مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در گفتگو با بسیج؛
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان گفت: شهید میرزا کوچک جنگلی با نگاهی دینی نهضت جنگل را سامان داد و تشکیلات سیاسی نهضت هم با عنوان هیات اتحاد اسلام،نمونه موفقی از حکومت‌داری عالمان دینی و سیاسیون مذهبی را ثبت تاریخ کرد.
کد خبر: ۸۶۰۲۲۸۰
|
۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۰

ابراهیم طاهرنژاد مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، از برگزاری مراسم سالگرد روحانی مبارز شهید میرزا کوچک جنگلی و 150 طلبه شهید گیلان در آستانه شب اربعین حسینی خبر داد.

وی گفت:شهدای روحانی در خط اسلام ناب حضرت محمد(ص) و ولایت مولا علی(ع) و نهضت ابا عبدلله(ع) به عنوان سند هویت اسلامی ایران جاودانه شدند.

طاهرنژاد افزود:گرامیداشت یاد و خاطره سردار جنگل، پاسداشت غیرت دینی و ملی گیلانیان ولایتمدار، شهید پرور، شجاع، مبارز و قهرمان پرور است که همواره در خط مقدم دفاع از آرمان‌های والای الهی همچون نگینی تابان بر حلقه وحدت ایرانیان در مبارزه با متجاوزان به حریم پاکی‌ها دلیرانه می‌درخشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان خاطرنشان کرد: شهید میرزا کوچک جنگلی با نگاهی دینی نهضت جنگل را سامان داد و تشکیلات سیاسی نهضت هم با عنوان هیات اتحاد اسلام،نمونه موفقی از حکومت‌داری عالمان دینی و سیاسیون مذهبی را ثبت تاریخ کرد.

طاهرنژاد تصریح کرد:بزرگداشت میرزاکوچک جنگلی در امتداد بزرگداشت قیام سیدالشهدا، حضرت امام حسین(ع) است.

به گزارش بسیج،این مراسم سه شنبه 10 آذر ماه جاری ساعت 9 صبح در مسجد میرزا کوچک خان جنگلی در سلیمانداراب رشت و در جوار مزار میرزا کوچک با سخنرانی حضرت آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت، برگزار می‌شود.

ارسال نظرات