دبیر انجمن برنج کشور گفت: تعرفه 40 درصدی واردات برنج در طول سال ثابت و برای همه افراد اعمال می‌شود.
کد خبر: ۸۶۰۲۲۱۴
|
۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
به گزارش بسیج، جمیل علی زاده شایق دبیر انجمن برنج کشور در خصوص میزان واردات برنج اظهار داشت: وزارت خانه سقف واردات برنج را به سازمان وارد کننده اعلام کرده هر چند که بر اساس امار رسمی گمرک در هفت‌ماهه سال جاری حدود 450 هزار تن به کشور وارد شده و با توجه به نیاز یک میلیون تنی سالانه به واردات 550 هزارتن دیگر نیز برای تأمین مابقی نیاز کشور باید وارد کنیم.

وی با اشاره به شرایط وزارت جهاد برای واردات برنج افزود: بابت هر کیلو برنج وارداتی 500 تومان سود بازرگانی از واردکننده گرفته می‌شود  و از طرفی این مبالغ صرف بستر سازی برای کیفیت و کمیت برنج شده تا شاهد کاهش ضایعات برنج باشیم.

دبیر انجمن برنج با اشاره به تعرفه 40 درصدی واردات برنج گفت: تعرفه 40 درصد واردات در طول سال ثابت بوده و همانند سال‌های گذشته متغیر نیست وگفتنی است تعرفه برای همه افراد یکسان است و اینگونه نیست که برخی سازمان‌ها معاف از پرداخت مالیات باشند.

 علیزاده تصریح کرد: در شرایط جدید وزارت خانه برای واردات برنج ثبت سفارش ساماندهی کرده به طوری که حداکثر افراد سه ماه به افراد برای واردات مهلت داده شده و اگر بتوانند در طی این مدت واردات خود را انجام دهند بلافاصله فرد دیگری جایگزین خواهد شد.
ارسال نظرات