مسئول بسیج سازندگی سپاه امام صادق گفت: بیش از 200 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به متقاضیان در استان بوشهر پرداخت‌ شده است.
کد خبر: ۸۶۰۲۴۵۰
|
۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر؛ ذوالفقار عباسی‌فر صبح امروز در بازدید از پروژه‌های زودبازده بسیج سازندگی اظهار داشت: در سال 94 بیش از 200 میلیارد ریال تسهیلات در بحث اقتصاد مقاومتی متناسب با عرصه‌های کشاورزی در استان به متقاضیان پرداخت‌شده است که در نظر داریم در سال جاری بتوانیم بیش از یک هزار کارگاه کوچک یا متوسط خانگی برای علاقه‌مندان فعال کنیم.

وی با بیان اینکه رفع محرومیت و کمک به نقاط محروم یکی از مهم‌ترین اولویت‌های بسیج سازندگی است، تصریح کرد: بسیج سازندگی در راستای اجرای تدابیر مقام معظم رهبری مبنی بر محرومیت‌زدایی و مردم یاری در مناطق محروم و کم برخوردار فعالیت می‌کند.

عباسی‌فر با بیان اینکه سازندگی و محرومیت‌زدایی در نقاط محروم مهم‌ترین اولویت بسیج سازندگی است، عنوان کرد: سالیانه بیش از 200 پروژه کوچک و زودبازده عام‌المنفعه در روستاها و مناطق محروم با همکاری قرارگاه خاتم ساخته می‌شود که در سال جاری قریب به 200 پروژه با تفاهم‌نامه‌ای که با مجموعه قرارگاه خاتم منعقدشده، افتتاح خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام صادق استان بوشهر گفت: بسیج سازندگی با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان شکل‌گرفته است که نقش اساسی در شکل‌گیری توسعه و ارتقای فرهنگ‌ها، ارزش‌ها و باورهای یک جامعه خواهد داشت.

وی با اشاره به سه مأموریت مهم مجموعه بسیج سازندگی در کشور افزود: در سال 94 تاکنون بیش از 3 بیمارستان صحرایی در مناطق کم‌برخوردار استان بوشهر مستقر کرده‌ایم که در زمان استقرار هر بیمارستان صحرایی بیش از 70 تیم پزشکی برای خدمات‌رسانی به مردم حضور خواهند داشت.

عباسی‌فر خاطرنشان کرد: با استقرار هر بیمارستان صحرایی، بیش از 10 هزار نفر از افراد روستاهای مختلف توسط پزشکان متخصص ویزیت شده‌اند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام صادق استان بوشهر گفت: سالیانه بیش از 200 تیم پزشکی اعم از پزشک متخصص و عمومی با همکاری بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی در راستای خدمات‌رسانی، به روستاها و مناطق کم‌برخوردار اعزام می‌شوند.

عباسی‌فر، اعزام تیم‌های دانشجویی به مناطق محروم را یکی دیگر از اقدامات ارزشمند بسیج سازندگی برشمرد و افزود: سالیانه بیش از 30 تیم دانشجویی بالغ‌بر 2 هزار دانشجو در روستاها و مناطق کم‌برخوردار حضور پیدا می‌کنند که حضور این عزیزان برای جوانان، نظام، مسئولان و اهالی روستاها ارزشمند خواهد بود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام صادق استان بوشهر خاطرنشان کرد: تیم‌های اعزامی دانشجویی به مناطق کم‌برخوردار، عاملان به معرف و سفیران کار و تلاش هستند.

 

ارسال نظرات