خبرگزاری بسیج: همایش تجلیل از معلولان موفق شهرستان ری با پخش نماهنگی با موضوع بانویی که از نعمت هر دو دست محروم است، انرژی و حال و هوای دیگری به جمع حاضر در تالار نجم خاورمیانه شهرری می دهد. این بانو علاوه بر اینکه با بهره گیری از سرپنجه های پاهایش نقاشی های زیبایی خلق می کند، تمام کارهای خود را به تنهایی انجام می دهد و از همه مهم تر اینکه از پدر سالمند و بیمار خود نیز مراقبت می
کد خبر: ۸۶۰۲۳۵۰
|
۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ محور همایش حول شاهکار این بانوی به ظاهر ناتوان اما توانمند می چرخد به گونه ای که دکتر دلبری، مدیر کل بهزیستی استان تهران، وقتی پشت تریبون قرار می گیرد سخنان خود را با اظهار خرسندی و افتخار به وجود چنین انسانهایی، آغاز می کند و ضمن قدردانی از مستند سازان و همکارانی که این مجموعه را گردآوری کرده اند، می گوید: با دیدن این کلیپ خستگی چند ماهه از بدنم بیرون شد.

دلبری گفت: متاسفانه جامعه ما معلولیت را بیشتر از زاویه و نگاه محدودیت می بینند، اما این معلولیت در طیف جامعه هم وجود دارد که هم عرض جامعه معلول هستند و جامعه اغلب بعد ضعف ها ناتوانی ها و معلولیت ها را می بیند و از پیشرفت ها و افتخارات غافل شده اند.

وی تصریح کرد: آنچه که ما امروز در جامعه به آن نیاز داریم تغییر نگرش جامعه نسبت به این طیف عظیم است. وی همچنین با بیان اینکه معلولیت پدیده ای ناگوار است که می تواند بصورت مقطعی یا دائمی افراد را گرفتار کند گفت: معلولیت مانع موفقیت و افتخارات نیست و آنان می توانند بازویی توانا برای توسعه کشور باشند.

مدیر کل بهزیستی استان تهران بیان کرد: بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت حدود 90 درصد از معلولان در کشورهای در حال توسعه به فراموشی سپرده شده اند، اما اگر ما به معلولان با دید فرصت نگاه کنیم می توانیم از این ظرفیت برای توسعه کشور بهره بگیریم.

وی با تاکید براینکه در چند سال گذشته در بحث ورود معلولان به توانمند سازی اتفاقات خوبی افتاده، گفت: بحث توانمندسازی مبتنی برجامعه در راس برنامه های موفق سازمان بهداشت جهانی بوده است که خوشبختانه این طرح در ایران نیز تا پشت دروازه های شهرها و روستاهای کشور ورود پیدا کرده است و پوشش این طرح در روستاهای استان تهران 100 درصد بوده است و خلاء های موجود در نشستی که با مسئولان مربوط داشته ایم در حال برطرف شدن است.

دلبری ضمن تقدیر از همکاری مناسب شهرداری تهران با سازمان بهزیستی در ارائه خدمات اجتماعی به شهروندان، اظهار امیدواری کرد شعار «بهزیستی در خانه» را عملیاتی کنیم و از نگاه دولتی و مرکز محور به سمت نگاه جامعه محور حرکت کنیم و خدمات تخصصی تر و ارزان تر به معلولان ارائه شود.  

وی با بیان اینکه، در جامعه معلولان نیز مانند جامعه سالم همواره افرادی توانمندتر از دیگران وجود دارند، به تفاهمنامه امضاء شده بین سازمان بهزیستی و سازمان فنی و حرفه ای استان تهران با کارآفرینان نیکوکار اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهنمامه معلولانی که از امکان اشتغال برخودار هستند از سوی سازمان بهزیستی به سازمان فنی و حرفه ای معرفی و بصورت رایگان مشاغل بازار محور را آموزش خواهند دید.

دلبری افزود: این معلولان پس از گذراندن دوره های آموزشی و اخذ مجوز از سازمان فنی و حرفه ای در مشاغل بازار محور به منظور دریافت وام 10 تا 15 میلیونی با سود 4 درصد به بانکهای مربوط  معرفی می شوند.

وی جمعیت زیر پوشش بهزیستی استان تهران را حدود 145 هزار نفر عنوان کرد و گفت: 60 هزار نفر از این افراد مستمری بگیر و بقیه به عناوین مختلف از خدمات توانبخشی استان برخوردارند.

ارسال نظرات