خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی سپاه بوکان:

7 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی به بسیجیان بوکان واگذار شد

مسئول بسیج سازندگی سپاه بوکان گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی توسط بسیج سازندگی سپاه بوکان از ابتدای سال 94 تاکنون بیش از 700 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه و عقود اسلامی به 37 نفر از بسیجیان واجد شرایط در سطح شهرستان اختصاص داده شده است.
کد خبر: ۸۶۰۲۵۶۴
|
۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سرهنگ پاسدار محرم دامنی گفت: بسیج سازندگی سپاه بوکان در بحث اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، توانسته است بر اساس برنامه های ابلاغی در سه زمینه وام‌های اقتصاد مقاومتی، کارگاه‌های آموزشی و محرومیت‌زدایی طی سال 94 برنامه‌های مختلفی را در سطح نقاط محروم و دورافتاده شهرستان اجرایی کند.

وی اظهار کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی توسط بسیج سازندگی سپاه بوکان از ابتدای سال 94 تاکنون بیش از 700 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه و عقود اسلامی به 37 نفر از بسیجیان واجد شرایط در سطح شهرستان اختصاص داده شده است.

دامنی تصریح کرد: بیشترین میزان اعتبارت اختصاص داده شده به واجدین شرایط در بوکان با توجه به استعدادهای منطقه در دام داری و قالی بافی به این مشاغل اختصاص داده شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه بوکان عنوان کرد: ما توانستیم با ارائه تسهیلات و کمک به کارآفرینان به طور مستقیم برای 50 نفر و به صورت غیر مستقیم برای 100 نفر ایجاد اشتغال کنیم.

سرهنگ پاسدار محرم دامنی مهم ترین طرح های عمرانی انجام شده توسط سپاه بوکان در سال 94 را، ساخت و مرمت و زیباسازی مساجد، سرویس های بهداشتی، ساخت منازل مسکونی برای روحانیون روستاها و همچنین احداث پل دانست و افزود: طی سال 94 بسیج سازندگی سپاه بوکان توانست مساجد روستاهای گندومان، قالوی شیخان، سیفدین صفلی، آختاطار، جامع امیر آباد و صاحب الزمان در راستایی محرومیت زدایی باسازی و مرمت کند.

وی همچنین از بازسازی سرویس های این مساجد نیز خبر داد و تصریح کرد: این سرویس های بهداشتی به صورت کاملا بهداشتی و استاندارد بازسازی شده و مورد بهره برداری قرار گرفتند.

دامنی در ادامه گفت: بنا به پیشنهاد اهالی روستاهای سیف الدین سفلی و اختطار دو باب منزل برای روحانیون این روستاها ساخته شده که انشالله طی چند هفته آینده به بهره برداری خواهند رسید.

مسئول بسیج سازندگی سپاه بوکان خاطرنشان کرد: در راستایی محرومیت زدایی و بنا به درخواست مردم روستای موسه چندین دهنه پل کوچک بر روی رودخانه داخل روستا احداث شد تا مردم به راحتی در فصل های بارانی سال بتوانند رفت آمد داشته باشند.

سرهنگ پاسدار محرم دامنی عنوان کرد: در ادامه برنامه های این نهاد برای کمک به مستمندان و نیازمندان به بیش از 50 نفر از اهالی روستاهای گندمان و موسه البسه گرم و ارزاق اهدا شد.

وی همچنین از اهدایی کارت های هدیه جمعا به مبلغ 90 میلیون ریال بلاعوض به نیازمندان خبر داد و گفت: این کارت های هدیه بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از مردم و ارگانهای مرتبط به نیاز مندان اهدا شده است.

دامنی در پایان خاطر نشان کرد: جهاد گران بوکانی همچنین در فصل تابستان توانستند طی 5 هزار نفر روز اقدام جهادی، به رنگ آمیزی مدارس، کمک به کشاورزان و سم پاشی و واکسن دام و طیور اقدام کننند که این اعمال باعث خوشحالی بسیاری از روستا نشینان بوکان شده است.

ارسال نظرات