مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: پروژه‌های عمرانی موقوفات و بقاع متبرکه در هفته وقف افتتاح می‌شوند،
کد خبر: ۸۶۰۲۴۶۳
|
۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲


به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: همایش بزرگداشت واقف خیراندیش آیت‌الله میرزا هاشم آملی‌لاریجانی با سخنرانی رئیس قوه‌قضائیه، نماینده ولی فقیه در مازندران و رئیس سازمان اوقاف برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ستار علیزاده در جلسه هم‌اندیشی همایش بزرگداشت عالم ربانی واقف خیراندیش آیت‌الله میرزا هاشم آملی‌لاریجانی، اظهار کرد: 18 تا 24 آذر سالجاری هفته وقف است که برنامه‌های فرهنگی و مذهبی بسیاری در این ایام تدارک دیده شد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی موقوفات و بقاع متبرکه در هفته وقف افتتاح می‌شوند، افزود: در روزهای نخست هفته وقف، روسای ادارات و کارکنان اوقاف مازندران با ائمه جمعه، علما، روحانیون، مسئولان استانی و شهرستانی، خانواده شهدا و جانبازان دیدار می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به برپایی نمایشگاه عملکرد اوقاف در سطح بقاع متبرکه شاخص استان، ادامه داد: همایش بزرگداشت واقفان خیراندیش به‌صورت استانی و شهرستانی برگزار می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه همه ما به‌نوعی سر سفره وقف نشسته‌ایم و از برکات موقوفات بهره‌گیری می‌کنیم، تصریح کرد: حدود 70 درصد نیت موقوفات استان برای امام حسین (ع) در ماه‌های محرم و صفر است و از همین جهت مازندران استانی علوی و ولایتمدار به‌شمار می‌رود.

علیزاده با بیان اینکه همه ما تربیت یافته حوزه مسجد، قرآن و اهل‌بیت هستیم، ادامه داد: همه ما مدیون و بدهکار وقف هستیم و امیدواریم در راستای ترویج این سنت حسنه قدم‌های خوبی برداریم.

وی قرآن را بزرگ‌ترین موقوفه خداوند برای هدایت انسان‌ها دانست و اضافه کرد: حضور پررنگ روحانیون و علما در برنامه‌های هفته وقف موجب ترویج هرچه بهتر و فراگیر شدن این سنت حسنه در جامعه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری همایش بزرگداشت عالم ربانی واقف خیراندیش آیت‌الله میرزا هاشم آملی‌لاریجانی خبر داد و گفت: این همایش 26 آذرماه با سخنرانی آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه‌قضائیه، آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران و حجت‌الاسلام علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برگزار می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه این همایش در راستای معرفی چهره شاخص فرهنگی وقف برگزار می‌شود، گفت: معرفی الگوهای مردمی در حوزه وقف، خیرات و مبرات از دیگر اهداف برگزاری این همایش و برنامه‌های هفته وقف است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها