امام جمعه قوچان گفت: امروز به آن چیزی که امام حسین (ع) فدای آن شده، فکر نکرده‌ایم و شاید یکی از مشکلات جامعه این باشد که هدف ایشان از قیام عاشورا شناخته نشده است.
کد خبر: ۸۶۰۲۷۹۰
|
۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سیدکاظم طباطبایی در همایش پنج هزار نفری زینبیون قوچان در سالن ورزشی معلم این شهرستان اظهار کرد: باید امروزه نگاه خود به حضرت زینب(س) را اصلاح کنیم، زیرا آن نگاهی که معمول بوده و در فرهنگ ما جا افتاده که شخصیت با مصیبت و گرفتاری معرفی شده است، نگاه غلطی است.

وی با تأکید بر اینکه باید نگاه خود را به الگوهای مقدس اسلامی و شخصیت‌های الهی اصلاح کنیم، بیان کرد: اگر چهره درخشان و ماندگار را خوب تبیین و معرفی کنیم نه تنها ما و فرزندانمان بلکه نسل جوان این تمایل را پیدا می‌کنند که الگوی خود را وجود مقدس حضرت زینب (س) قرار دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان با بیان اینکه معرفی درست سبب می‌شود همه زنان و دختران جهان با هر دین و مذهبی باشند، این شخصیت بزرگ را الگوی خود قرار دهند، گفت: نباید سهم حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) را در تحلیل واقعه عاشورا و قیام امام حسین (ع) پس از واقعه کربلا نادیده بگیریم.

وی تأکید کرد: اساس تحلیل واقعی از نهضت حسینی بدون در نظر گرفتن اتفاقاتی که پس از عصر عاشورا و دوران اسارت اهل بیت امام حسین (ع) رخ داد، قابل تحلیل نیست و در این راستا محققان و تحلیل‌گران معتقدند علت ماندگاری و تاثیرگذاری قیام امام حسین بخش دوم این جریان یعنی اسارت و رسالت حضرت زینب (س) است.

امام جمعه قوچان با اشاره به اینکه آیا صرف دوست داشتن و تعریف و تمجید سبب اصلاح جامعه، رفتارها و گرفتاری‌های موجود می‌شود، تصریح کرد: امروز به آن چیزی که امام حسین (ع) فدای آن شده، فکر نکرده و شاید یکی از مشکلات جامعه این باشد که هدف ایشان از قیام عاشورا شناخته نشده است.

وی امام حسین (ع) را قهرمان فداکاری و حضرت زینب (س) را قهرمان صبر نام برده و یادآور شد: قرآن دین اخلاق دینی، دینداری و دین‌مداری بوده و متأسفانه اخلاق و دین را رها کرده‌ایم و تنها به دنبال برنامه‌های ظاهری می‌رویم که نشان از آموزش غلط دارد.

طباطبایی خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) شهید نشد تا تبهکاران زیاد شوند، بلکه ایشان فدای ارزش‌ها شدند و متأسفانه برداشت‌های غلطی از دین شده و مسیر را اشتباه حرکت می‌کنیم و هنوز دین‌شناس نشدیم.

وی اظهار کرد: اگر حضرت زینب (س) را آنگونه که بودند معرفی می‌کردیم، جوانان به طور قطع ایشان را الگوی خود قرار می‌دادند، اما متأسفانه چرا در عصر حاضر دختر جوان به دنبال الگوهای غربی است؟

ارسال نظرات
پر بیننده ها