تساوي سرخابي‌ها برابر نفت و سايپا در كنار پيروزي تراكتور، ذوب و فولاد نتايج روز پاياني هفته سيزدهم ليگ برتر بود.
کد خبر: ۸۶۰۲۴۱۲
|
۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری سیج،تساوي يك- يك نتيجه پاياني بازي هيجان‌انگيز نفت تهران و پرسپوليس بود. همانطور كه پيش‌بيني مي‌شد، رويارويي نفت و پرسپوليس جذاب و ديدني از آب درآمد، انگيزه بالاي شاگردان برانكو براي اينكه به تيم‌هاي بالاي جدولي نزديك شوند و نوار موفقيت‌هايشان ادامه داشته باشد، در كنار تلاش نفتي‌ها براي فرار از روزهاي بحراني‌شان در ليگ پانزدهم باعث شد تا تماشاگراني كه ديروز به ورزشگاه تختي آمده بودند در يك روز سرد، تماشاگر يك بازي داغ باشند. 

مسابقه ديروز دو نيمه متفاوت داشت، نيمه اول براي پرسپوليسي‌ها بود و‌ آنها آنقدر خوب بازي كردند كه تيم نفت بيشتر در زمين خودي حبس شده بود و همين برتري هافبك‌هاي تيم برانكو بود كه سبب شد تا آنها پس از اينكه عليپور و طارمي موقعيت‌هاي زيادي را از دست دادند، در دقيقه 40 توسط ميلاد كمنداني به گل برسند. با اين حال نكته‌اي كه در نيمه اول خودش را مانند بازي‌هاي قبلي پرسپوليس نشان داد، موقعيت‌هاي گلزني بود كه مهاجمان پرسپوليس يكي پس از ديگري از دست مي‌دادند تا حرص هواداران پرسپوليس را در بياورند. اين در حالي بود كه پرسپوليسي‌ها مانند چند بازي اخيرشان نمايشگر يك بازي تماشايي بودند و در خلق موقعيت‌هاي خطرناك روي دروازه حريف موفق بودند، طوري كه در نيمه اول بارها با استفاده از جناحين و پاس‌هاي عمقي مهاجمان اين تيم، در موقعيت گلزني قرار گرفتند، اما باز هم گل‌‌نزني پرسپوليسي‌ها باعث شد تا‌ آنها يك بار تنها بتوانند از موقعيت‌هايشان استفاده كنند و به همان يك گل در نيمه اول قناعت كنند. 
نفتي‌ها كه در 45 دقيقه اول خستگي بازي 120 دقيقه با استقلال در ساق‌هايشان مشهود بود، در نيمه دوم نمايش متفاوتي داشتند و توانستند با گرفتن ميانه زمين از پرسپوليس، اين تيم را زير فشار بگذارند و حتي دو بار تير دروازه مانع اين شد كه شاگردان منصوريان بتوانند به گل برسند. البته آنها خوش‌شانس هم بودند كه مهاجمان پرسپوليس در نيمه دوم هم همچنان گل نزن نشان مي‌دادند تا منصوريان روي نيمكت نفس راحتي بكشد. البته نمايش عالي عليرضا بيرانوند كه دوباره شماره يك نفت شده بود هم در از دست رفتن موقعيت‌هاي پرسپوليسي‌ها تأثيرگذار بود، به خصوص در دقيقه 67 كه بيرانوند پنالتي مهدي طارمي را مهار كرد تا بهترين موقعيت قرمزها براي رساندن تعداد گل‌هايشان به عدد 2 از دست برود. بعد از اين پنالتي، نفت راه افتاد و دقيقه 73 محمد دانشگر روي يك رفت و برگشت از پشت شش‌قدم توپ را وارد دروازه پرسپوليس كرد تا مسابقه يك - يك مساوي شود. 
برانكو بعد از تساوي با نفت گفت: «در اين بازي بايد از هر نظر پيروز مي‌شديم، اما مساوي كرديم و بيش از اندازه شانس‌هاي گلزني را از دست مي‌دهيم و نهايتاً گل مي‌خوريم و بايد خدا را شكر كنيم كه يك امتياز گرفتيم و پنالتي را هم از دست داديم و گلي خورديم كه نبايد مي‌خورديم. فقط با كار و اعتماد به نفس بايد مشكل گلزني را حل كنيم و اميدوارم كه عليپور و طارمي به درجه‌اي برسند كه بتوانند گلزني كنند.» 

استقلال يك -سايپا يك
استقلال در آخرين بازي هفته سيزدهم برابر سايپا به تساوي يك - يك رسيد، اما همچنان صدرنشين باقي ماند. نيمه نخست را استقلالي‌ها بهتر آغاز كردند ولي در اواسط نيمه سايپايي‌ها بر بازي سوار شدند و ميل به هجوم بيشتري نسبت به شاگردان مظلومي داشتند كه فرصت‌هايشان از دست رفت. البته آنها توپي به چارچوب دروازه رحمتي نزدند و گلر استقلال را به دردسر نينداختند. نيمه دوم را استقلال بهتر آغاز كرد و در دقيقه 62 اولين تعويض مظلومي جواب داد. يعقوب كريمي در دومين نفوذ خطرناكش از سمت چپ با يك پاس به عقب پشت شش قدم توپ را به جابر انصاري رساند و او نيز درازكش دروازه سايپا را باز كرد و چهارمين گل فصلش را زد. پس از گل‌، آبي‌ها با ارائه يك بازي محتاطانه به دنبال حفظ گل زده‌شان بودند، اما تلاش آنها نتيجه‌اي نداشت تا در نهايت ساييا در دقيقه 82 توسط زينالي به گل مساوي رسيد تا بازي با تساوي يك – يك به پايان برسد.

پيروزي تراكتور، فولاد و ذوب‌آهن
در ساير بازي‌هاي ديروز، تراكتورسازي تبريز در هفته سيزدهم با تك‌گل دقيقه ۸۴ حمزه يونس مقابل ملوان به پيروزي رسيد و ذوب‌آهن نيز با نتيجه ۳ بر يك برابر پديده به برتري رسيد. فولاد هم 2 بر يك استقلال اهواز را شكست داد.


ارسال نظرات