عضو شورای ملی زعفران گفت: دلالان با پول‌های سرگردان خود و دپو کردن محصول می‌خواهند تعادل بازار را از بین ببرند اما باید گفت که خواب آنها تعبیر نخواهد شد.
کد خبر: ۸۶۰۲۵۹۵
|
۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵

به گزارش بسیج، علی حسینی عضو هیأت رئیس شورای ملی زعفران، در خصوص استقبال تاجران چینی از زعفران نیمه ناخالص اظهار داشت: دلالان چینی با حضور و پرسه زدن در خراسان به دنبال زعفران نامرغوب و نیمه خالص هستند که این امر تهدیدی برای بدنام کردن زعفران ایرانی است.

وی افزود: قیمت جهانی زعفران همانند قیمت داخلی با فراز و نشیب‌های زیادی همراه نیست به طوری که از 30 سال گذشته تاکنون قیمت زعفران در بازارهای جهانی تنها دو برابر شده است و گفتنی است که اکنون در اکثر کشورهای دنیا زعفران کیلویی 1400 الی 1500 دلار به فروش می‌رسد.

حسینی در ادامه گفت: امسال زعفران تولید خوبی داشت به طوری که بیش از نیاز کل دنیا زعفران داریم و حال کسانی که می‌خواهند با پول‌های سرگردان خود و دپو کردن محصول تعادل بازار را بر هم بزنند می‌توان گفت که خواب آنها درست تعبیر نخواهد شد و به عبارتی این دلالان سخت در اشتباه هستند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه دلالان با دپو کردن محصول زعفران در خانه‌هایشان می‌خواهند به سودهای یک شبه دست پیدا کنند باید گفت که ظرفیت مصرف و تجارت در دنیا محدود است.

عضو شورای ملی زعفران با اشاره به بانک زعفران تصریح کرد: بانک زعفران پروژ‌ه‌ای برای برقراری بالانس قیمت زعفران در داخل است که از طرفی این امر نیاز به تشکیل دولت‌ها، تشکل‌ها دارد تا بتواند بالانس قیمت زعفران در فراز و نشیب‌های قیمت را حفظ کنند که امیدواریم این اتفاق صورت گیرد.
ارسال نظرات