهى از منكر است .

حجت الاسلام نجم الهدی ادامه داد: چـون بنى امـیه این دو ركن بزرگ و مـهم اسلامـى را متزلزل ساخته بودند كه نه تنها امر به معروف و نهى از منكر متروك گشته بود بلكه معروف منكر و منكر معروف تلقى مى شد و امام علیه السلام در این مسیر مكرر به این حقیقت اشاره فـرمـود كه اولین بار در سخـنرانى حضرت در منزل ذى حسم و برخورد با حر و سپاهیانش فرمود: مـگـر نمـى بینید كه به حق عـمـل نمـى شود و از باطل جلوگـیرى نمـى شود مـؤمن باید براى اجرا این مهم مشتاق دیدار پروردگارش باشد و لذا حسین عـلیه السلام به مـیدان جهاد قدم نهاد تا این اساس و پایه مهم اسلامى را استوار سازد و اسلام محكم و مستحكم بماند.

لازم بذکر است بعد از روضه خوانی هیئت ثارالله پایگاه مقاومت شهید مطهری در صحن امامزاده عبدالله(ع) و حسینیه نظرکرده میانگاه به عزاداری پرداختند.

 

 

ارسال نظرات