سرپرست موسسه مالی اعتباری ثامن‌الحجج (ع) در یزد با اشاره به شایعات اخیر در مورد این موسسه گفت: مردم به هیچ وجه نگران پول‌های خود نباشند؛ چراکه نه ورشکست شدیم و نه شعباتمان در جایی تعطیل شده است.
کد خبر: ۸۶۰۲۷۸۴
|
۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، محمود عظیمی نیا سرپرست موسسه مالی اعتباری ثامن الحجج استان یزد در جمع خبرنگاران در خصوص مسائل پیش آمده در خصوص این صندوق گفت: یکی از مقام ها در استان البرز اشتباها مطلبی را بیان کرد ولی به دلیل تاخیر در تکذیب آن باعث به وجود آمدن این مسائل شد. با این حال این مقام مسئول رسما اشتباه خود را اعلام کرد و در رسانه ها هم منتشر شده است ولی به دلیل فضای نا مناسب این شائبه برای مردم پیش امده که این واقعا اتفاقی افتاده است.

وی افزود: این موسسه فقط در استان یزد تاکنون به بیش از 250 شرکت تولیدی و صنعتی تسهیلات بالای 500 میلیون تومان داده است و حدود چهار کارخانه فعال و سودده در مالکیت دارد.


عظیمی نیا افزود: مردم نگران سپرده های خود نباشند، حتی 1 ریال از سپرده های یزدی ها از استان خارج نشده و تمامی آن در استان وجود دارد وبه صورت سرمایه در شکل های مختلف موجود است.


وی اذعان کرد: بعد از مسئله به وجود آمده برخی از سپرده گذاران احساس نا امنی کردند و سپرده های خود را از موسسه برداشت کردند که همین مسئله موجب کاهش نقدینگی شده است و در صورتی که مردم آرامش خود را حفظ کنند مشکل کمبود نقدینگی هم مرتفع می شود.


عظیمی نیا ادامه داد: در استان یزد این موسسه حدود 320 میلیارد تومان سپرده از مردم جذب کرده است که بیش از 100 میلیارد تومان آن به کارخانه و ملک و آپارتمان تبدیل شده است و مابقی حدود 220 میلیارد تومان به صورت تسهیلات در اختیار مردم است که مرتب تسویه و دوباره ارائه می گردد، این در حالی است که این املاک و دارایی بیش از یک و نیم برابر ارزش افزوده داشته است و مردم اصلا نگران اصل و سود پول خود نباشند.


سرپرست موسسه مالی اعتباری ثامن الحجج استان یزد خاطرنشان کرد: تا قبل از این ماجرا این موسسه یکی از موسسات با نقدینگی بالا که معمولا 24 تا25 میلیارد تومان بود لقب داشت ولی به دلیل شایعات بی اساس این مسئله هم اکنون با کاهش مواجه شده است.


وی از مردم خواست با مراجعه به سایت بانک مرکزی و سایر نهادهای رسمی کشور درباره این موسسه تحقیق کنند وبه حرف های غیررسمی اهمیتی ندهند.

وی با اشاره به تاریخچه تشکیل این موسسه مالی اعتباری افزود: بر اساس سیاست بانک مرکزی در سال 91 و ترکیب چند تعاونی اعتباری توانستیم 500 شعبه در سراسر کشور داشته باشیم که 17 شعبه در استان یزد برپاست که هیچ‌کدام تعطیل و توقیف نشده است.

عظیمی‌نیا با اشاره به میزان تسهیلات پرداخت شده از سوی این موسسه به مردم تصریح کرد: 250 فقره تسهیلات پرداخت شده است و این پول نه سوخت رفته و نه خواهد رفت.

این مسئول همچنین با اشاره به دارایی‌های این موسسه در استان و سایر شهرها ادامه داد: بر اساس مطالباتی که داشتیم و مشکلات پیش آمده، به جای پول زمین و ملک به ما داده‌اند؛ این اطمینان را می‌دهیم که در حال حاضر 1.5 برابر آنچه که مردم سرمایه‌گذاری کردند، دارایی داریم و جای هیچ نگرانی برای مردم نیست.

عظیمی‌نیا افزود: همچنین این موسسه چهار کارخانه در زمینه‌های مختلف تولیدی دارد که هر یک باعث ایجاد اشتغال برای 20 تا 70 نفر به طور مستقیم شده است.

وی کارخانه تولید روغن کنجد ثمر، محصولات چای و حبوبات میثاق، تتراپک و ویتاپی را از پروژه‌های سرمایه‌گذاری این موسسه برشمرد و اظهار کرد: هر چهار واحد در حال تولید و ارائه محصول هستند و مشکلی در روند تولید و عرضه به بازار ندارند.

سرپرست موسسه مالی اعتباری ثامن‌الحجج (ع) با اشاره به اینکه این موسسه در زمینه خدمت‌رسانی به مردم نیز فعال است، اضافه کرد: دو سال پیش در بیمارستان شهید صدوقی یزد با توجه به کمبود تخت در بخش بستری آی.سی.یو 20 تخت از سوی موسسه اهدا و این بخش به نام ثامن‌الحجج (ع) نامگذاری شد که تا چهار ماه قبل نیز حقوق پرسنل این بخش را تامین می‌کردیم.

وی با تاکید بر اینکه همه این‌ها گویای این است که مردم پول خود را در نزد ما دارند، گفت: به دلیل مشکلاتی که وجود دارد و کمبود نقدینگی که دیده می‌شود، بانک‌هایی که در آن‌ها پول داریم نیز گاهی می‌گویند توان پرداخت پول نداریم و نقدینگی نیست.

عظیمی‌نیا تصریح کرد: حتی بانک‌های قدر و بزرگ دولتی هم اگر چند مشتری در روز پول نقد طلب کنند دیگر پولی در بانک نخواهند داشت، اما این به معنای تعطیل شدن و بروز شایعات نیست.

وی با بیان اینکه تا ابتدای ماه جاری 26 میلیارد تومان پول نقد در شعبات استان یزد داشتیم، خاطر نشان کرد: حتی بانک‌های دولتی و رسمی استان از ما درخواست پول و کمک داشتند.

سرپرست موسسه مالی‌ اعتباری ثامن الحجج (ع) در بخشی از سخنان خود از انجام مراحل قانونی اخذ مجوز این موسسه خبر داد و اظهار کرد: در همین هفته خبرهای خوبی از این موسسه خواهید شنید، چراکه مراحل اخذ مجوز طی شده و به زودی و پیش از اینکه این هفته تمام شود مجوز موسسه از سوی بانک مرکزی صادر خواهد شد.

عظیمی‌نیا افزود: بر اساس بازرسی‌های انجام شده از سوی بانک مرکزی از سیستم موسسه، از سوی کارشناسان و بازرسان اعلام شده که فعالیت ما سالم است و مشکلی وجود ندارد و به کار خود ادامه می‌دهیم.

وی با اشاره به جوسازی‌های اخیر گفت: این جوسازی‌ها مغرضانه بوده و خوشحالیم که پول مردم سر جای خودش باقی است و از این سرمایه استفاده خوبی شده است، اما از مردم می‌خواهیم که اجازه بدهند با آرامش به کار خود ادامه دهیم و مطمئن باشند که مشکلی نیست.

ارسال نظرات