خبرگزاری بسیج: منطقه 20 آماده میزبانی از عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) از نقاط مختلف پایتخت و شهرستانهای اطراف تهران شده است.
کد خبر: ۸۶۰۲۶۷۵
|
۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ منصور کتانباف با بیان این خبر گفت: همزمان با پیاده روی مذهبی عزاداران حسینی از نجف اشرف به کربلای معلی ، خیل عظیم عزاداران تهرانی، مسیر میدان امام حسین(ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) را طی می کنند که در این راستا تمهیدات ترافیکی، اجتماعی و خدمات شهری برای برگزاری بهتر مراسم و خدمات رسانی به شهروندان و زائران پیش بینی شده است.

کتانباف به اعمال محدودیت های ترافیکی در اطراف حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از ساعت 24 روز سه شنبه تا پایان مراسم پیاده روی در روز چهارشنبه اشاره کرد و افزود: ورودی خیابان شهید یوسفی نژاد، میدان نارنج، میدان شهید قشقایی، بلوار جانبازان (ضلع شرق حرم)، پارکینگ مسافر ری، خیابان شهید قمی، بلوار سلمان فارسی مقابل جایگاه CNG، ضلع جنوب حرم، خیابان شهید فدایی، ورودی خیابانهای شهیدرضائیان، حیدرلو، دانش پور، آستانه و قم، ورودی کوچه های کربلایی مهدی، بصیر، عبادی، آزادان، شهید پاکدامن، شهید بغدادی و شهید غلام رضا از مسیرهای واقع در طرح محدودیت ترافیکی است و به وسیله نیوجرسی و راه بند مسدود می شود.

وی با اشاره به اینکه تدابیر لازم برای برگشت راهپیمایان انجام شده است گفت: علاوه بر ناوگان حمل و نقل عمومی موجود در ایستگاه ها، 80 دستگاه ون و 220دستگاه اتوبوس نیز در ضلع جنوب حرم (خیابانهای شهدای ایرانیت و شهید فدائی)،ضلع غرب حرم (خیابان آستانه)، ضلع شرق حرم حضرت عبدالعظیم (ع) (خیابان سلمان فارسی) ، ابتدای خیابانهای فدائیان اسلام ، ورامین و آستانه و میدان شهرری برای خدمات رسانی به عزاداران در نظر گرفته شده است.

وی افزود: کارشناسان ترافیک با همراهی پلس راهور با اعمال محدودیت های ترافیکی، امنیت کامل را برای تردد زائران در مسیر راهپیمایی برقرار می کنند.

شهردار منطقه به آماده سازی مسیرهای راهپیمایی با پرچم های سیاه و بنرهای اطلاع رسانی اشاره کرد و گفت: با بهسازی و پاکسازی محورهای خیابان فدائیان اسلام، کمیل، شهید رجائی، جاده قدیم قم، ایستگاه های مترو، میدان هادی ساعی و فضاهای پیرامونی حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، مدیریت شهری این منطقه جنوبی برای میزبانی از زائران آمادگی لازم را دارد.

کتانباف با اشاره به اینکه همزمان با اربعین حسینی حوزه های مختلف مدیریت شهری منطقه 20 در آماده باش هستند تا بهترین خدمات به عزاداران حسینی ارائه شود، گفت: تعبیه تانکرهای آب و سرویس های بهداشتی پرتابل و استقرار گروه های امدادی از دیگر تمهیدات رفاهی است که در طول مسیر انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه نخستین مسیر پاک از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع) با هماهنگی سازمان پسماند شهرداری تهران شکل خواهد گرفت و بیش از 3هزار نیروی مردمی و داوطلب مسیر عزاداران حسینی را پاکسازی خواهند کرد گفت: غرفه های فرهنگی و پذیرایی با مشارکت نهادها و سازمان های دولتی و مردم نهاد مستقر خواهد شد و خودروهای حمل زباله، جانمایی مخازن و اکیپ های جمع آوری پسماند خشک در مجاورت تمامی ایستگاه ها، توزیع نایلونهای جمع آوری زباله، لیوان های یکبارمصرف و بروشورهای اطلاع رسانی در طول مسیر پیش بینی شده است.

کتانباف به برپایی 40 ایستگاه صلواتی با مشارکت ادارات و نهادهای این منطقه و راه اندازی 4 موکب ویژه زائران حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اشاره کرد و افزود: سه ایستگاه فرهنگی و پذیرایی در تقاطع بزرگراه شهید کریمی و خیابان فدائیان اسلام، میدان شهرری و میدان شهید مدرس برای خدمت رسانی به زائران و شهروندان عزادار حسینی مستقر شده است.

شهردار منطقه 20 یادآور شد: برپایی مراسم سوگواری، زیارت اربعین، شب شعر، سخنرانی های مذهبی، تعزیه خوانی و نمایش های آئینی از دیگر ویژه برنامه های مدیریت شهری در روز اربعین و دهه پایانی ماه صفر است که با محوریت سراهای محله و هیئت های مذهبی انجام می شود.

 

ارسال نظرات