خبرهای داغ:

همایش فرصت ها و آسیب های بازی های رایانه ای ا ستان قزوین برگزار شد

همایش فرصت ها و آسیب های بازی های رایانه ای به همت بسیج اساتید دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)استان قزوین در تالار اجتماعات دانشکده علوم انسانی برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۰۲۸۱۲
|
۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، در این همایش آقای مهندس حق وردی به بیان اهمیت بازی های رایانه ای پرداخت و گفت: بر اساس آمار بنیاد ملی بازی های رایانه ای در ایران حدود 20 میلبون نفر گیمر (بازی کننده رایانه ای) وجود دارد که به طور متوسط روزانه حدود 2 ساعت بازی می کنند و برای برخی بازی ها تا چند هزار ساعت وقت گذاشته می شود.

مهدی حق وردی با بیان توضیحاتی در خصوص مهمترین سبک های بازی های رایانه ای  از جمله اکشن، راهبردی، ورزشی، آموزشی تاکید کرد که بازی های رایانه ای چون تعاملی هستند نسبت به بقیه رسانه ها جذابیت دارند و این مسئله باعث شده است که این بازی ها طرفداران بسیاری داشته باشد.

وی نقد بازی های رایانه ای را به معنی نفی این بازی ها ندانسته و با بیان مصادیق و پخش کلیپ هایی  به ابعاد فرهنگی اجتماعی و سیاسی و اعتقادی بازی های رایانه ای از جمله تبلیغ فرهنگ غرب، خشونت و پرخاشگری، اصرار به انجام خطا و گناه، نمایش صحنه های غیر اخلاقی، از بین بردن قبح گناه، آموزش سحر و جادو، اعتیاد به بازی های رایانه ای و اسوه سازی از شخصیت های غیر اخلاقی و عدم رعایت رده های سنی پرداخت.
حق وردی با بیان اینکه جایگاه بازی های رایانه ای از جایگاه هفتم به سوم و چهارم ارتقاء یافته بیان داشت: غالب بازی های رایانه ای براساس فرهنگ غرب تولید شده و به این دلیل با چالش ها و آسیب هایی در این عرصه مواجهیم در صورتی که اگر به بازی های رایانه ای به عنوان یک ابزار رسانه ای دیده شود می توانیم به عنوان یک فرصت استفاده کنیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نفوذ بازی های رایانه ای افزود:یکی از محورهای مورد اشاره مقام معظم رهبری در خصوص چالش های بازی های رایانه ای، زشت نمایاندن چهره اسلام است.

وی با تحلیل و بررسی چند نمونه از بازی های رایانه ای در حوزه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و عقیدتی به عنوان شاخص و مصداق های محتواهای ضد اسلامی،ضدایرانی و ضد شیعه اظهار داشت: این محتواها تولید شده غرب بوده که اسلام را به عنوان محور تروریست مطرح می کنند.

مهندس حق وردی با اشاره به القاء پیام ها در بازی های رایانه ای به شکل غیر مستقیم گفت: موضوع اعتیاد به بازی های رایانه ای از معظلات فراگیر در جهان کنونی است .

کارشناس بازی های رایانه ای ادامه داد:اینکه تصور شود بازی های رایانه ای برای تفریح و سرگرمی است اشتباه بوده و به واقع از بازی های رایانه ای  به عنوان ابزار رسانه ای برای پیشبرد اهداف و نفوذ غرب در کشورها استفاده می شود.

وی عدم نظارت بر ساخت، تولید و توزیع بازی های رایانه ای، عدم اطلاع بخشی به گیمرها و جامعه، عدم اطلاع از رده بندی بازی ها را از جمله آسیب های کشور در این حوزه عنوان کرد و افزود: در بنیاد ملی بازی های رایانه ای، بازی های رده بندی شده، ممنوع و مجاز مشخص شده است که با مراجعه به سایت این بنیاد می توان این اطلاعات را کسب کرد.

وی تغییر رویکرد سرگرمی محور به رسانه محوری را در خصوص بازی های رایانه ای و وجود رویکرد مطالبه گری در نظام و جامعه و اینکه چه وظایفی از عهده ما و چه وظایفی از عهده نظام برمی آید را از راهکارهای مقابله با آسیب های بازی های رایانه ای مطرح کرد.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها