آیت الله نوری همدانی در جمع طلاب و روحانیون سنندج گفت: امروزه در کشور های اسلامی که مردم به خروش و حرکت درآمده اند در نتیجه جان دادن و مبارزه ی روحانیون در جریان به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی ایران بوده است.
کد خبر: ۸۶۰۲۴۰۰
|
۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مرجع عالیقدر آیت الله نوری همدانی درنشست صمیمی با علما و روحانیون سنندج اظهار داشت : خداوند را شاکرم که به بنده توفیقی عنایت فرمودند که در جمع شما اهالی محترم کردستان باشم.

مرجع عالیقدر آیت الله نوری همدانی (مدظله) اظهار کرد: مردم کردستان در انقلاب در همه عرصه ها حضور چشمگیری داشته اند و مردم کردستان مردمی ویژه، قهرمان، شجاع و با صفا هستند.

آیت الله نوری همدانی یادآور شد: بنده در دوران تبعید با مردم کردستان خصوصا شهرستان سقز ارتباط روحی قوی داشتم و مردم کردستان مردمی هستند که از نظر تعهد بسیار ممتاز می باشند و شهدای بسیاری در راه انقلاب تقدیم نموده اند.

این مرجع عالیقدر خاطر نشان کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم و مورد تاکید در اسلام ارزش و عظمت علماست و نگاه کردن به چهره عالم عبادت است و ارزش و عظمتی که درباره علما وجود دارد درباره هیچ قشری وجود ندارد.

وی تصریح کرد: وظیفه ی شما علما و روحانیون از وظیفه همه مردم سنگین تر است و شما بایستی در راه تحصیل علم و دانش قدم بردارید.

آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: اولین گام در راه طلبگی اخلاص است و باید برای خداوند و در راه رضای وی قدم بردارید و تمامی امکانات و عمر و جوانی خود را برای تحصیل علم در طبق اخلاص قرار دهید زیرا تا اخلاص نباشد علم برکت پیدا نمی کند.

این مرجع عالیقدر اظهار داشت: دومین قدم در مسیر طلبگی همت بلند است و با همت بلند تلاش نماید که یک مجتهد باشید و به علم کم قناعت نکنید و کوشش و جدیت انسان را به مقام های بلند می رساند.

نوری همدانی عنوان کرد : علمای بزرگ با همت بلند و اراده محکم و جدیت گام برداشته اند تا توانسته اند به قله های فضیلت برسند و توصیه اکید بنده به شما این است که با همت بلند و اراده و جدیت در مسیر طلبگی قدم بردارید.

مرجع عالیقدر آیت الله نوری همدانی (مدظله) خاطر نشان کرد: سومین توصیه بنده به شما علما و روحانیون حفظ نظم در زندگی است که خیلی نقش مهمی در زندگی دارد سعی کنید برنامه برای همه ی ساعات خود داشته باشید و اوقات فراغت خود را منظم کنید.

آیت الله نوری همدانی افزود: یکی دیگر از اصولی که باید در آن تبحر داشته باشید تخصص در ادبیات است تخصص در ادبیات فارسی و عربی بسیار مهم است اهل قلم باشید و قدرت قلمی و ادبی دشته باشید و سعی کنید در ادبیات غنی گردید و با توجه به کسب این موارد در اجتماع قدم گذارید .

وی در ادامه گفت : اسلام دینی است که در تمامی ابعاد برای انسان وظیفه مشخص ساخته است و شناختن چنین دین دقیقی بسیار زحمت دارد و خود را در این مسیر که مسیر علما و فضلا بوده است مجهز کنید .

این مرجع عالیقدر اضافه کرد: مباحث اخلاقی و معارف اقتصادی در اسلام بسیار وسیع است که بایستی آنها را بیاموزید و بشناسید که معارف فرهنگی به چه علومی اهمیت می دهد که در آنها مهارت کسب کنید .

نوری همدانی ادامه داد: معارف سیاسی اسلام بسیار دقیق است زیرا اسلام دین سیاست است و کسانی که گفته اند که دین از سیاست جداست می خواستند مردم را از اسلام جدا کنند و معارف حکومتی نیز بسیار مهم است و اسلام می خواهد که در جامعه حکومت اسلامی برقرار کند .

وی گفت: معارف قضایی را بیاموزید زیرا اسلام معارف قضایی خاصی دارد و همچنین معارف جهادی نیز دارد و جنگ با جهاد فرق دارد که جهاد احکام خاص خود را دارد و همه ی شما علما و روحانیون باید در این معارف صاحب نظر و فکر و قلم باشید و باید به تحصیل این علوم اهمیت بدهید .

مرجع عالیقدر آیت الله نوری همدانی (مدظله) یادآوری کرد: مجتهد شدن بهایی است که خداوند در برابر زحمات گرانبهای شما به شما می پردازد و نردبانی است که شما را به اوج قله های بلند فضیلت و دانایی می رساند.

آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: فضلا و طلاب با کسب علوم و معارف دینی وزنه ی تعادلی در اجتماع می باشند که در اجتماع بعنوان چراغ هدایت مردم عمل می کنند که این چراغ های راهنما همیشه باید روشن باشند و مردم نور هدایت خود را از آنها بگیرند و علما و فضلا نیز نور و روشنایی معنوی خود را از قرآن و سنت بگیرند .

این مرجع عالیقدر خاطر نشان کرد : شما فضلا و علما نبایستی درس و بحث و تربیت طلاب را ترک کنید و حوزه های علمیه که در نتیجه انقلاب اسلامی برکت و رشد زیادی داشته اند همیشه باید در تربیت و تحصیل طالبان علم پویا باشند.

وی افزود : مشکلات متعددی در اروپا و آمریکا و سایر کشورهای دیگر وجود دارد و مشکلات سیاسی و اقتصادی و اجتماعی در این کشورها موج می زند اما به دلیل توانمندی ها ی مسلمانان همیشه کشورهای اسلامی و مسلمانان مورد توجه کشورهای دیگر بوده اند و در نتیجه ی انقلاب اسلامی ایران محیطی امن و امان برای ما فراهم شده است.

آیت الله نوری همدانی افزود : علما و روحانیون همیشه باید در صف اول حل مشکلات جامعه باشند و برای حل این مشکلات باید در سطح بالایی از علوم باشید که پاسخگوی مشکلات خاص جوامع باشید و حوزه ها بایستی از نظر علمی قدرتمند باشند کهبتوانند این مشکلات را حل نمایند.

وی در ادامه گفت: یکی از وظایف علما ارشاد و تربیت مردم است زیرا مردم تابع کلام علما هستند و شما وطیفه دارید با اخلاق متواضعانه و کریمانه در کنار مردم باشید و بایستی مردم در سایه رحمت و عطوفت شما در آرامش باشند تا از این طریق هدایت شوند.

این مرجع عالیقدر اضافه کرد: دشمنان همیشه از علما و فضلا کینه به دل دارد زیرا این شما علما و روحانیون بودید که در مقابل استکبار و کاخ نشین ها قیام کردید و آنها را از ایران بیرون راندید و با مبارزه و دادن خون های فراوان ایران را از چنگال آنها نجات دادید.

نوری همدانی ادامه داد: اگر تعداد شهدا ی قشر روحانی و طلبه و فضلا را نگاه کنیم می بینیم که تعداد آنها از سایر اقشار دیگر بسیار زیادتر است و در همه ی صحنه های ۸ سال دفاع مقدس حضور داشتند که امام به آنها پیغام داد که : آفرین به علمایی که رساله خود را با خون خود نوشتند.

وی گفت: امروزه در کشور های اسلامی مانند بحرین ، یمن ، اردن ، مصر ، عراق و سایر کشورهای اسلامی که مردم به خروش و حرکت درآمده اند در نتیجه جان دادن و مبارزه ی شما در جریان به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی ایران بوده است.

مرجع عالیقدر آیت الله نوری همدانی یادآوری کرد: دشمنان و استکبار جهانی و در راس آنها آمریکا و اسرائیل برای کشور ما همیشه نقشه دارند و در پی ضربه زدن به ما هستند و گروه هایی مانند داعش ، تکفیری ها و ... را علیه ما مسلمانان طراحی نموده اند و سعی دارند که از این طریق به اسرائیل پروبال دهند زیرا انقلاب اسلامی ما خواری در چشم همه دشمنان است.

آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: همه ی شما علما و طلاب باید بیدار باشید و با استقامت و بصیرت و بیداری کامل در مسیر قدم بگذارید.

این مرجع عالیقدر خاطر نشان کرد : توصیه بنده به شما علمای مکرم و طلاب بزرگوار این است که تهجد را فراموش نکنید زیرا خداوند در شب زنده داری و سحرخیزی نورانیت ویژه ای قرار داده است و تا کسی اهل سحرخیزی نباشد نمی تواند در جامعه اثر گذار باشد

وی افزود : امام خمینی یک فقیه بسیار عالی مقام و عارفی حماسه آفرین و مجاهدی باصلابت و مبارزی بسیار قوی بود که توانست در کل دنیا تحول به وجود بیاورد و توانستند تمام مستضعفان و محرومان را بیدار کنند و این بیداری یک روندی است که ادامه خواهد داشت.

مرجع عالیقدر آیت الله نوری همدانی در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت : یکی از وظایف شما علما و فضلا زمان شناس بودن شماست که بایستی در نتیجه شناخت زمان قدم بردارید و نباید شیفته و فریفته دنیا باشید و باید بر طبق افقی بلند گام بردارید.


ارسال نظرات