علی اکبر رائفی پور:

راهپیمایی اربعین زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است

بسیج مداحان:رائفی‌پور با اشاره به عظمت و شکوه راهپیمایی اربعین گفت: راهپیمایی اربعین زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است.
کد خبر: ۸۶۰۲۸۴۶
|
۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸

علی اکبر رائفی پور در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار بسیج مداحان در ارتباط با علت عظمت و شکوه اربعین حسینی اظهار داشت: اعتقاد من این است که اربعین، کاری زمینی نبوده و خدایی است. خداوند متعال با بندگان خود اتمام حجت می‌کند و من عقیده دارم که راهپیمایی اربعین یکی از نشانه‌های ظهور است.

این محقق و پژوهشگر تاریخی و اسلامی ادامه داد: ماجرای امام حسین (ع) در آخرالزمان نمایان و پررنگ می‌شود. هم یزیدیان و هم حسینی‌ها دوباره رجعت می‌کنند. با آمدن داعش، همه به بریدن سر کودکان، بی گناه کشته شدن مظلومان و به اسارت گرفتن ناموس مردم اطمینان پیدا کرده‌اند و در نتیجه کسی واقع عاشورا را دور از ذهن نمی‌داند.

وی در ادامه بیان داشت: امام زمان (عج) در زمان ظهور، خود را با جملات «انا بقیه الله»، «انا صمصام المنتقم» و چند جمله دیگر معرفی می‌کند. ایشان خود را به عنوان پسر امام حسین (ع) و منتقم خون حضرت معرفی می‌کند و می‌‌فرماید «انّ جدی الحسین قتلوه عطشانا، انّ جدی الحسین طرحوه عریانا» در نتیجه این بیانگر این است که مردم، حضرت سیدالشهدا (ع) را می‌شناسند.

رائفی پور با اشاره به یکی دیگر از نشانه‌های ظهور، عنوان کرد: یکی از نشانه‌های مطرح شده ظهور در کتاب «انجیل» این است که جمیع امت‌های زمین سینه زنی می‌کنند. من جمیع امت‌های زمین را سال گذشته در پیاده روی اربعین دیدم. پرچم 80 کشور را خودم شمردم؛ بعضی از پرچم‌ها را هم که نمی‌شناختم، عکس می‌گرفتم و بعدا تحقیق می‌کردم. اربعین؛ بزرگ ترین اجتماع بشری زمین است.

این استاد پژوهشگر، ارزش رسانه‌ای اربعین را عالی توصیف کرد و ابراز داشت: آیا مردم دنیا با دیدن این جماعت عظیم از خودشان نمی‌پرسند که این‌ها چه کسانی هستند؟ به چه دلیلی در حال پیاده روی هستند؟ مگر حسین (ع) چه کسی است؟ و این سوال‌هایی که در اذهان مردم دنیا مطرح می‌شود، دلیلی برای حرکت آن‌ها برای تحقیق درباره زندگی سید و سالار شهیدان است.

وی در ادامه با بیان اینکه امام حسین (ع) توسط داعشی‌های سال 61  هجری قمری کشته شد، مطرح کرد: اکنون نیز دشمنان اسلام با بزرگ جلوه دادن داعش در حال کندن قبر خود هستند. آن‌ها با پر رنگ کردن داعش و انجام جنایات وحشیانه، در حال اثبات حقانیت سیدالشهدا (ع) هستند. راهپیمایی اربعین یک امر الهی بوده و محکوم به پیشروی است و کسی نمی‌تواند از پیشرفت آن جلوگیری کند.

رائفی پور ضمن انتقاد از برخی از اقداماتی که موجب وهن اهل بیت (ع) می‌شود تأکید کرد: معرفی امام حسین (ع) به دنیا با شعائر و معارف صیحح، یکی از راه‌های نزدیک کردن ظهور امام زمان (عج) است و ما در این راه وظایف مهم و خطیری داریم.

وی با اشاره به حضور پیروان سایر ادیان در راهپیمایی روز اربعین یادآور شد: پیام امام حسین (ع)، پیامی انسانی و فرادینی است و به آزادگان و با معرفت‌ها اختصاص دارد. بنده از یک هندی پرسیدم که چرا امام حسین (ع) را دوست داری؟ و او پاسخ داد: برای اینکه در برابر ظلم کوتاه نیامد. علی اکبر (ع)، عباس (ع) و سایر یاران او مردهای رزمی و جنگ‌آور بودند اما چرا نوزاد 6 ماهه را آزار دادند و او را کشتند؟»

رائفی پور اضافه کرد: در روایات داریم که وقتی آن ملعون تیر را به گلوی مبارک حضرت علی اصغر (ع) زد، شیطان صیحه کشید و گفت: این جا کار را خراب کردی. مخاطب امام حسین (ع)، فطرت انسان‌ها است؛ ما اگر ایشان را به جهانیان معرفی کنیم، همه دنیا به غیر از کسانی که چشم و گوش خود را بر روی حق بسته‌اند، به ایشان گرایش پیدا می‌کنند.

این استاد محقق و پژوهشگر در ادامه عنوان کرد: قهرمان ملی فرانسوی‌ها یک زن است و به دلیل مقاومت وی در برابر انگلیسی‌ها، به قهرمان ملی کشور فرانسه و حتی شخصیتی جهانی تبدیل شده است. امام حسین (ع) از آزادگی دفاع و حتی خانواده خود را نیز در این راه فدا کرده است اما خیلی از مناطق دنیا ایشان را نمی‌شناسند و این نشان از کم کاری و کوتاهی ما در این زمینه است.

وی در پایان در پاسخ به تهدیدهای دشمنان و در توصیه به زائران حسینی خاطرنشان کرد: ما در راه آزادگی قدم برمی‌داریم و هیچ ترسی از شهادت نداریم؛ اما زائران باید جوانب امنیتی را رعایت کنند و به عنوان مثال فقط از موکب‌های معتبر تغذیه بگیرند و به ماشین‌هایی که در حاشیه جاده توقف می‌کنند توجهی نداشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار