خبرهای داغ:
رئیس کمیسیون اجتماعی، فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی کلانشهر تبریز:
خبرگزاری بسیج: رئیس کمیسیون اجتماعی، فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی کلانشهر تبریز با اشاره به خدمات درخشان یک دهه گذشته تیم دوچرخه سواری پتروشیمی تبریز به عرصه ورزش قهرمانی کشور و رشته دوچرخه سواری ایران، خواستار اتخاذ و اجرای تدبیری برای مقابله با انحلال احتمالی این تیم شد.
کد خبر: ۸۶۰۲۲۸۲
|
۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر تبریز، سعید حاجی زاده در گفتگو با خبرنگاران گفت: شرکت پتروشیمی تبریز که خود را متعلق به بخش خصوصی معرفی می کند، مدعی است از پرداخت هزینه های تیم دوچرخه سواری، مستاصل است و امکان تداوم تیمداری در این رشته ورزشی را ندارد در حالی که انحلال تیمی که با 700میلیون تومان در سال اداره می شود، نباید کار سختی برای شرکتی باشد که درآمد دهها میلیارد تومانی در یک سال دارد.

وی افزود: صرفنظر از ناچیز بودن هزینه های تیمداری برای پتروشیمی تبریز، 70درصد سهام این شرکت متعلق به وزارت دفاع است و اطلاق «شرکت خصوصی» به این مجموعه نادرست و خلاف واقع است.

این عضو شورای سازمان ورزش شهرداری تبریز گفت: تیم تشکیل شده با عنوان «تیم دوچرخه سواری پتروشیمی تبریز» که در هشت سال از 10سال فعالیتش به عنوان تیمی حرفه ای در تورهای قاره ای حضور یافته و شش سال جایگاه قهرمانی آسیا را به خود اختصاص داده، در حقیقت ثمره 30سال زحمت مستمر مسئولان و ورزشکاران استان در قالب تور دوچرخه سواری آذربایجان است و بی توجهی به این تلاش ها و حتی طرح سخنانی دایر بر انحلال تیم، جفا به ورزش استان و جفا به قدیمی ترین تور دوچرخه سواری آسیا و ایران است.

وی اضافه کرد: به نظر می رسد هیچ کس اختیار اتخاذ چنین تصمیم نابخردانه ای را ندارد و حتی نمی تواند با بی اعتنایی به این تلاش ها، در مسیر انحلال تیم معتبر و موفقی بنام پتروشیمی گام بردارد که در غیر این صورت شاهد رقم خوردن فاجعه ای در عرصه ورزش قهرمانی کشور خواهیم بود.

حاجی زاده با انتقاد شدید از عملکرد مسئولان پتروشیمی در قبال تیم دوچرخه سواری، اثرات منفی زیست محیطی ناشی از فعالیت شرکت پتروشیمی که ارمغان آن به خطر افتادن سلامت مردم ساکن پیرامون این مجموعه و تبریز است را یادآوری کرد و افزود: انتظار حداقلی مردم تبریز این است که در برابر آلایندگی پتروشیمی، امکان حمایت از فعالیت تیمی فراهم شود که زمینه ساز نشاط اجتماعی و امیدواری است و این در حالی است که پتروشیمی امکان هزینه کرد مستقیم برای ارتقای شاخص های سلامتی مردم را ندارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی کلانشهر تبریز گفت: مطابق اعلام فدراسیون بین المللی دوچرخه سواری، مهلت واریز حق شرکت در رقابت های آسیایی برای تیم های حرفه ای این قاره رو به پایان است و اگر ادعاهای مسئولان شرکت پتروشیمی رنگ واقعیت به خود بگیرد، فرصت درخشش دوباره نماینده تبریز و ایران در رقابت های قاره ای سلب خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت مداخله مسئولان ارشد حوزه ورزش و مالکان شرکت پتروشیمی تبریز نسبت به این موضوع، اضافه کرد: نباید فراموش شود که سهم مهمی از اقتدار تیم ملی ایران در رشته دوچرخه سواری و قرار گرفتن در صدر رنکینگ آسیا و همچنین اعطای سهمیه های فعلی به رشته دوچرخه سواری ایران برای حضور در المپیک، مرهون موفقیت های تیم دوچرخه سواری پتروشیمی تبریز است.

ارسال نظرات