در آستانه اربعین حسینی برگزار شد

بازخوانی خطبه حضرت زینب (س) در پایگاه سید گلسرخ حوزه عصمتیه یزد

در آستانه اربعین حسینی بازخوانی خطبه حضرت زینب (سلام الله علیها) در پایگاه سید گلسرخ حوزه عصمتیه برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۰۲۶۲۸
|
۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، در این برنامه که از کلیه پایگاه های حوزه حضور داشتند "حجه الاسلام تقی نژاد" زندگانی ابتدا در مورد مشی مبارزاتی حضرت زینب گفت و اضافه کرد: مشی مبارزاتی آن حضرت در 3 زمینه جبهه شناسی،عاطفه انگیزی و موج آفرینی بوده است به اینگونه که در زمینه جبهه شناسی،آن حضرت دوست و دشمن را می شناخت و می دانستند که ما کجا هستیم و دشمن کجا قرار دارد.

وی افزود: در بعد عاطفه انگیزی ،مردم آن دوره احساس و عاطفه در دین نداشتند و حضرت زینب وجدانهای خفته آنها را بیدار کرد و در نهایت آن حضرت موج آفرینی می کرد وهرجا لازم بود فریاد می زد و در مقابل ظلم و ستم یزیدیان در مقابل آنها ایستاد و سخنرانی کرد.

تقی نژاد ادامه داد:آن حضرت در جریان افشاگری قدم به قدم پیش رفتند تا جائی که وقتی در مجلس یزیدیان که امپراطوری روم هم در آن جلسه حضور داشت حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) خطبه خواندند به گونه ای که آنها فهمیدند که این خاندان چگونه خاندانی هستند.

وی اضافه کرد:بیائید ما هم قدری رسالت حضرت زینب را به دوش بکشیم و هر کجا اقتضاء کرد در جامعه آن را پیاده کنیم ،گاه با امربه معروف که لازمه امروزی در جامعه می باشد و گاه با نهی از منکرات که می توانیم این کار را ابتدا با اطرافیان خود شروع کنیم و کم کم به تمام جامعه سرایت نماید.

در ادامه تقی نژاد خطبه حضرت زینب را خواند و با عزاداری برای امام حسین علیه السلام برنامه پایان یافت.

ارسال نظرات