باشگاه فرهنگی ورزشی هپکو اراک یکی از قدیمی‌ترین باشگاه‌های فعال در حوزه ورزش کشور است که به عنوان یک مجموعه بازیکن‌ساز فعالیت رسمی خود را از سال 1374 در رشته‌های مختلف و به ویژه فوتبال آغاز کرده است .
کد خبر: ۸۶۰۲۳۱۱
|
۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷

ایرج رضایی سرمربی تیم هندبال هپکوی اراک گفت : این تیم در سال 1374 در مسابقات باشگاهی شرکت کرد و مقام اول این دوره از مسابقات را به خود اختصاص داد، این در حالی بود که در آن زمان تیم به عنوان تیم شهرداری اراک نام‌گذاری شده بود.

وی در ادامه گفت : با اشاره به اینکه این تیم در سال 75 در مسابقات کارگری و باشگاهی با عنوان تیم هپکو حضور یافت، افزود: هندبال هپکو همچنین در مسابقات زیرگروه دسته یک کشور شرکت کرد و در همان مسابقات مقام اول را کسب کرد و در سال 76 برای نخستین بار به لیگ برتر صعود که متأسفانه در همان سال به دسته اول سقوط کرد.

رضایی تصریح کرد: در سال 77 تیم هندبال هپکو با عزم و اراده بیشتر مجددا در مسابقات زیرگروه شرکت کرد و موفق شد دوباره به لیگ برتر راه یابد که از سال 77 تا کنون در مسابقات لیگ برتر، حضور داشته و به لطف خداوند تا این زمان نیز جایگاه خود را حفظ کرده است.

وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر این تیم در لیگ برتر، دو مقام چهارمی در کارنامه خود ثبت کرده، اضافه کرد: در مسابقات دیگر رده‌های سنی لیگ برتر کشور نیز تیم هندبال هپکو عناوین برتر را به خود اختصاص داده است.

سرمربی تیم هندبال هپکوی اراک تاکید کرد: این تیم در سال‌های مختلف با حضور در لیگ برتر در رده‌های سنی جوانان و نوجوانان نیز با کسب مقام‌های اولی، دومی و سومی باشگاه‌های کشور اقتدار خود را حفظ کرد، این در حالی است که طی این سال‌ها سه دوره مسابقات بین‌المللی در شهر اراک برگزار شد که هندبال هپکو با کسب یک مقام سومی و یک مقام نایب قهرمانی برگ زرین دیگری در فعالیت‌‌های خود ثبت کرد.

رضایی با اشاره به حضور باشگاه هپکوی اراک در تیم‌های مختلف ورزشی به مناسبت دهه مبارک فجر گفت: هندبال هپکوی اراک طی چند سال گذشته یک اردو در کشور سوریه و سه اعزام به ترکیه و یک اعزام به کشور دوبی را در اعزام‌های خارجی خود داشته و بازیکنان شایسته‌ای در رده‌های سنی مختلف در اردوهای تیم ملی داشته است.

وی از حضور بازیکنانی چون محمدرضا قضات، مهدی موسوی، حسن جعفری، ابوالفضل مشایخی، فرهاد عسگری و مهدی میرزایی به عنوان بازیکنان مطرح این تیم در رده‌های سنی جوانان، نوجوانان و بزرگسالان نام برد و گفت: این بازیکنان در رده‌های مختلف سنی در تیم ملی و حتی بازی‌‌‌های آسیایی نیز حضور داشته‌اند.

سرمربی تیم هندبال هپکو با تأکید بر اینکه بازیکنان این تیم صد درصد بومی هستند، اضافه کرد: تیم هندبال هپکو طی 17 سال حضور درخشان خود در لیگ برتر، پر سابقه‌ترین تیم چه در سطح استان و چه در سطح کشور است که صددرصد بازیکنان آن از شهر اراک و اکثر این عزیزان در شرکت هپکو مشغول به فعالیت هستند و این امر بزرگ‌ترین حسن این تیم به شمار می‌رود.

رضایی اظهار داشت: نظر به اینکه شرایط کنونی صنعت کشور به سمتی رفته که با مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها مواجه است، طی پنج سال اخیر چالش‌های فراوانی را پشت سر گذاشته و بازیکنان با حداقل امکانات در این تیم فعالیت کرده‌اند که انتظار می‌رود مسئولین به این تیم پر سابقه و بومی شهر اراک نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

وی از تیم هندبال هپکو به عنوان یکی از تیم‌های مطرح کشور نام برد و گفت: در سال جاری این تیم با حضور خود در لیگ برتر در گروه دوم قرار گرفته و در حال حاضر نیز تیم دوم جدول در این گروه قرار دارد.

سرمربی تیم هندبال هپکوی اراک از مدیران شرکت هپکو که در سخت‌ترین شرایط حمایت از این تیم را قطع نکرده‌‌اند، تقدیر کرد و از استاندار مرکزی و مسئولین این استان خواست تا از راه‌های مختلف نسبت به ایجاد انگیزه در بین مدیران صنعتی برای حمایت از ورزش اقدام کنند.

رضایی گفت: باید به تیم ملی هندبال و اعضای این تیم تبریک بگویم که موفق شدند به فینال مسابقات قطر راه یافته و تنها در برابر تیم چند ملیتی قطر شکست خوردند.

وی استان مرکزی را مهد ورزش هندبال دانست و تاکید کرد: در صورت ایجاد پایگاه‌های قهرمانی و حمایت‌های ویژه از مربیان استعدادیاب، این استان می‌تواند سالانه چندین ملی‌پوش در رده‌های سنی مختلف پرورش دهد.

ایرج رضایی سرمربی بین‌المللی هندبال که سابقه مربیگری تیم‌های ملی جوانان و نوجوانان را در کارنامه خود دارد، در حال حاضر مدیر فنی تیم ملی امید کشور و سرمربی تیم هپکوی اراک است


ارسال نظرات