این کارگردان سینما با بیان اینکه سال گذشته به دلیل ساخت مجموعه مرتبط با دفاع مقدس با نام “زیباتر از زندگی” تندیس زرین جشنواره سرزمین نور را دریافت کرده است، گفت: جشنواره سرزمین نور باعث تولید آثار فاخر در حوزه دفاع مقدس می شود
کد خبر: ۸۶۰۲۶۷۰
|
۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
انسیه شاه حسینی کارگردان حوزه دفاع مقدس سینما در گفتگو با خبرگزاری بسیج با بیان اینکه سال گذشته موفق به کسب تندیس زرین جشنواره سرزمین نور شده است، گفت: تجلیل جشنواره سرزمین نور از بنده به دلیل ساخت فیلم "زیباتر از زندگی” بود و فرصتی برایم مهیا شد تا منتخبین جوان و نوجوان این جشنواره را از نزدیک ببینم.

وی ادامه داد: جشنواره سرزمین نور نمایانگر کلکسیونی از آثار هنرمندان راهیان نور و به نوعی بازگو کننده دیده ها و شنیده های زائران کربلاهای ایران است.

کارگردان "شب بخیر فرمانده” تاکید کرد: جشنواره سرزمین نور باعث ثبت هنر و خلاقیت زائران راهیان نور می شود و همین آثار می تواند به مرور زمان به صورت کتاب منتشر شود و به جز جذب مخاطبان علاقمند به حوزه دفاع مقدس و راهیان نور، باعث آشنایی مخاطبانی هم می شود که تجربه ای از سفر راهیان نور ندارد و می تواند آنها را علاقمند به حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس کند.

شاه حسینی با بیان اینکه برگزاری راهیان نور باعث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می شود، گفت: جوانان و نوجوانان امروزی، روزهای دفاع مقدس را به یاد نمی آورند و دانسته هایشان برگرفته از مطالب کتاب و اینترنت و همچنین فیلم های دفاع مقدس است اما راهیان نور این فرصت را به آنها می دهد تا با حضور در مناطقی که روزگاری در اشغال دشمن بوده است، حس و حال رزمندگان و شهدا را بیشتر درک کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس با فرهنگ بسیج گره خورده است، گفت: جنگ در سوریه یک نمونه بارز نیاز هر کشوری به بسیج مردمی است؛ به طوری که این کشور با اتکا به نیروهای مردمی و بسیجی توانسته در مقابل گروه های مخالف و تروریستی ایستادگی کند و تشکیل بسیج در سوریه با کمک تجربه ایران صورت گرفت و نتیجه می گیریم که فرهنگ بسیج و جهاد می تواند مانع بزرگی در جهت مقابله با دشمنان اسلام باشد.

شاه حسینی گفت: پیام بسیج پیام انسان سازی است و ترویج فرهنگ بسیج همان ترویج فرهنگ دفاع مقدس است و جامعه ما به این فرهنگ نیاز دارد.

کارگردان”فیلم پنالتی” خاطر نشان کرد: دفاع مقدس در امتداد عاشور و راهیان نور در امتداد دفاع مقدس است و جشنواره ای همچون جشنواره سرزمین نور که اصلی ترین مخاطب و شرکت کنندگانش را زائران راهیان نور تشکیل می دهند علاوه بر تولید آثار فاخر دفاع مقدس در رشته های هنری و ادبی، می توانند به عنوان مبلغ راهیان نور عمل کنند و از این طریق جوانان بسیاری را علاقمند به این حوزه کنند.

انتهای پیام/ق

ارسال نظرات