شرکت دولتی نفتی «ژوها ژنرونگ» واردکننده 4 درصد کل نفت وارداتی چین از ایران و شعبه ماکائو گروه «نام وونگ» به منظور تقویت موضع مالی این شرکت با موافقت کابینه چین ادغام می‌شود.
کد خبر: ۸۶۰۲۵۴۸
|
۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶

به گزارش بسیج،  به نقل از رویترز، کابینه دولت چین با ادغام شرکت دولتی نفتی «ژوها ژنرونگ» و شعبه ماکائو گروه «نام وونگ» به عنوان بخی از برنامه ادغام شرکت‌های دولتی با هدف تقویت رقابت موافقت کرد.

به گفته مقامات وزارت نفت چین، این ادغام موضع مالی ژوها ژنرونگ را تقویت خواهد کرد؛ این شرکت در نیمه دهه 1990 به منظور انجام مبادلات نفتی با ایران ایجاد شد.

کمیسیون مدیرت و نظارت بر دارایی‌ها  در یک بیانیه یک خطی این موافقت را در وب‌سایت خود منتشر کرده است.

سخنگوی ژوها ژنرونگ گفت: جزئیات این بازسازی و تاریخ تکمیل آن هنوز نهایی نشده است. «این ادغام احتمالا به ژوها ژنرونگ کمک می‌کند تا از تامین مالی بانکی وسیع تری برای تجارت نفت برخوردار شود.»

به گفته منابع آگاه، پیشنهاد ادغام این دو شرکت به بیش از یک سال گذشته برمی‌گردد.

بر اساس این گزارش، شرکت دولتی گروه نام وونگ در بخش‌های املاک، لجستیک و سفر مشارکت دارد؛ همچنین مشارکت اندکی در بخش گاز طبیعی و پتروشیمی دارد.

ژوها ژنرونگ بر اساس قرارداد‌های سالانه با تهران، حدود روزانه 240 هزار بشکه نفت خام از ایران وارد می‌کند که برابر با حدود 4 درصد کل واردات نفت چین است.

این شرکت عمدتا تامین‌کننده سوخت شرکت سینوپک چین، بزرگ‌ترین پالایشگاه آسیاست.

به گفته منابع آگاه، شرکت گوانگ‌دانگ ژنرونگ انرژی، شرکت نفت و کالاهای اساسی مستقر در گوآنگ ژو نیز با این شرکت‌ها تحت یک شرکت بزرگ تر ادغام خواهد شد.

به گفته مقامات شرکت گوانگ‌دانگ ژنرونگ انرژی ، 44.3 درصد سهام این شرکت متعلق به شرکت ژوها ژنرونگ است.

ارسال نظرات