در آستانه اربعین حسینی برگزار شد

بازخوانی خطبه حضرت زینب(س) در مجلس یزید در جوار مقبره آخوند ملا عبد الله بهابادی

در آستانه اربعین حسینی بازخوانی خطبه حضرت زینب(سلام الله علیها) در مجلس یزید توسط اعضای حوزه مقاومت کوثر خواهران و پایگاههای مقاومت بسیج خواهران شهرستان بهاباد در جوار مقبره آخوند ملا عبدالله بهابادی برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۰۲۷۱۷
|
۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از بهاباد: در آستانه اربعین حسینی به همت بسیج خواهران حوزه کوثر و با حضور اعضای پایگاههای مقاومت بسیج خواهران  شهرستان بهاباد بازخوانی خطبه حضرت زینب(س) در کوفه و شام  در مجلس یزید که هم پیام رسان و هم افشاگری بود می تواند نقش ایشان در واقعه کربلا به عنوان الگوی زنان جامعه باشد در جوار آرامگاه آخوند ملاعبدالله بهابادی به نمایش در آمد.

در این مراسم پس از مداحی توسط یکی از مداحان مراسم بازخوانی خطبه حضرت زینب سلام الله علیها در کوفه و شام توسط هنرمندان جوان دختر بهاباد اجرا شد و خطبه حضرت زینب قرائت گردید.

خواهر پاسدار فاطمه حدادزاده فرمانده حوزه کوثر خواهران ناحیه مقاومت بسیج بهاباد در حاشیه این مراسم در خصوص بازخوانی خطبه حضرت زینب سلام الله علیها گفت: خطبه خوانی حضرت زینب(س) در ادامه نهضت عاشورا و پیام رسانی قیام امام حسین(ع) به نسل جوان برپا شد تا بتواند فرهنگ عاشورای را در جامعه تبیین کند، این گونه نمایش‌ها که واقعه کربلا را برای مردم به تصویر می‌کشد می‌تواند تاثیر به سزایی داشته باشد.

این نمایش صحنه ای بعد از مداحی و ذکر مصیبت مداح اهل بیت در حضور خیل مشتاقان به معصومین و داغداران حسینی، داستان زندگی حضرت زینب(س) بعد از واقعه کربلا را به تصویر کشید.

وی افزود: زنان حاضر در واقعه کربلا بعد از صحنه نهضت حسینی، نقش‌آفرینی زیادی داشتند به گونه‌ای که پس از واقعه عاشورا رسالت بزرگی بر دوش سالار کربلا حضرت زینب سلام الله علیها می‌افتد و ایشان ثابت‌قدم پیام نهضت عاشورا را به مردم اعلام می‌کنند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار