شهید رضا غلامحسینی با توجه به سن کم از ده سالگی در پایگاه مقاومت بسیج میلاجرد شهرستان کمیجان حضور مستمر داشت ، برادر بزرگتر وی نیز در جبهه بود، رضا اصرار زیادی جهت اعزام به جبهه داشت تا اینکه وقتی برادرش به مرخصی آمد فرصت را غنیمت شمرد و اعزام شد او فردی آرام ، متین و سربزیر و باوقار بود رفتارش سن 15 ساله وی را مانند فردی بزرگ نشان می داد.
کد خبر: ۸۶۰۲۷۶۷
|
۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴

کتابخانه ای در منزل پدرش موجود است که به سفارش خود شهید  کلیه کتابهای شهید از اول ابتدایی تا پایان تحصیلاتش (دوم راهنمایی) درآن نگه داری می شود به اضافه ی جانمازی که سر لحظه شهادت که به خون پاکش آغشته شده و لوازم شخصی ایشان در آن نگه داری می شود وی در همان اعزام اول شهید شد.

 

 

راوی مادر شهید :

 

تاريخ شهادت او در دومين روز عيد نوروز اتفاق افتاد . بخاطر همين در سالهاي اوليه با نزديك شدن به اين ايام عید غم و حزن عجيبي سراسر وجودم را مي گرفت. در سومين سالگرد شهادت شبي در حاليكه با چهره اي نوراني لباس رزم به تن داشت به خوابم آمد. با ديدنش بي اختيار از صورتش بوسيدم . خطاب به من گفت مادرم بسيار ناراحت بودي آمدم جوياي حالت باشم . غمگين و افسرده مباش. حرفهاي بي شماري بين ما رد و بدل شد. ( اين را هم بگويم تا  آن موقع علم به شهادتش نداشتم). در نهايت او را به داخل منزل دعوت كردم . در جواب گفت: به جهت انجام امري بايد بروم. در حين خروج از درب حياط به ناگاه متوجه شهيد بودنش شدم و صداكنان به دنبالش راه افتادم ولي او راه خود را ادامه داد و از صفحه ديدگان غايب شد.

 

شعر شهيد رضا غلامحسيني

 

او يك فرشته بود و گل لاله زار بود *** از اشتياق وصل چه بي اختيار بود

 

آن دم كه او به جنت اعلي سفر نمود *** روز دوم  ز فصل گل و نو بهار بود

 

اندر خط امام و گرفتار خال او *** در راه وصل قاعد خود جانثار بود

 

بر مادر شكسته دل و بي قرار خود *** با گفته هاي نغز و سكوتش قرار بود

 

او رفت و قلب زار مرا آتشين نكرد *** آري ، شهادت پسرم افتخار بود

 

*چندي پيش فردي را در جوار قبر مطهر شهيد در حاليكه به شدت گريه مي كرد ديدم. حس كنجكاوي مرا به تحقيق واداشت. نزديكتر آمده علت ناراحتي اش را جويا شدم. پاسخ او مرا به ايمان قوي و عمق معرفت و خداشناشي شهيدم سوق داد:(من نماز نمي خواندم در جبهه مرا به اسم غلام دايي خطاب مي كرد. زمزمه دعوت و تشويق او به نماز هنوز هم گوشم را مي نوازد. به هر حال استمرار به امر تشويق مرا با نماز مانوس ساخت)

 

روحش شاد و یادش گرامی

پاکت نامه شهید رضا غلامحسینی


 

 

ارسال نظرات