پنجمین یادواره شهید دکتر شهریاری به‌همت بسیج اساتید استان زنجان و با حضور رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در دانشگاه زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۰۲۵۰۲
|
۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی در پنجمین یادواره شهید دکتر شهریاری در سالن الغدیر دانشگاه زنجان گفت: گریه و مویه در بزرگداشت مقام شهید، حداقل کاری است که انجام می‌دهیم و وظیفه اصلی ما واکاوی در زندگی آن شهید و تشخیص سره از ناسره بر اساس راه او باید باشد.

علیرضا زاکانی افزود: با نگاه به زندگی شهدا به الگویی می‌رسیم که به‌عنوان الگوی ماندگار برای نسل امروز و فردا می‌تواند به‌خوبی مطرح باشد.

وی اظهار داشت: علم و علم‌آموزی مورد تاکید ویژه دین هستند زیرا اگر علمی درست آموخته شود انسان‌ساز خواهد بود و به این سبب می‌توان گره از ذخائر زمین و آسمان گشوده و آن را هر چه بهتر در خدمت خلق خدا قرار داد.

زاکانی تصریح کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های علم این است که به واسطه آن می‌توان در حوزه‌های مختلف، قدرت خلق کرد و با توجه به اعلام آمار از سوی مراکز علمی جهان که رشد ایران را در چند سال اخیر 13 برابر رشد متعارف در جهان اعلام کرده است آمریکا قدرت جمهوری اسلامی ایران را رقیب خود می‌داند و بر همین اساس فشارها و تهدیدات خود علیه ایران را افزایش داده است.

وی افزود: شهید شهریاری به ما آموخت که انسان می‌تواند دانش مورد نیاز را أخذ و آن را در رابطه با رفع نیازهای مردم مورد استفاده قرار داد وآنچه از منش شهدا به‌ویژه شهید شهریاری می‌توان یاد گرفت این است که به یک خودباوری بر محور ایمان برسیم

زاکانی تصریح کرد: کشور ما در طی سال‌هایی که تحت نظر مستشاران اداره می‌شد به دانشگاه‌های کشور امکان توسعه نمی‌دانند اما به برکت انقلاب اسلامی 37 سال است که با آزادی از نعمت استقلال و اسلام بهره‌مند شدیم و این نعمت به ما اجازه داد که به جایگاه فعلی برسیم.

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: حوزه و دانشگاه مددکار نظام اسلامی باشند و در این مسسیر یک نهضت علمی مجدد را راه‌اندازی کنند زیرا اسلام نسبت به امروز و آینده پاسخگوی همه نیازهای ما بوده و با نگاه دقیق و اجتهادی می‌توان پاسخ مبتنی بر نیازها را استخراج کرد.

ارسال نظرات